تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 12:31
7 بازدید
کد خبر : 349466

سهیم شدن در اداره مدارس از مطالبات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت

سهیم شدن در اداره مدارس از مطالبات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان؛ وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: یکی از مطالبات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت، تعیین نقش‌های واقعی، مؤثّر و کارآمد و سهیم شدن در اداره مدارس است. به گزارش خبرگزاری آنا، وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان؛

وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: یکی از مطالبات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت، تعیین نقش‌های واقعی، مؤثّر و کارآمد و سهیم شدن در اداره مدارس است.

به گزارش خبرگزاری آنا، وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: یکی از مطالبات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت، تعیین نقش‌های واقعی، مؤثّر و کارآمد و سهیم شدن در اداره مدارس، مشارکت در تدوین برنامه‌های آموزشی ‌و پرورشی و نظارت بر نحوه اجرای فعالیت‌ها است. رویکرد اصلی وزارتخانه نیز ایجاد و توسعه بسترهای مشارکت‌ همه جانبه نهاد خانواده برای دستیابی به عدالت آموزشی و افزایش کیفیت برون دادهای آموزشی و پرورشی است.

در متن پیام علیرضا کاظمی آمده است: «انجمن اولیاء و مربیان» اصلی‌ترین و کارآمدترین نقطه اتصال دو نهاد مهم «خانواده» و «مدرسه» است که زمینه تعامل هدفمند این دو نهاد تربیتی را فراهم می سازد تا بر پایه اهداف، مفاهیم و تعاریف مشترک از آموزش و پرورش فرزندان، بستر لازم برای رشد و تعالی همه جانبه دانش آموزان را فراهم نماید و هفته گرامیداشت پیوند اولیاء و مربیان، فرصت مغتنمی برای ایجاد همدلی، همراهی و مشارکت این دو نهاد تربیتی مهم برای زمینه سازی و مشارکت فعال و همه جانبه خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به منظور هدایت قطار تعلیم وتربیت به سوی شکل گیری جامعه صالح و حیات طیبه است.

یکی از مطالبات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت؛ تعیین نقش‌های واقعی، مؤثّر و کارآمد و سهیم شدن در اداره مدارس، مشارکت در تدوین برنامه‌های آموزشی ‌و پرورشی و اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها و همکاری در اجرای فرآیندها و نظارت بر نحوه اجرای فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است و رویکرد اصلی وزارت آموزش ‌و پرورش نیز در حوزه مشارکت والدین در مدارس؛ مبتنی بر ایجاد و توسعه بسترهای مناسب و متناسب برای مشارکت‌ همه جانبه نهاد خانواده به‌ ویژه مشارکت‌های فکری، مشورتی، تخصصی و مهارتی برای دستیابی به عدالت آموزشی و افزایش کیفیت برون دادهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان است.

بر همین اساس و در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «برنامه جامع مشارکت خانواده در امر تربیت» در حال طراحی است تا مشارکت همه جانبه خانواده در مدرسه را عینیت بخشیده و آموزش و پرورش بیش از پیش از ظرفیت بی نظیر والدین در برنامه‌های تربیتی  بهره‌مند شود.

بی تردید ظرفیت عظیم والدین، با تخصص‌ها و مهارت‌های بسیار متنوع، فرصت مغتنمی برای ایجاد زمینه مشارکت فعال خانواده در دستیابی به ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و اهداف متعالی آموزشی و پرورشی مدارس است؛ لذا انتظار می‌رود مدارس به عنوان «کانون تربیتی محله» از ظرفیت‌های فکری و مشورتی والدین در امر تصمیم سازی و برنامه‌ریزی‌های خود استفاده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مهارتی علاوه بر جلب مشارکت اولیاء در کاهش فاصله خانه و مدرسه، زمینه توسعه همه جانبه آموزش و پرورش دانش آموزان عزیز میهن اسلامی ایران را فراهم کنند.

این جانب فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان را به اولیای محترم و مربیان عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم در پرتو وفاق، همدلی و همراهی اولیا و مربیان در مدارس، شاهد استقرار یک نظام آموزشی و تربیتی پیشرفته و شکوفایی، سربلندی و عزت فرزندان عزیز این مرز و بوم باشیم.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn