تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 13:34
6 بازدید
کد خبر : 349523

عیار بدمینتون ایران در ترکیه مشخص شد

عیار بدمینتون ایران در ترکیه مشخص شد

جامعه ورزشی آفتاب نو: تحریریه پارسینه- مجید سلطانی ناینینی: ستارگان بدمینتون ایران مدت ها انتظار برای حضور در این رقابت ها را داشتند  که البته این انتظار ناشی از عدم اعزام به بازی های برون مرزی است.بازیکنان ملی پوش ایران بر خلاف ستارگان بدمینتون جهان به بازی های مهم خارج از کشور اعزام نمی شوند و

جامعه ورزشی آفتاب نو:

تحریریه پارسینه- مجید سلطانی ناینینی: ستارگان بدمینتون ایران مدت ها انتظار برای حضور در این رقابت ها را داشتند  که البته این انتظار ناشی از عدم اعزام به بازی های برون مرزی است.بازیکنان ملی پوش ایران بر خلاف ستارگان بدمینتون جهان به بازی های مهم خارج از کشور اعزام نمی شوند و خبری از رشد در سطح بازی شان نیست. تنها داشته این ورزش در کشور ما یک لیگ بسیار پرحاشیه و ضعیف است که در فردای خود مانده است . 

علی حیاتی و  رومینا تاجیک  ستارگان پر امید ایران در این رشته هستند که یکی از نداشتن تیم در لیگ برتر ضربه می خورد و دیگری هم از مشکلات رفاهی و ورزشی در تیم خود گلایه دارد  این در حالی است که دوبل پریا اسکندری در فجر سال گذشته  درخشان عمل کردند. فردوس فروغی  هم بازیکنی که در مسابقات بحرین درخشش خوبی داشت در بازی های ترکیه مانند سایر هم تیمی ها فانوس به دست بود و در کنار مبینا ندایی که زمانی با حذف بزرگان این رشته خود را پدیده بدمینتون ایران معرفی کرده بود  برای ما معجزه گر نبود. مهران شهباز ی ستاره خوش استایل بدمینتون  ایران در کنار فرزین خانجانی مرد با تجربه  این ورزش نتوانستند عملکرد خیره کننده ای داشته باشند.

photo_2024-10-15_13-27-11

اما به جای اینکه پیکان انتقادات را به سمت بازیکنان بگیریم باید تاکید کنیم که ورزشی که لیگ درست وحسابی ندارد  و هر کس برای خودش ساز جداگانه می زند خروجی بهتر از این نمی تواند داشته باشد. بازیکنان حرفه ای این رشته کجا باید بهترین فرم خود را داشته باشند؟  در هیچ جای جهان نمی توانید لیگی را پیدا کنید که هر سال در یک تاریخ شروع شود  جالب تر اینجاست که نام تیم در نیم وصل تغییر پیدا کند. از عجایب دیگر در برگزاری لیگ ایران اینجاست که بازیکنان بدون قرارداد بازی می کنند و مانند دهه شصت همه چیز لفظی  و معرفتی است. 

اینکه بازیکنان ایران یک بازی برون مرزی نمی روند و زمانی هم که با هزار داستان اعزام می شوند  بیشتر شبیه یک توریست ورزشکار هستند را باید واکاوی کرد. هزینه تشریفات در  یک  نهاد سکان دار مهم است یا رشد و پیشرفت یک ورزش؟ در سال ۱۴۰۱ هزینه تشریفات  فدراسیون نشین ها طبق آماری که خودشان ارائه کردند چیزی بیش از یک میلیارد تومان بود  و خرج البسه چیزی حدود ۵۰ هزار دلار . درحالی که تیم  ملی کشورمان اعزام رسمی به منزله تیمی نداشت و اگر هم کسی به مسابقات رفت با هزینه شخصی خودش بود.

حالا اینکه بگوییم  عملکرد بازیکنان ما در مسابقات ترکیه ضعیف بوده است و به بازیکنان تیم ملی کشورمان حمله کنیم راحت ترین کار است اما باید شجاعانه از خود بپرسیم که چه کاشتیم که منتظر  برداشت درستی هستیم؟ آری عیار بدمینتون ایران همین قدر است و  باید دنبال مسببین این نابودی  باشیم.


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn