تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 19:52
7 بازدید
کد خبر : 349876

رتبه جالب ایران در استفاده از پول الکترونیک را ببینید

رتبه جالب ایران در استفاده از پول الکترونیک را ببینید

به گزارش آفتاب نو، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به ادامه‌دار بودن رشد ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ گفت: ارزش معاملات تجارت الکترونیکی طی شش ماه اول امسال ۲۰۷۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است. امین کلاهدوزان در همایش روز

به گزارش آفتاب نو، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به ادامه‌دار بودن رشد ارزش معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ گفت: ارزش معاملات تجارت الکترونیکی طی شش ماه اول امسال ۲۰۷۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

امین کلاهدوزان در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی افزود: میانگین مبلغ تراکنش‌ها نیز در ۶ ماهه امسال افزایش داشته که به معنای افزایش خریدهای با مبالغ بالاتر است. طبق آمارها، در ۶ ماهه امسال تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی به حدود ۲۲۰۴ میلیارد فقره رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی، بیش از ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار گواهی امضای الکترونیکی نیز صادر شده که نسبت به زمان مشابه ۷۹.۵ درصد رشد داشته و بیانگر افزایش استفاده از این گواهی است.

کلاهدوزان درباره با تعداد اینمادهای فعال در کشور نیز گفت: در ۶ ماهه امسال بیش از ۴۸ هزار اینماد صادر شده و اکنون تعداد کل اینمادهای فعال در کشور بیش از ۲۵۰ هزار مورد است.

به گفته او، ۷۳ درصد جنسیت صاحبان اینمادهای صادر شده در نیمه نخست سال مرد و ۲۷ درصد زن بوده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: باز شدن قفل معاملات خودرو در این بستر یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که محقق شد. موضوع دیگر بحث سندباکس‌ها بود که یکی برای بورس و دیگری برای وزارت صمت بود، امسال محقق شد. در یک ماه آینده ۴ طرح جدید در سندباکس پذیرش می‌شوند.

او گفت: هدف‌گذاری ما برای تجارت الکترونیک در ۵ سال آینده ۹ هزار همت است که با توجه ‌به ظرفیت‌ها و سابقه این حوزه، قابل تحقق است.

رتبه اول ایران در دنیا ازنظر استفاده از پول الکترونیک

در این همایش، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی نیز گفت: ایران در استفاده از پول الکترونیک در دنیا رتبه اول را دارد و تقریباً پول نقد از گردش مالی مردم در تبادلات خود حذف شده است.

محمدصادق مفتح با اشاره به رواج روزافزون تجارت الکترونیک در کشور، افزود: بسیاری از مجوزها نیز به‌صورت الکترونیک شده است و مردم می‌توانند به‌طور مثال کارت بازرگانی خود را شبانه دریافت کنند.

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: من به‌شدت اعتقاد به فعالیت در تجارت الکترونیک دارم و دولت چهاردهم و درمجموع همه دولت‌ها عزم جدی برای فعالیت اقتصاد کشور در بستر الکترونیک داشته‌اند زیرا این بخش در کشور جای توسعه دارد.

او اظهار کرد: در زمینه صادرات الکترونیک نیز فعالیت‌های انجام شده است و می‌توان با فعالان اقتصادی خارجی ارتباط گرفت.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn