تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 20:26
9 بازدید
کد خبر : 349909

درآمد غیرفعال چیست؟ + ایده‌هایی برای کسب درآمد غیرفعال

درآمد غیرفعال چیست؟ + ایده‌هایی برای کسب درآمد غیرفعال

برای هر کسی که به دنبال این است که نگرانی‌های مالی کمتری داشته باشد، پیاده‌سازی استراتژی‌هایی برای کسب درآمد غیرفعال ضروری است. درآمد غیرفعال، نوعی درآمد است که بدون نیاز به صرف زمان و تلاش مستمر به دست می‌آید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است ماشین خود را زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، اجاره دهید. اما توجه

برای هر کسی که به دنبال این است که نگرانی‌های مالی کمتری داشته باشد، پیاده‌سازی استراتژی‌هایی برای کسب درآمد غیرفعال ضروری است. درآمد غیرفعال، نوعی درآمد است که بدون نیاز به صرف زمان و تلاش مستمر به دست می‌آید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است ماشین خود را زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، اجاره دهید. اما توجه داشته باشید که درآمد غیرفعال را نباید با کار جانبی یا شغل دوم که در آن وقت و تلاش خود را برای کسب درآمد مبادله می‌کنید، اشتباه بگیرید. در درآمد غیرفعال، درآمد شما وابسته به مشارکت فعال شما نیست.

درآمدی که در پس‌زمینه جریان دارد

درآمد غیرفعال می‌تواند از املاک اجاره‌ای یا هر نوع کسب‌وکاری که شخص بدون دخالت مستقیم درآمد کسب می‌کند، حاصل شود.

این نوع درآمد معمولاً به‌عنوان تقویتی برای درآمد افرادی که «رئیس خودشان هستند» استفاده می‌شود.

با پیشرفت فناوری و خرید آنلاین، تعریف درآمد غیرفعال گسترده‌تر شده است. امروزه درآمد غیرفعال به هر نوع درآمد منظم که نیاز به تلاش کمی دارد یا هیچ تلاشی نیاز ندارد، گفته می‌شود.

سرمایه‌گذاری خاموش

در گذشته، سرمایه‌گذاران خاموش به‌عنوان کسانی شناخته می‌شدند که درآمد غیرفعال داشتند. آن‌ها پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کردند، بدون اینکه در آن فعالیت کنند، و به مرور زمان از آن سود می‌بردند.

خوشبختانه، در اقتصاد امروز نیازی نیست که پول هنگفتی برای سرمایه‌گذاری در یک رستوران یا چندین ملک داشته باشید تا بتوانید درآمد غیرفعال کسب کنید. در ادامه به نمونه‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانید از آنها الهام بگیرید.

دراپ‌شیپینگ

یک مثال از این موضوع، دراپ‌شیپینگ است. در این روش، شما فروشگاهی آنلاین راه‌اندازی می‌کنید که محصولاتی را می‌فروشد که خودتان مالک آن‌ها نیستید. تولیدکننده یا عمده‌فروش آن را مستقیماً به مشتری شما تحویل می‌دهد.

به‌کارگیری آنچه در اختیار دارید

اگر یک وب‌سایت یا وبلاگ دارید، می‌توانید از طریق لینک‌های همکاری، دوره‌های آموزشی، پست‌های تبلیغاتی، محصولات یا قراردادهای کتاب، از آن درآمد کسب کنید.

فروش مهارت‌ها و دانش

افراد می‌توانند با به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها و دانش خود از طریق برخی پلتفرم‌ها درآمد خوبی به دست آورند. پس از آماده‌سازی اطلاعات، دیگر نیازی به کار مداوم نخواهد بود.

املاک و مستغلات

املاک اجاره‌ای احتمالاً شناخته‌شده‌ترین روش برای کسب درآمد غیرفعال هستند. بااین‌حال، این روش چالش‌های خود را دارد؛ ممکن است سرمایه‌گذاری نادرستی انجام دهید و بیشتر از درآمدتان ضرر کنید.

خریدوفروش آنلاین

اگر می‌توانید کالایی را ارزان‌تر از قیمت معمول خریداری کنید، می‌توانید از طریق سایت‌های دیگر بفروشید و از این تفاوت قیمت سود ببرید.

سرمایه‌گذاری در سهام

سرمایه‌گذاری در سهام به این معنی است که شما به‌صورت منظم از سود شرکت درآمد خواهید داشت. این بازار ناپایدار است و شما باید از توانایی شرکت در پرداخت سود اطمینان حاصل کنید.

ساخت اپلیکیشن

پس از ساخت یک اپلیکیشن، نگهداری آن به تلاش کمی نیاز دارد و می‌توانید از طریق تبلیغات درآمد کسب کنید. چالش اصلی در این است که اپلیکیشنی بسازید که واقعاً برای مردم مفید باشد. محبوبیت اپلیکیشن‌ها موقتی است و شما باید با قوانین جهانی حریم خصوصی آشنا باشید.

اجاره دادن فضای منزل

یکی از روش‌های ساده برای کسب درآمد بیشتر، اجاره دادن یک اتاق خالی از خانه‌تان است.

اجاره دادن وسایل منزل

روش دیگر برای کسب درآمد غیرفعال، اجاره دادن وسایل خانه است. اگر یک کالا در یک منطقه خاص خوب کار کند، می‌توانید این کار را گسترش دهید.

اجاره دادن خودرو

اگر خودرویی دارید که زیاد به آن وابسته نیستید، اجاره دادن آن می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

کسب درآمد از هنر

اگر هنرمند نیمه‌حرفه‌ای هستید می‌توانید با اقدام به فروش آثاری که خلق می‌کنید کسب درآمد کنید.

کسب درآمد غیرفعال بدون ریسک نیست

به‌خاطر داشته باشید که ایجاد درآمد از بسیاری از این روش‌ها ریسک‌هایی به همراه دارد و لزوماً آسان نیست. این‌ها تنها ایده‌هایی برای الهام گرفتن هستند. به این فکر کنید که چه چیزهایی دارید که برای دیگران ارزشمند هستند و نیاز به زمان یا تلاش شما ندارند. این، کلید ماجراست.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn