تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 20:39
10 بازدید
کد خبر : 349919

قتل در آغوش خانواده؛ مردی به خاطر آبرو همسرش را کشت

قتل در آغوش خانواده؛ مردی به خاطر آبرو همسرش را کشت

بازدید:۱۱۸ صد آنلاین | مرد میانسالی که همسرش را در یک درگیری زناشویی با چاقو به قتل رساند، به قصاص محکوم شد، اما دخترانش به او رضایت دادند. به گزارش صد آنلاین،در یک حادثه تلخ و غم‌انگیز، مردی میانسال به نام «حسن» که در یک درگیری خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم

قتل در آغوش خانواده؛ مردی به خاطر آبرو همسرش را کشت

بازدید:۱۱۸

صد آنلاین | مرد میانسالی که همسرش را در یک درگیری زناشویی با چاقو به قتل رساند، به قصاص محکوم شد، اما دخترانش به او رضایت دادند.

به گزارش صد آنلاین،در یک حادثه تلخ و غم‌انگیز، مردی میانسال به نام «حسن» که در یک درگیری خانوادگی همسرش را به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم شد. این حادثه به دلیل اختلافات زناشویی و فشارهای اجتماعی شکل گرفت و نشان می‌دهد که چگونه مسائل خانوادگی و اجتماعی می‌توانند به جنایت‌های هولناک منجر شوند.

 

چگونگی وقوع حادثه

این حادثه در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ در یکی از محله‌های تهران رخ داد. حسن که در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به وقوع جنایت اعتراف کرد، گفت: «من همسرم را با چاقو کشتم.» مأموران پلیس پس از دریافت این خبر به محل حادثه رفتند و با جسد خونین «مریم»، همسر حسن، مواجه شدند. جسد او در وسط اتاق افتاده و آثار چاقو بر روی بدنش نمایان بود. حسن در همان صحنه جرم دستگیر شد و به پلیس آگاهی منتقل گردید.

 

اعترافات متهم به قتل

در مراحل بازجویی، حسن به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: «۲۸ سال قبل من و مریم با هم ازدواج کردیم، اما از همان ابتدا با هم اختلاف داشتیم.» او افزود که درگیری‌ها و اختلافات زناشویی آنها پس از تولد دو دخترشان نیز ادامه داشت و هر بار که تصمیم به جدایی می‌گرفتند، به خاطر بچه‌ها و حفظ آبرو منصرف می‌شدند. حسن در توضیحاتش گفت: «در روز حادثه، من و مریم قرار بود به کلاس‌های زوج درمانی برویم. او با صدای بلند مرا از خواب بیدار کرد و عصبانی شدم. در نهایت در یک درگیری ناگهانی، نتوانستم خودم را کنترل کنم و به او ضربه زدم.»

 

دختران قربانی در دادگاه

در دادگاه، دختران حسن به عنوان اولیای دم به جایگاه رفتند و گفتند: «ما خواستار قصاص پدرمان هستیم. اختلافات پدر و مادرمان را از کودکی شاهد بودیم، اما هرگز فکر نمی‌کردیم که این اختلافات به قتل منجر شود.» این اظهارات نشان‌دهنده وضعیت روانی و احساسی پیچیده خانواده‌ای است که به دلیل بحران‌های زناشویی دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.

 

محاکمه و صدور حکم

با توجه به اعترافات صریح متهم، مدارک پزشکی قانونی و درخواست اولیای دم، دادگاه حسن را به قصاص محکوم کرد. این در حالی بود که حکم او در انتظار اجرا بود که دخترانش با حضور در دادگاه گذشت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند. آنها گفتند: «حال که مادرمان از دست رفته است، نمی‌خواهیم با دست خودمان پدرمان را هم از دست بدهیم.»

 

نتیجه‌گیری و تأملات اجتماعی

این پرونده نشان می‌دهد که چگونه روابط خانوادگی و فشارهای اجتماعی می‌توانند به جنایات هولناک منجر شوند. مسائلی مانند اختلافات زناشویی، انتظار از افراد برای حفظ آبرو و ترس از قضاوت‌های اجتماعی می‌تواند باعث شود که انسان‌ها در شرایط سخت، دست به اقداماتی بزنند که زندگی‌شان را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

ما در صد آنلاین از شما دعوت می‌کنیم نظرات و تحلیل‌های خود را درباره این حادثه و موضوعات مرتبط با آن با ما به اشتراک بگذارید. آیا شما هم معتقدید که فشارهای اجتماعی می‌تواند به جنایت منجر شود؟

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn