تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 20:53
5 بازدید
کد خبر : 349930

ماجرای جذب اتباع بی‌هویت در مدارس ایران

ماجرای جذب اتباع بی‌هویت در مدارس ایران

 کاظمی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان عنوان کرد: امسال حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کردند. وزیر آموزش و پرورش درباره گلایه خانواده‌ها از عملکرد مدارس بیان کرد: این گلایه‌ها را می‌پذیرم ما در شرایطی سال تحصیلی را آغاز کردیم که ۶۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع را در مدارس دولتی جای دادیم و برخی

 کاظمی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان عنوان کرد: امسال حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کردند.

وزیر آموزش و پرورش درباره گلایه خانواده‌ها از عملکرد مدارس بیان کرد: این گلایه‌ها را می‌پذیرم ما در شرایطی سال تحصیلی را آغاز کردیم که ۶۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع را در مدارس دولتی جای دادیم و برخی از آن‌ها مشکلات مختلفی دارند از جمله نداشتن مدارک هویتی.

وی بیان کرد: مدارس دولتی ظرفیت محدود دارند و ممکن است با محدودیت ثبت‌نام مواجه شویم، متاسفانه مدارس متناسب با ساختار شهری توسعه نیافتند و همین موضوع باعث شده است جمعیت کلاس‌های درس به ۳۵ یا ۴۰ نفر افزایش یابد که این باعث افت کیفیت شده است.

کاظمی بیان کرد: ما مکلف هستیم تمام دانش‌آموزان را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنیم و نباید فردی محروم شود، اما گاهی ممکن است خانواده‌ها به دلیل جمعیت بالای مدارس دولتی مجبور شوند فرزندشان را به مدارس غیردولتی ببرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در چند جا بحران داریم از جمله مدارس کانکسی و سنگی متذکر شد: ۴ هزار کلاس درس سنگی و ۱۷۰۰ مدرسه کانکسی داریم و در برخی مناطق سرانه فضای آموزشی کمتر از سه متر است در حالیکه استاندارد آن ۵ متر مربع است.

وی بیان کرد: میانگین معدل دانش‌آموزان مطلوب نیست و شاهد افت کیفیت آموزش هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده این وضعیت اصلاح شود.

تسنیم

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn