تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 21:42
7 بازدید
کد خبر : 349972

فارابی سینرژی را به بورس ایران می‌آورد

فارابی سینرژی را به بورس ایران می‌آورد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. امکان سرمایه‌گذاری در نخستین صندوق انرژی ایران با نماد «سینرژی» فراهم شد. این صندوق با خرید گواهی‌های نفت، برق و گاز یک فرصت استثنایی برای کسانی است که به کسب بازدهی از حامل‌های انرژی متناسب با وضعیت بازارهای جهانی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و
تحریریه مسئولیتی
درباره محتوای آن ندارد.

امکان سرمایه‌گذاری در نخستین صندوق انرژی ایران با نماد «سینرژی» فراهم شد. این صندوق با خرید گواهی‌های نفت، برق و گاز یک فرصت استثنایی برای کسانی است که به کسب بازدهی از حامل‌های انرژی متناسب با وضعیت بازارهای جهانی و نرخ ارز علاقه‌مند هستند.

یک فرصت جذاب برای کسب سود از نفت و گاز

پذیره‌نویسی صندوق انرژی فارابی با نماد سینرژی به زودی آغاز می‌شود. این صندوق یکی از خدمات جدید شرکت سبدگردان فارابی است که به همه علاقه‌مندان امکان سرمایه‌گذاری در حامل‌های انرژی را می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سینرژی ساده‌ کردن فرایند‌های سرمایه‌گذاری در حامل‌های انرژی است. همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری در نفت، گاز، برق و… نیازمند دانش تخصصی است. با توجه به پیچیده بودن فرایندهای سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی، امکان ورود به این بازارها برای همه سرمایه‌گذاران راحت نیست. شرکت سبدگردان فارابی با پذیره‌نویسی صندوق چند کالایی سینرژی(ETF) امکان کسب سود از ابزارهای سرمایه‌گذاری موجود در بورس انرژی و بورس کالا را برای همه سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه اختصاصی صندوق سینرژی فارابی مراجعه کنید.

صندوق چند کالایی چیست؟

صندوق چند کالایی یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که به صورت اختصاصی در گواهی سپرده کالاهایی که در بورس کالا و بورس انرژی ایران به صورت پیوسته معامله می‌شوند، سرمایه‌گذاری کند. در بورس کالا، گواهی سپرده کالاهایی مانند زعفران، پسته، زیره، برنج و… وجود دارد و در بورس انرژی نیز گواهی سپرده نفت خام، میعانات گازی، گواهی صرفه‌‌جویی گاز اوج، گواهی صرفه‌جویی گاز غیر اوج و… موجود است.

اوراق مشتقه موجود در بورس کالا و بورس انرژی از دیگر ابزارهایی هستند که صندوق‌های چند کالایی با استفاده از آن‌ها امکان پوشش ریسک پرتفوی خود را دارند. در حال حاضر صندوق‌های چند کالایی امکان سرمایه‌گذاری در تمامی گواهی‌های سپرده کالایی به جز سکه طلا و شمش طلا را داشته و می‌توانند ترکیبی از گواهی‌های مبتنی بر انرژی و کالاهای کشاورزی را در سبد دارایی تشکیل دهند.

پذیره‌نویسی صندوق انرژی فارابی با نماد سینرژی به زودی آغاز می‌شود. این صندوق یکی از خدمات جدید شرکت سبدگردان فارابی است

چرا در صندوق «سینرژی» سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق چند کالایی انرژی فارابی با نماد سینرژی از نوع صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس یا ETF است. هدف صندوق سینرژی کسب بازدهی مناسب از معاملات گواهی‌های سپرده کالایی مانند نفت خام، میعانات گازی، گواهی صرفه‌جویی گاز و… است.

تقاضا جهت خرید نفت و سایر حامل‌های انرژی همواره بالاست و نفت اصلی‌ترین محصول صادراتی ایران محسوب می‌شود. بر این اساس ارزش گواهی سپرده نفت، میعانات گازی و سایر مشتقات نفت در بورس انرژی بر اساس قیمت جهانی این کالاها و قیمت ارز در ایران تعیین می‌شود؛ بنابراین صندوق سینرژی هم‌بستگی بالایی با قیمت‌های جهانی و نوسانات نرخ ارز دارد و این صندوق با توجه به پتانسیل‌های بازار انرژی، امکان کسب بازدهی مناسب در شرایط تورمی و غیرتورمی را فراهم می‌کند.

گروه مالی فارابی با ۱۵ سال سابقه در ارائه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری و بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت، صندوق «سینرژی» را به عنوان راهکار جدید سرمایه‌گذاری برای پوشش ریسک‌های تورمی و بهره‌مندی هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران از بازار جهانی انرژی عرضه می‌کند.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق انرژی فارابی

از جمله مهم‌ترین مزایای صندوق سینرژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتانسیل کسب سود از بازار جهانی انرژی
  • مدیریت دارایی حرفه‌ای
  • قابل معامله(ETF) در بورس
  • نقدشوندگی بالا
  • سرمایه‌گذاری آسان در بورس انرژی
  • حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم

نحوه سرمایه‌گذاری در  صندوق سینرژی

پذیره‌نویسی صندوق چند کالایی انرژی فارابی با نماد «سینرژی» به‌زودی آغاز می‌شود. واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق از نوع قابل معامله(ETF) بوده و از طریق سامانه معاملات آنلاین کلیه کارگزاری‌ها قابل خرید است. طبق شرایط اعلام شده برای پذیره‌نویسی صندوق «سینرژی»، حداقل میزان خرید واحدها ۱۰ هزار ریال است و محدودیتی هم برای خرید هر کد حقیقی یا حقوقی وجود ندارد. برای مشاهده اطلاعات تکمیلی، به صفحه اختصاصی صندوق سینرژی مراجعه کنید. در صورت ثبت شماره موبایل در این صفحه، زمان دقیق پذیره‌نویسی این صندوق به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn