تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 10:11
14 بازدید
کد خبر : 350521

یک هوندا جدیدالورود به ایران

یک هوندا جدیدالورود به ایران

ZR-V هیبریدی کراس‌اوور جوان پسند هوندا است که توسط یک شرکت داخلی در سامانه جانبازان عرضه می‌شود.  ZR-V هیبریدی کراس‌اوور جوان پسند هوندا است که توسط یک شرکت داخلی در سامانه جانبازان عرضه می‌شود. آشنایی با ZR-V کراس‌اوور پاک هوندا در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده آمریکا معرفی شد. نکته جالب در خصوص این خودرو

ZR-V هیبریدی کراس‌اوور جوان پسند هوندا است که توسط یک شرکت داخلی در سامانه جانبازان عرضه می‌شود.

یک هوندا جدیدالورود به ایرانیک هوندا جدیدالورود به ایران

 ZR-V هیبریدی کراس‌اوور جوان پسند هوندا است که توسط یک شرکت داخلی در سامانه جانبازان عرضه می‌شود.

آشنایی با ZR-V

کراس‌اوور پاک هوندا در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده آمریکا معرفی شد. نکته جالب در خصوص این خودرو این است که نمونه‌های صادر شده به اروپا همگی در کارخانه GAC-HONDA چین تولید می‌شوند. پلت فرم ZR-V با جدیدترین نسل هوندا سیویک و CR-V یکی است و این خودروها بر روی پلت فرم HA هوندا ساخته شده‌‌اند.

ژاپنی دونیرو!

ZR-V هیبریدی وارداتی به موتور ۱۹۹۳ سی‌سی تنفس طبیعی با پاشش سوخت مستققیم مجهز است. این موتور توانایی تولید ۱۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در کنار این موتور، یک موتور برقی قرار گرفته که در بهترین حالت ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را به کمک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب ۰-۱۰۰ اعلامی شرکت برای این کراس‌اوور ۱۶۳۹ کیلوگرمی، در ۸ ثانیه ثبت شده که برای این کلاس ابعادی عدد کاملا راضی کننده‌ای است. نکته مهم در رابطه با این خودرو است که این خودرو نیاز به شارژ توسط منبع بیرونی ندارد و از نمونه پلاگین هیبریدی نیست.

تلاش شرکت‌ها برای استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی، جهت کاهش مصرف سوخت است که هوندا در این زمینه موف ظاهر شده و در طبق ادعا این شرکت، مصرف سوخت ترکیبی ZR-V در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵.۸ لیتر است.

فول امکانات

این کراس‌اوور در بحث امکانات ایمنی به امکاناتی چون : ۱۱ کیسه هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو و عقب، پرده‌ای، زانویی راننده و سرنشین و کیسه‌هوای مرکزی بین سرنشینان جلو)، ESC، HAC، HDC، دستیار سرعت هوشمند، کنترل هوشمند چراغ‌های جلو، سیستم تشخیص خواب آلودگی و سیستمAgile Handling Assist مجهز شده است. همانند اکثر خودروهای مدرن ZR-V هم به سیستم‌های ADAS سطح ۲.۵ مجهز است که شامل : هشدار برخورد از جلو، هشدار حرکت بین خطوط، حفظ خودرو بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار تابلوخوان، کروزکنترل تطبیقی و رادار نقطه کور می‌شود که راننده را برای رانندگی ایمن کمک می‌‌کند.

یکی از جذاب‌ترین امکانات این خودرو، فناوری AHA به معنای سیستم کمکی هندلینگ چابک است که با اعمال ترمز بر روی چرخ داخل پیچ، سبب می‌شود تا شعاع گردش و پایداری خودرو در سر پیچ‌ها افزایش یابد.

در فهرست امکانات کراس‌اوور متوسط هوندا مواردی نظیر : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، سقف پانورامیک، هدآپ دیسپلی، مالتی مدیا ۹ اینچی لمسی با اندرویداتو و اپل‌کارپلی، سیستم صوتی BOSE با ۱۲ بلندگو، نورپردازی داخل کابین، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت با حافظه، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، درب صندوق برقی، کیت تعمیر لاستیک، آینه‌تاشوبرقی و ۴ حالت رانندگی (اقتصادی، نرمال، اسپرت و برفی) دیده می‌شود که می‌توان گفت با خودرویی با آپشن‌های مناسب طرف هستیم.

از CR-V کوچک‌تر، از HR-V بزرگ‌تر

کراس‌اوور وارداتی هوندا از لحاظ ابعادی بین دو برادر خود یعنی CR-V و ZR-V قرار می‌گیرد. ابعاد این خودرو به ترتیب ۴۵۶۸ طول، ۱۸۴۰ عرض و ۱۶۲۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دو محور آن ۲۶۵۷ میلی‌متر است که سبب شده سرنشینان در داخل کابین فضای مناسبی داشته باشند.

فضای صندوق این خودرو در حالت عادی ۳۸۰ لیتر به ثبت رسیده و در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم ۱۳۰۱ لیتر فضای بار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد./ عصرخودرو

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn