تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 10:25
23 بازدید
کد خبر : 350534

دونالد ترامپ باز هم شکست خورد

دونالد ترامپ باز هم شکست خورد

به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبرهای زیر پرداخت: حمله جدید اسرائیل به بیروت پس از مخالفت آمریکا با گستردگی حملات هوایی بامداد چهارشنبه، مناطق جنوبی بیروت هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت. به گزارش شاهدان عینی، صدای دو انفجار مهیب شنیده شد و دود از دو محله مختلف در

به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبرهای زیر پرداخت:

  • حمله جدید اسرائیل به بیروت پس از مخالفت آمریکا با گستردگی حملات هوایی

بامداد چهارشنبه، مناطق جنوبی بیروت هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت. به گزارش شاهدان عینی، صدای دو انفجار مهیب شنیده شد و دود از دو محله مختلف در این مناطق به هوا برخاست. این حمله در حالی انجام شد که ایالات متحده از گسترش حملات اسرائیل به بیروت ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش این عملیات‌ها شده بود.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که این حمله با هدف نابودی انبار تسلیحات زیرزمینی متعلق به حزب الله لبنان صورت گرفته و هشدارهای لازم برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان پیش از حمله صادر شده است. با این حال، این اقدامات موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد تلفات غیرنظامی شده است.

این حمله در ادامه سلسله حملاتی است که اسرائیل به مناطق مختلف لبنان از جمله ضاحیه، پایگاه‌های حزب‌الله، انجام داده است. به گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، تاکنون بیش از یک‌چهارم خاک لبنان تحت تأثیر این حملات قرار گرفته است.

در همین حال، تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس همچنان ادامه دارد. برخی از کشورهای غربی خواستار توقف درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله هستند، اما اسرائیل به ادامه عملیات خود تاکید دارد و ایالات متحده نیز همچنان از این کشور حمایت نظامی می‌کند. 

این درگیری‌ها طی یک سال گذشته منجر به کشته شدن بیش از ۲۳۰۰ نفر و آوارگی بیش از یک میلیون نفر در لبنان شده است.

  • قاضی جورجیا قانون شمارش دستی آرا را متوقف کرد

یک قاضی ایالتی در جورجیا به طور موقت اجرای قانون جدیدی را که خواستار شمارش دستی آرای انتخابات ۵ نوامبر بود، متوقف کرد. این قانون که توسط هیئت انتخاباتی اکثریت جمهوری‌خواه جورجیا و به حمایت از دونالد ترامپ تصویب شده بود، با هدف افزایش شفافیت و امنیت انتخابات مطرح شد. اما دموکرات‌ها هشدار داده بودند که این قانون باعث ایجاد هرج و مرج و تأخیر در اعلام نتایج خواهد شد.

قاضی رابرت مک‌برنی اعلام کرد که این قانون تنها چند هفته قبل از انتخابات، باعث افزایش بی‌نظمی در فرآیند رأی‌گیری می‌شود و متوقف کردن آن ضروری است. این حکم به عنوان پیروزی برای دموکرات‌ها و رأی‌دهندگان استقبال شد، در حالی که جمهوری‌خواهان هنوز به این تصمیم واکنشی نشان نداده‌اند. 

گفته شده ممکن است دادگاه تجدیدنظر این حکم را تغییر دهد، اما در حال حاضر، اجرای قانون متوقف شده است.


خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press News) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • “طرح پیروزی” زلنسکی / بازی نهایی اوکراین در برابر روسیه آغاز شد!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، قرار است روز چهارشنبه طرحی با عنوان “طرح پیروزی” برای پایان دادن به جنگ با روسیه را به پارلمان اوکراین ارائه دهد. این طرح که شامل ابعاد نظامی، سیاسی و اقتصادی است، در هفته‌های اخیر به متحدان غربی اوکراین معرفی شده، اما هنوز هیچ کشوری به‌طور علنی از آن حمایت نکرده است. 

زلنسکی امیدوار است با اجرای این طرح، موقعیت اوکراین در مذاکرات احتمالی آتش‌بس با روسیه تقویت شود. این طرح شامل درخواست عضویت در ناتو، تأمین تسلیحات دوربرد و تقویت پدافند هوایی است. با این حال، اوکراین با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است؛ نیروهای این کشور در جبهه شرقی تحت فشار هستند و تلفات سنگینی را متحمل می‌شوند.

این طرح در شرایطی ارائه می‌شود که اوکراین به شدت به حمایت کشورهای غربی وابسته است.





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn