تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 10:40
8 بازدید
کد خبر : 350545

سختی‌ها را تحمل می‌کنم تا مدال بگیرم/از برنامه‌های حدادی بی‌خبرم – آفتاب نو | اخبار ورزشی

سختی‌ها را تحمل می‌کنم تا مدال بگیرم/از برنامه‌های حدادی بی‌خبرم – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: مهدی پیر جهان عضو تیم ملی دوومیدانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌هایش برای نیمه دوم سال اظهار کرد: مسابقات لیگ آخرین رویدادی بود که اخیراً در آن شرکت کردم. آنطور که شنیدیم فدراسیون قرار است اردوهای تیم ملی را از اول آبان آغاز کند ولی تا این

جامعه ورزشی آفتاب نو:

مهدی پیر جهان عضو تیم ملی دوومیدانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌هایش برای نیمه دوم سال اظهار کرد: مسابقات لیگ آخرین رویدادی بود که اخیراً در آن شرکت کردم. آنطور که شنیدیم فدراسیون قرار است اردوهای تیم ملی را از اول آبان آغاز کند ولی تا این لحظه نه جلسه و صحبتی با فدراسیون داشتم و نه دعوت نامه‌ای برای حضور در اردوی تیم ملی به دستم رسیده است. البته به نظر می‌رسد برگزاری اردوها با تعویق مواجه شود چون یکسری کارهای عمرانی برای تعمیر خوابگاه باشگاه آفتاب انقلاب در حال انجام است که گویا کمی زمان بر خواهد بود.

رکورددار دوی ۴۰۰ متر با مانع ایران خاطر نشان کرد: در جریان مسابقات قزاقستان که برای کسب سهمیه المپیک پاریس بود دچار آسیب دیدگی شدم ولی با این حال باز هم تلاش کردم بخاطر نیازهای مالی که داشتم در مسابقات لیگ حضور داشته باشم و رکورد خوبی را ثبت کنم. در پایان رقابت‌های لیگ این آسیب دیدگی آزار دهنده شد و اجازه نداد به نتیجه مطلوبی که دوست داشتم دست پیدا کنم. در حال حاضر هم دوران ریکاوری و استراحت را سپری می‌کنم تا ببینیم در ادامه فدراسیون چه برنامه‌ای برایمان تدارک دیده است.

این دونده ملی پوش کشور خاطر نشان کرد: فدراسیون دچار تغییرات شده و فعلاً ما هم از برنامه‌های احسان حدادی بی خبر هستیم. نیمه دوم سال تقریباً هیچ رویدادی برایمان تا این لحظه پیش بینی نشده است.

پیر جهان در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار هستید تغییرات رخ داده در فدراسیون برای آینده دوومیدانی مثبت باشد؟ گفت: حدادی از حرفه‌ای‌ترین افراد دوومیدانی است و قطعاً اقداماتی هم که در نظر دارد انجام بدهد و یا در حال تدارک آنهاست حرفه‌ای خواهد بود. اختصاص یک کمپ ویژه برای ملی‌پوشان دوومیدانی واقعاً از آن اقدامات مثبتی بود که بعد از سال‌ها انجام شد و حتماً می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد.

سختی‌ها را تحمل می‌کنم تا مدال بگیرم/از برنامه‌های حدادی بی‌خبرم

عضو تیم ملی دوومیدانی در واکنش به چالش‌هایی که ورزشکاران این رشته در چند سال اخیر پشت سر گذاشتند، عنوان کرد: دوومیدانی ایران در سال‌های اخیر مشکلات فراوانی داشت که قطعاً در اولین جلسه‌ای که با احسان حدادی برگزار شود به آنها اشاره خواهم کرد. اولین موردی که خیلی مهم است امکانات تمرینی ماست که در این مدت و در راه کسب سهمیه المپیک خیلی اذیت شدیم. دومین مورد که باز هم از مسائل حائز اهمیت است بحث ویزا جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی است.

رکورددار دوی ۴۰۰ متر با مانع ایران اضافه کرد: من در سالی که گذشت چهار رویداد مهم را به دلیل نداشتن ویزا از دست دادم. جا ماندن از هر رویداد بین‌المللی تبعات زیادی برای ورزشکاران دارد. شاید در ابتدا خیلی مهم نباشد اما وقتی نزدیک به رقابت‌های کسب سهمیه می‌شویم امتیازهایی که در این بازه زمانی از دست می‌رود، جبران کردنش هم دشوار می‌شود.

وی افزود: من سال‌های سختی را در دوومیدانی سپری کردم شاید اگر هر شخص دیگری جای من بود بی خیال این ورزش می‌شد. برای المپیک سهمیه گرفتم و بخاطر کرونا اعزام نشدم و امسال هم با اینکه خیلی تلاش کردم اما چون حامی نداشتم نتوانستم سهمیه المپیک پاریس را به دست بیاورم. با وجود همه این روزهای سختی که پشت سر گذاشتم ناامید نیستم و انگیزه دارم باز تلاش کنم و در نهایت بتوانم مدال بازی‌های آسیایی را که در حال حاضر مهمترین رویداد در ۲ سال پیش روی ورزش کشور است را به دست بیاورم.

پیر جهان در ادامه و در واکنش به جذب مربی خارجی برای هدایت ملی‌پوشان دوومیدانی هم گفت: بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد. آنطور که من شنیدم گویا با مربی‌های داخلی به توافق رسیدند و قرار است فعلاً ملی‌پوشان با این روند تمرینات خود را دنبال کنند. البته همانطور که ابتدای صحبتم عرض کردم هیچکس از برنامه‌های حدادی مطلع نیست و همه امیدوارند شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: در این مدت با مربی خارجی کار کردم ولی این روزها بخاطر دستمزد بالا و مشخص نبودن مسابقاتی که در پیش داریم دیگر توان ادامه دادن با مربی خارجی را ندارم. سال آینده روزهای شلوغی برای دوومیدانی ایران خواهد بود ما هم بازی‌های کشورهای اسلامی را خواهیم داشت و هم رقابت‌های قهرمانی آسیا که مهم است بتوانیم قبل از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا نتایج خوبی را در این ۲ رویداد کسب کنیم.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn