تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 10:55
13 بازدید
کد خبر : 350563

۲۵ مهر؛ روز جهانی غذا؛ دسترسی عادلانه به غذای سالم، حق هر انسان

۲۵ مهر؛ روز جهانی غذا؛ دسترسی عادلانه به غذای سالم، حق هر انسان

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۰۹۷۵ تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ – ۰۷:۰۹ به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدالعظیم بهفر،  به مناسبت روز جهانی غذا، با اشاره به اینکه دسترسی به غذا یک حق انسانی اساسی است، گفت: دولت‌ها وظیفه دارند از طریق سیاست‌های پایدار، دسترسی تمام اقشار جامعه به غذای کافی و

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۰۹۷۵

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ – ۰۷:۰۹

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عبدالعظیم بهفر،  به مناسبت روز جهانی غذا، با اشاره به اینکه دسترسی به غذا یک حق انسانی اساسی است، گفت: دولت‌ها وظیفه دارند از طریق سیاست‌های پایدار، دسترسی تمام اقشار جامعه به غذای کافی و سالم را تضمین کنند.

وی همچنین اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش تغذیه‌ای به کودکان و خانواده‌ها را برای تضمین آینده‌ای روشن یادآور شد.

وی بر نقش تغذیه سالم در بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن تأکید کرد و افزود: مصرف محصولات محلی و ارگانیک علاوه بر ارتقای سلامت، به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار نیز کمک می‌کند.

دکتر بهفر با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه تغذیه و ضایعات غذایی، کاهش هدررفت غذا در سطح خانگی و صنعتی را از اولویت‌های اساسی دانست و از برنامه‌های عملیاتی برای بهبود امنیت غذایی خبر داد.

وی در ادامه بر اهمیت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با گرسنگی و فقر غذایی تأکید کرد و گفت: همبستگی ملی و جهانی، نقشی کلیدی در ارتقای امنیت غذایی و تحقق پایداری دارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به محرومیت مردم غزه از دسترسی به غذای کافی، این موضوع را نمونه‌ای تلخ از نابرابری در جهان دانست و خواستار توجه ویژه جامعه جهانی به این بحران شد.

دکتر بهفر در پایان با تأکید بر شعار امسال، «حق غذا برای زندگی بهتر و آینده‌ای روشن»، از جامعه خواست تا با اقدامات عملی و ترویج فرهنگ تغذیه سالم، به بهبود وضعیت تغذیه و سلامت کشور کمک کنند./

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn