تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 11:14
12 بازدید
کد خبر : 350580

تعیین هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت بر عهده پلیس نیست

تعیین هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت بر عهده پلیس نیست

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: تعیین مبلغ دریافت گواهینامه موتورسیکلت در اختیار پلیس نیست. به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش، خبر افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت در برخی رسانه‌ها منتشر و عنوان شد که پلیس در این باره سکوت کرده و این در حالیست

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: تعیین مبلغ دریافت گواهینامه موتورسیکلت در اختیار پلیس نیست.

به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش، خبر افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت در برخی رسانه‌ها منتشر و عنوان شد که پلیس در این باره سکوت کرده و این در حالیست که به گفته رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، تعیین مبلغ گواهینامه موتورسیکلت در اختیار پلیس نیست.

سرهنگ احمد کرمی‌اسد در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: باید به این مسئله توجه کرد که تعیین هزینه‌های آموزش رانندگی برای دریافت گواهینامه، بر عهده پلیس راهور نیست و آئین نامه اجرایی آموزشگاه‌های رانندگی بر اساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت هر استان تعیین می‌شود. بنابراین این مسئله هیچ ارتباطی با پلیس راهور ندارد.

وی با اشاره به طرح دریافت گواهینامه آسان موتورسیکلت افزود: چندی پیش طرحی توسط پلیس راهور فراجا با عنوان «صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت» اجرا شد. در این طرح قرار بود افرادی که موتورسیکلت دارند؛ اما گواهینامه موتورسیکلت ندارند به صورت یک روزه گواهینامه دریافت کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: این طرح تنها شامل افرادی می‌شود که یا خودشان مالک موتورسیکلت هستند و یا موتورسیکلت به نام والدین آنهاست.

کرمی‌اسد گفت: بر اساس آمار، حدود ۶ میلیون نفر بدون گواهینامه در سطح کشور در حال موتورسواری بدون گواهینامه هستند که برای ساماندهی این گروه از کاربران ترافیکی، این طرح اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با روش عادی دریافت گواهینامه متفاوت است، افزود: در روش عادی دریافت گواهینامه، فرد باید در آموزشگاه‌ها ثبت‌نام کرده و پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی و قبول شدن در امتحانات آئین نامه و شهری و طی کردن تست‌های پزشکی، با پرداخت مبلغ حدود سه میلیون تومان بعد از دو الی سه ماه، گواهینامه موتورسیکلت دریافت می‌کرد. در حالیکه در طرح جدید، تمام این اتفاقات به صورت یک روزه انجام می‌شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهار کرد: در این طرح متقاضی به صورت غیرحضوری به یک درگاه اینترنتی به نام «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانی» مراجعه کرده و پس از ثبت نام و احراز هویت (شرط داشتن موتورسیکلت) وارد این پروسه می‌شود.

کرمی‌اسد درباره هزینه این روش دریافت گواهینامه موتورسیکلت گفت: هزینه‌ای که در این طرح دریافت می‌شود، بسیار کمتر از آموزشگاه‌های عادی است. بخش اول این مبلغ، حدود ۸۵ درصد برای دیون دولتی است. همچنین مابقی هزینه برای ویزیت پزشک، پست، آموزش، آمادگی جسمانی و غیره است.

وی افزود: پس از پرداخت هزینه، متقاضی نوبت اینترنتی دریافت کرده و در همان روز به آموزشگاه مراجعه می‌کند. در همان روز، هم آزمون گرفته می‌شود و هم  پزشک در محل حضور دارد. اگر متقاضی بتواند این دو مرحله را طی کند؛ می‌تواند یک روزه تمام اقدامات را انجام داده و گواهینامه موتور خود را دریافت کند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: اگر فرد نتواند در آزمون موفق شود، می‌تواند مجددا نوبت گرفته و دوباره مراجعه کند.

کرمی‌اسد گفت: باید به این مسئله توجه کرد که اولا پلیس راهور، نقشی در افزایش هزینه‌های گواهینامه ندارد. دوما این مبلغی که عنوان شده افزایش ۳۰۰ درصدی داشته و یک سوم هزینه آموزشگاه‌های عادیست و در مجموع این طرح برای بیشتر مردم، مقرون به صرفه است.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn