تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 12:17
9 بازدید
کد خبر : 350644

اجرای طرح جامع خانه سبز در پایتخت

اجرای طرح جامع خانه سبز در پایتخت

آفتاب نو: صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳، در یکصد و چهل و ششمین پویش امید و افتخار آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، داوود گودرزی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، محمدصابر باغخانی مدیرکل محیط زیست

آفتاب نو: صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳، در یکصد و چهل و ششمین پویش امید و افتخار آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، داوود گودرزی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، محمدصابر باغخانی مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از مسئولان شهری در آستان امامزاده قاضی صابر ده ونک برگزار شد.
در این آیین که به میزبانی اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۳ تهران برگزار شد، در ابتدا حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ با اشاره به اینکه ۱۱ خانه از مجموع ۲۵۲ خانه محیط زیست جدید در منطقه ۳ واقع شده است گفت: این خانه ها پل بین مردم و محیط زیست دهستند و زمینه ساز فرهنگسازی و تبدیل رفتارهای شهروندان به رفتار سبز به شمار می آیند

او هر شهروند را یک نگهبان طبیعت دانست و با اشاره به اهمیت اقدامات کوچک در این مسیر، بر همکاری و هماهنگی بین ارگانها و سازمانها همچنین آموزش های محیط زیستی در مدارس تاکید کرد.

هر محله یک خانه محیط زیست

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر نیز در این مراسم با ابراز امیدواری بر اینکه در هر محله تهران حداقل یک خانه محیط زیست داشته باشیم، بر توسعه فعالیت های محیط زیستی در مدارس و مهد کودک ها تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست را باید از سن پایین برای افراد جامعه شروع کنیم. ضمن اینکه ما در هر محله یک مدرسه و یک مسجد داریم که هرکدام میتوانن خانه مخیط زیست باشند.

او همچنین با اشاره به ضرورت افزایش فعالیت در حوزه توسعه خانه های مخیط زیست در مناطق تهران گفت: امیدوارم ظرف چند ماه آینده و نهایتا تا پایان سال جشن هزارمین خانه محیط زیست را در شهر تهران برگزار کنیم.

پیرهادی با اشاره به تجربه موفق مشارکت مردم در دوره کرونا افزود: ضرورت وجود خانه های مخیط زیست این است که سازمان‌ها و ادارات و مجموعه‌های دولتی به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی توانند کاری از پیش ببرند.

طرح جامع فضای سبز تهران نهایی می شود

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهرهمچنین از پیگیری ۳ طرح کلان محیط زیستی در شوای شهر خبر داد.
او با اشاره به اجرای طرح جامع آب در تهران در خصوص دیگر طرح های محیط زیستی جامع گفت: در تهران طرح جامع فضای سبز نداشتیم که در این دوره طرح جامعه فضای سبز انشالله نهایی می شود. در حوزه خاک نیز امیدواریم با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است یک کار ویژه انجام شود.

پیرهادی همچنین از بررسی طرح جامع ساختمان سبز خبر داد و اضافه کرد: موضوع ساختمان سبز طی یک ماه آینده در صحن شوا مصوب می‌ شود. این طرح در تمام کشورهای پیشرفته تحت عنوان استاندارد در حال انجام است که ما با بومی سازی این طرح آن را در سطح شهر تهران انشالله اجرایی می کنیم.

منبع خبر: همشـهری

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn