تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 12:31
6 بازدید
کد خبر : 350656

خودروسازان چینی و اروپایی به مصاف هم رفتند

خودروسازان چینی و اروپایی به مصاف هم رفتند

خودروسازان چینی و اروپایی در نمایشگاه خودروی پاریس حضور یافتند، در حالی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تعرفه‌های سنگین وارداتی بر خودروهای برقی ساخت چین است و این صنعت با تقاضای ضعیف مقابله می‌کند. به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، رویداد امسال بزرگترین نمایشگاه خودرو در اروپا، در زمانی

خودروسازان چینی و اروپایی در نمایشگاه خودروی پاریس حضور یافتند، در حالی که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تعرفه‌های سنگین وارداتی بر خودروهای برقی ساخت چین است و این صنعت با تقاضای ضعیف مقابله می‌کند.

به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، رویداد امسال بزرگترین نمایشگاه خودرو در اروپا، در زمانی مهم برگزار می‌شود. خودروسازان اروپایی باید ثابت کنند که هنوز در این بازی هستند، در حالی که رقبای چینی قصد دارند در یک بازار رقابتی جای پای خود را به دست آورند. با این حال، نقاط مشترکی وجود داشت که مدیران هر دو منطقه در مورد خطرات تعرفه های اتحادیه اروپا هشدار دادند.

استلا لی، معاون اجرایی غول خودروهای برقی چینی بی‌وای‌دی، به رویترز گفت، چه کسی هزینه را پرداخت می‌کند؟ مصرف‌کنندگان. بنابراین این موضوع مردم را بسیار نگران می‌کند و باعث می‌شود افراد فقیرتر نتوانند خرید کنند. در همین حال، کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، هشدار داد که این تعرفه‌ها باعث می‌شود خودروسازان چینی کارخانه‌هایی در اروپا راه‌اندازی کنند و به ظرفیت مازاد در منطقه می‌افزایند و برخی از تولیدکنندگان داخلی را به تعطیلی کارخانه‌ها سوق می‌دهد.

مدیر نمایشگاه خودرو پاریس اظهار کرد: ۹ برند چینی از جمله بی‌وای‌دی و لیپ‌موتور از جدیدترین مدل‌های خود در رویداد امسال رونمایی می‌کنند. این مانند سال ۲۰۲۲ است که تقریباً نیمی از برندهای حاضر را تشکیل می‌دادند. امسال، آنها فقط حدود یک پنجم از برندها را به لطف نمایش بسیار قوی‌تر صنعت خودروی اروپا به خود اختصاص داده‌اند.

در اوایل ماه جاری، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تعرفه واردات خودروهای برقی ساخت چین تا سقف ۴۵ درصد حمایت کردند تا با آنچه بروکسل می‌گوید یارانه‌های ناعادلانه پکن به تولیدکنندگان چینی مقابله کند. پکن رقابت ناعادلانه را رد کرده و تهدید به اقدامات متقابل کرده است.

طبق گزارش رویترز، شرکت‌های جدید چینی مدل‌های جدید خود را به نمایش می‌گذارند زیرا به دنبال فروش خودروهای برقی در خارج از کشور هستند تا بازار ضعیف داخلی و جنگ قیمت‌ها را جبران کنند.

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn