تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 16:05
6 بازدید
کد خبر : 350867

۹۹ درصد مناطق روستایی استان اردبیل به شبکه گاز متصل هستند

۹۹ درصد مناطق روستایی استان اردبیل به شبکه گاز متصل هستند

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش برنا؛ سیدسعید سیدمتین روز چهارشنبه اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در بخش توسعه زیرساخت‌های گاز طبیعی و کاهش ناترازی گاز استان اردبیل اقدامات موثری انجام شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل است. وی با اشاره به اینکه در حوزه گازرسانی به صنایع استان اردبیل نیز موفقیت‌های زیادی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش برنا؛ سیدسعید سیدمتین روز چهارشنبه اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در بخش توسعه زیرساخت‌های گاز طبیعی و کاهش ناترازی گاز استان اردبیل اقدامات موثری انجام شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گازرسانی به صنایع استان اردبیل نیز موفقیت‌های زیادی حاصل شده است، افزود: حفاظت محیط زیست با جایگزینی گاز طبیعی بجای سوخت‌های فسیلی ، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و رونق و شکوفایی صنعت از ثمرات گازرسانی به واحدهای صنعتی است.

وی ادامه داد: توسعه شبکه گازرسانی در شهرک‌های صنعتی و ارائه خدمات پایدار از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و گازرسانی به ۴۶ واحد صنعتی با شبکه‌ای بیش از ۳۰ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ریال از پروژه‌های مهم شرکت گاز استان اردبیل بود که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

سیدمتین تصریح کرد: پروژه خط دوم گازرسانی به استان اردبیل از مسیر چلوند استان گیلان مهم‌ترین پروژه در حال اجرا در بخش گاز استان اردبیل است که ناترازی و افت فشار گاز در فصول سرد را جبران و گاز مورد نیاز بخش‌های صنعتی و گلخانه‌های وسیع شمال استان را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین با اشاره به نیازمندی و افزایش مصرف گاز در استان به لحاظ توسعه صنعتی و اقتصادیافزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب مصرف داریم و با بهره‌برداری از خط دوم گاز طبیعی چلوند به اردبیل که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ظرفیت گازرسانی به استان به بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

 مجموع مشترکان گاز در استان اردبیل در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی بیش از ۵۵۵ هزار و ۶۶۲ مشترک و شمار مشترکان صنعتی مستقل و بزرگ یک هزار و ۸۰۵ مشترک است و یکی از بزرگترین گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در شمال استان اردبیل در حال تکمیل شدن است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn