تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 16:46
7 بازدید
کد خبر : 350911

آغاز رقابت بانک‌ها برای جذب سپرده‌های خودرو

آغاز رقابت بانک‌ها برای جذب سپرده‌های خودرو

با آغاز فرآیند ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، تبلیغات بانک‌ها هم برای افتتاح حساب و جذب سپرده های ۵۰۰ میلیونی مردم … با آغاز فرآیند ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، تبلیغات بانک‌ها هم برای افتتاح حساب و جذب سپرده های ۵۰۰ میلیونی مردم افزایش یافته است. با آغاز فرآیند ثبت‌نام خرید

با آغاز فرآیند ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، تبلیغات بانک‌ها هم برای افتتاح حساب و جذب سپرده های ۵۰۰ میلیونی مردم …

با آغاز فرآیند ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، تبلیغات بانک‌ها هم برای افتتاح حساب و جذب سپرده های ۵۰۰ میلیونی مردم افزایش یافته است.

با آغاز فرآیند ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، متقاضیان خرید این خودروها باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود مسدود کنند.

متقاضیان خرید خودرو از تاریخ سه‌شنبه ۲۴ تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند تا نسبت به وکالتی کردن حساب خود به‌صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنند.

آغاز فرایند ثبت نام موجب شده تا بار دیگر رقابت بانک های مختلف هم برای جذب سپرده های خودرویی مردم افزایش یابد البته اینبار بانک ها به مانند زمان ثبت نام خودروهای ایران خودرو دیگر امتیاز افزایش اعتبار  و پرداخت وام را به مشتری نمی دهند.

این درحالی است که در زمان ثبت نام خودروهای ایران خودرو، رقابت بانک ها برای جذب سپرده های خودرویی مردم به شدت اوج گرفته بود تا جایی برخی بانک ها وام یا اعتبار ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی هم برای مشتریان این طرح در نظر گرفته بودند.

اما این اقدام بانک ها با واکنش تند و جدی بانک مرکزی همراه شد؛ بانک مرکزی به بانک ها اعلام کرد که ” اخیراً مشاهده شده که برخی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اقدام به انجام تبلیغات گسترده به منظور وکالتی کردن حساب بانکی به همراه بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه و یا ارائه اعتبار به مشتریان با نرخ‌های سود ترجیحی کردند.

اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و… است و هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.”

بررسی تبلیغات بانک ها در دور جدید افتتاح حساب وکالتی به منظور ثبت نام خودروهای وارداتی نشان میدهد که بانک ها فقط برای افتتاح حساب اعلام آمادگی کرده اند و امتیاز و وامی به منظور تشویق مشتریان در نظر نگرفته اند.

گفتنی است، وضعیت پرداخت سود به حساب هایی که ۵۰۰ میلیون برای خودروهای وارداتی بلوکه خواهند کرد نیز بستگی به نوع حسابی دارد که مشتری معرفی می کند.

به گفته مسئولان شبکه بانکی، اگر حساب وکالتی دارای سود سپرده باشد، سود بانکی مبلغ بلوکه شده یعنی (۵۰۰ میلیون تومان) طبق روال عادی شبکه بانکی به حساب سپرده گزاران واریز می‌شود.

 اگر حساب کوتاه مدت یا بلندمدت ماه شمار به عنوان حساب وکالتی در نظر گرفته و به بانک معرفی شود که از قبل وجه در حساب وجود داشته باشد، مطابق معمول سود این وجه در انتهای ماه واریز خواهد شد.

به عبارت ساده‌تر، اگر حسابی دارید که سود سپرده‌ دارد، سود بانکی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان مطابق روال عادی بانکی به حساب‌تان واریز خواهد شد.

طبق آنچه که در اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی آمده است، کلیه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه۵۴۳ شورای رقابت) می توانند جهت حضور در طرح جدید عرضه عمومی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی از روز سه شنبه (۲۴ مهر ماه) تا ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه (۳۰ مهر ماه) یکی از حساب های خود را نزد شعب بانک های واجد شرایط اعلامی در سامانه (صرفا در این بانک ها) به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در این حساب بلوکه کنند.

در حال حاضر خودرو وارداتی CS35 شرکت سایپا  قابل عرضه در روز سه شنبه ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۳ هستند و درصورتی که محصولات دیگر شامل شرایط گردید به لیست خودروهای قابل عرضه اضافه می گردد./ تسنیم

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn