تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 17:18
156 بازدید
کد خبر : 350941

معرفی کامل گزینه نهایی سرمربیگری استقلال؛ گزینه پرسپولیس و سرمربی ستاره پرسپولیس به استقلال وصل شد!

معرفی کامل گزینه نهایی سرمربیگری استقلال؛ گزینه پرسپولیس و سرمربی ستاره پرسپولیس به استقلال وصل شد!

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش آفتاب نو، پس از جدایی جواد نکونام از تیم استقلال، این تیم هنوز موفق به جذب سرمربی خارجی نشده و با سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت، بازی های خود را ادامه می دهد.   اسامی زیادی پس از جدایی نکونام مطرح شد و به نوعی به عنوان

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش آفتاب نو، پس از جدایی جواد نکونام از تیم استقلال، این تیم هنوز موفق به جذب سرمربی خارجی نشده و با سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت، بازی های خود را ادامه می دهد.  

اسامی زیادی پس از جدایی نکونام مطرح شد و به نوعی به عنوان گزینه سرمربیگری باشگاه استقلال معرفی شدند. یکی از این اسامی، پیتسو موسیمانه است که گفته می شود با مدیران باشگاه استقلال مذاکراتی انجام داده و احتمال این می رود، این سرمربی با آبی پوشان همکاری کند. گفتنی است موسیمانه گزینه قطعی باشگاه استقلال نیست و از داخل باشگاه نیز شیطنت های زیادی انجام شد تا پیوستن این سرمربی به جمع آبی پوشان منتفی شود. به همین بهانه به معرفی این سرمربی می پردازیم که از شب گذشته تبدیل به گزینه نهایی استقلال شده است.

گزینه هدایت استقلال متولد سال ۱۹۶۴ است. او در دوران فوتبالش ۴ بازی ملی در افریقای جنوبی داشت و پس از خداحافظی از فوتبال، ابتدا مربی تیم ذخیره های سانداونز و در ادامه دستیار بروس گروبلار معروف در تیم اصلی این باشگاه شد و با جدایی این دروازه بان افسانه ای، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ هدایت سانداونز را برعهده گرفت.

معرفی کامل گزینه نهایی سرمربیگری استقلال

موسیمانه ۳ سال در تیم ملی افرایقای جنوبی دستیار کارلوس آلبرتو پریرا و جوئل سانتانا بود.بعد از حذف آفریقای جنوبی از جام جهانی ۲۰۱۰ در مرحله گروهی، موسیمانه به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی انتخاب شد. او برای ۱۷ مسابقه هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشت و به دلیل ناکامی در رسیدن به جام ملت‌های آفریقای ۲۰۱۲، از سمت خود برکنار شد. اشتباه وحشتناک او در تیم ملی افریقای جنوبی که منجر به برکناری اش هم شد این بود که در بازی آخر مرحله انتخابی جام ملت‌ها، در حالی که تیمش برای صعود به برد نیاز داشت، او برای مساوی بازی کرد. او در سال ۲۰۱۲، به باشگاه سانداونز بازگشت و سرمربی جدید این باشگاه شد.

موسیمانه از هفته دوازدهم هدایت باشگاه سانداونز را برعهده گرفت و توانست با آمار هشت پیروزی، هشت تساوی و سه شکست، این باشگاه را به رتبه دهم لیگ برتر آفریقای جنوبی برساند. او در فصل دوم حضورش در این باشگاه، به قهرمانی لیگ برتر آفریقای جنوبی رسید و طی سال ها همکاری با این تیم آمار چهار قهرمانی لیگ، دو قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی نِدبانک کاپ، یک قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا و یک سوپرکاپ آفریقا را برای سانداونز، به ثبت رساند. موسیمانه در سال ۲۰۱۶ تیمش را به فینال جام باشگاه های آفریقا رساند و با غلبه بر الزمالک مصر، قهرمان این رقابتها شد و در جام باشگاه های جهان به مقام پنجم دست یافت.

معرفی کامل گزینه نهایی سرمربیگری استقلال؛ گزینه پرسپولیس و سرمربی ستاره پرسپولیس به استقلال وصل شد!

پس از هشت سال پرافتخار و کسب عنوان پرافتخارترین مربی آفریقای جنوبی، موسیمانه در چهار بازی آخر لیگ برتر مصر، هدایت الاهلی، یکی از بزرگترین باشگاه‌های قاره آفریقا را برعهده گرفت. او در همان مدت کوتاه حضورش در فصل ۲۰-۲۰۱۹، به تمامی افتخارات ممکن با الاهلی رسید. او در این فصل به قهرمانی در لیگ برتر مصر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آفریقا دست یافت. موسیمانه   که در لیگ افریقا الزمالک را از رسیدن به فینال محروم کرده بود، در لیگ برتر مصر، حریف الزمالک نشد و به نایب قهرمانی رضایت داد اما بعد از قهرمانی در سوپرکاپ آفریقا، با پیروزی ۳-۰ برابر کایزرچیف از کشورش، از عنوان قهرمانی خود و باشگاهش در لیگ قهرمانان آفریقا دفاع کرد. موسیمانه یک فصل دیگر در الاهلی ماند و پس از نایب قهرمانی در لیگ داخلی و قهرمانی باشگاه‌های آفریقا، از الاهلی جدا شد. او در این فصل فقط موفق به قهرمانی در سوپرکاپ آفریقا شد. الوداد مراکش، مانع بزرگی برای کسب قهرمانی در سومین دوره متوالی لیگ قهرمانان بود. او با الاهلی در دو دوره جام باشگاه‌های جهان شرکت کرد و در هر دو دوره به جایگاه سوم رسید. در سال ۲۰۲۱، الاهلی پس از شکست در برابر بایرن مونیخ در نیمه نهایی، پالمیراس را در رده بندی شکست داد و سوم شد. در سال ۲۰۲۲ نیز، الاهلی بعد از شکست مونتری و باخت در برابر پالمیراس، در رده بندی با چهار گل، الهلال را شکست داد و سوم شد.  

معرفی کامل گزینه نهایی سرمربیگری استقلال

موسیمانه بعد از شکست دادن الهلال، مورد توجه عربستانی ها قرار گرفت و از الاهلی مصر به الاهلی عربستان رفت و این تیم را با قهرمانی در سطح دو، به لیگ برتر عربستان برگرداند. سپس راهی الوحده شد اما تنها ده بازی بعد از این تیم اخراج شد. او که در الوحده با احمد نوراللهی همکاری داشت، فصل گذشته هم برای ۱۵ بازی هدایت تیم ابهای عربستان را برعهده گرفت اما نتوانست این تیم را در لیگ برتر نگه دارد و از بازار کار عربستان و کشورهای عربی خارج شد.

نکته جالب در کارنامه این مربی این است که دو دوره گزینه هدایت پرسپولیس بود اما حالا به استقلال لینک شده است.

عملکرد موسیمانه به عنوان سرمربی

سوپر اسپرت: ۳۳ بازی (میانگین امتیازی ۱.۴۸)

آفریقای جنوبی: ۱۷ بازی (میانگین امتیازی ۱.۵۳)

سانداونز: ۳۳۶ بازی (میانگین امتیازی ۱.۹۴)

الاهلی مصر: ۱۰۲ (میانگین امتیازی ۲.۱۷)

الوحده امارات: ۱۰ بازی (میانگین امتیازی ۱.۸۰)

ابها عربستان: ۱۵ بازی (میانگین امتیازی ۱.۲۰)

افتخارات 

قهرمانی مصر 

قهرمانی جام حذفی مصر 

قهرمانی لیگ سطح دو عربستان 

۴ قهرمانی آفریقای جنوبی 

۲ بار برنده جام آفریقای جنوبی 

۲ بار برنده جام ندبانک 

۳ بار قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا 

۳ قهرمانی سوپرجام آفریقا 

مقام سومی جام باشگاه های جهان دو بار

کارنامه موسیمانه

تعداد بازی : ۵۱۷
تعداد برد : ۲۸۸
تعداد مساوی : ۱۲۶
تعداد باخت : ۱۰۳
گل زده : ۸۳۱
گل خورده : ۴۵۱
میانگین امتیاز: ۱,۷۵

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn