تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 19:10
9 بازدید
کد خبر : 351043

بی توجهی به “محیط زیست” عواقب بی شماری را به دنبال خواهد داشت

بی توجهی به “محیط زیست” عواقب بی شماری را به دنبال خواهد داشت

سعید تاجیک در اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد؛ رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران: “محیط زیست را زینت المجالس نبینیم، بی توجهی به آن موضوعات بسیاری را در کشور تحت الشعاع قرار خواهد داد.” به گزارش پدال نیوز؛ سعید تاجیک، رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست، در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بر

سعید تاجیک در اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد؛

رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران: “محیط زیست را زینت المجالس نبینیم، بی توجهی به آن موضوعات بسیاری را در کشور تحت الشعاع قرار خواهد داد.”

به گزارش پدال نیوز؛ سعید تاجیک، رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست، در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بر موضوع ناترازی های برق به طور ویژه تاکید کرد. تاجیک در ابتدای سخنرانی خود، ضمن تبریک و گرامیداشت روز استاندارد، گزارش کوتاهی از اقدامات کمیسیون انرژی و محیط زیست در موضوع ناترازی برق را به حاضرین ارائه داد.

او درخصوص تمهیدات یک سال اخیر، به واگذاری موضوع مذکور به این کمیسیون اشاره کرد و گفت: “این عمل در راستای جلوگیری از موازی کاری در اتاق بازرگانی صورت گرفت که پیرو آن نیز پیشنهاداتی را در قالب مشکلات ناترازی به تمامی ذینفعان و تشکل های مربوطه اعم از وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت توانیر و … ارائه دادیم. این پیشنهادات در مراحل بعدی به ۲ بسته – یکی در مورد ناترازی گاز و دیگری در مورد برق – تبدیل و ارائه شد که با توجه به استقبال معاون اول رییس جمهور دولت جدید، جهت پیگیری و اجرا به وزارت های نفت و نیرو ارجاع شد. در پایان طی همکاری با معاونت امور کمیسیون ها و روابط عمومی اتاق بازرگانی، با هدف دستیابی به گفتمانی مشترک و ساده سازی محتوا، به کلیپی کوتاه تبدیل شد که به مشکلات ناترازی، روندها و پیشنهادات و … می پردازد.”

رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست، همچنین افزود: “میزان متوسط ناترازی کشور در سال گذشته، ۱۲هزار مگاوات بود که این رقم در سال جاری به ۱۷ هزار و بعضا در شهریورماه به ۱۹هزار هم رسید. طبق این روند می توان پیش بینی کرد که میزان کسری برق در سال ۱۴۰۴، به ۲۰ تا ۲۲ هزار مگاوات در اوج مصرف خواهد رسید. همانطور که پیش از این هم به وزارت نیرو اطلاع داده بودیم، باید به فکر راهکاری اساسی برای جلوگیری از این روند باشیم.”

تاجیک با اشاره به افزایش بی سابقه دمای امسال نسبت به گذشته، آن را موضوع مهم زیست محیطی خواند و ادامه داد: “متوسط رشد سالانه مصرف برق طی ۱۰سال گذشته حدود ۵ درصد بوده در حالی که تنها در نیمه نخست امسال، با وجود رشد ۳.۵ درصدی در تولید برق، با ۸.۷ درصد رشد مصرف آن مواجه بودیم. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، گرمای ۱ تا ۲ درجه ای فصل گرم امسال نسبت به پارسال است.”

وی در پایان در راستای الزام مشارکت در رویداد جهانی تغییر اقلیم ( کاپ ۲۹) ، گفت: “محیط زیست را زینت المجالس نبینیم. امروز این موضوع بسیار حائز اهمیت است. یکی از دلایل اصلی پافشاری اتاق بازرگانی برای حضور در کاپ ۲۹ این است که طبق توافقات بین المللی برای سال ۲۰۳۰، باید از افزایش بیش از ۱.۵ درجه دمای کره زمین جلوگیری شود و بی توجهی ایران به این موضوع مسائل بسیاری نظیر اقتصاد، برق، صنعت، رفاه مردم و … را در کشور تحت الشعاع قرار خواهد داد. در حال حاضر تنها ۲۸ روز تا برگزاری کاپ ۲۰۲۴ باقی مانده و با وجود تاکیدات مکرر اتاق بازرگانی، هنوز برنامه مشخصی برای نحوه حضور ایران در این اجلاس مشاهده نمی شود.”

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn