تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 19:28
13 بازدید
کد خبر : 351061

روند مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + نقشه

روند مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + نقشه

با توجه به نظرسنجی‌هایی که رقابت بسیار نزدیکی را بین ترامپ و هریس نشان می‌دهند، نامزدهای ریاست جمهوری در ماه آخر مبارزات انتخاباتی خود تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند. آنها می‌دانند که مشارکت رأی‌دهندگان، به ویژه در ایالت‌های چرخشی که به دلیل نداشتن تمایل قطعی به یک حزب خاص، نقش مهمی در تعیین

با توجه به نظرسنجی‌هایی که رقابت بسیار نزدیکی را بین ترامپ و هریس نشان می‌دهند، نامزدهای ریاست جمهوری در ماه آخر مبارزات انتخاباتی خود تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند. آنها می‌دانند که مشارکت رأی‌دهندگان، به ویژه در ایالت‌های چرخشی که به دلیل نداشتن تمایل قطعی به یک حزب خاص، نقش مهمی در تعیین نتیجه نهایی انتخابات دارند، می‌تواند تعیین‌کننده رئیس جمهور بعدی باشد. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، بررسی روندهای مشارکت رأی‌دهندگان در گذشته می‌تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد. نقشه زیر، میزان مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به تفکیک ایالت نشان می‌دهد. ارقام مشارکت نشان‌دهنده سهم شهروندان آمریکایی ۱۸ ساله یا بالاتر است که رأی داده‌اند.

داده‌های این نقشه از اداره سرشماری ایالات متحده گرفته شده و در آوریل ۲۰۲۱ منتشر شده است. حاشیه خطا در تمام ایالت‌ها بین ۱.۲ تا ۳.۷ درصد متغیر است.

انتخابات ۲۰۲۰ رکورد بالاترین مشارکت را ثبت کرد

در زیر، آمار مشارکت رأی‌دهندگان به تفکیک ایالت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را می بینید:

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بین جو بایدن و دونالد ترامپ، علیرغم چالش‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، بالاترین میزان مشارکت رأی‌دهندگان در قرن ۲۱ را به خود اختصاص داد. نزدیک به ۶۷ درصد از شهروندان واجد شرایط آمریکایی ۱۸ ساله یا بالاتر رأی دادند که نسبت به انتخابات ۲۰۱۶، افزایشی ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

این بزرگترین افزایش در مشارکت رأی‌دهندگان بین دو انتخابات ریاست جمهوری متوالی بود، به طوری که نسبت به ۲۰۱۶، ۱۷ میلیون آمریکایی بیشتر در سال ۲۰۲۰ رأی دادند.

نکته قابل توجه این است که در سال ۲۰۱۶، بخش بزرگی از رأی‌دهندگان جوان در انتخابات شرکت نکردند. طبق داده‌های Our World in Data، تنها ۴۳.۴ درصد از شهروندان آمریکایی واجد شرایط زیر ۳۰ سال در سال ۲۰۱۶ رأی دادند، که تفاوت قابل توجهی با ۷۱.۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال که رأی دادند، داشت.

چگونه مشارکت رأی‌دهندگان ایالت‌ها بر انتخابات ۲۰۲۰ تأثیر گذاشت

در سال ۲۰۲۰، منطقه کلمبیا با ۸۴ درصد مشارکت، رتبه اول را در کشور داشت، در حالی که آرکانزاس با ۵۴ درصد، کمترین میزان مشارکت را ثبت کرد. به طور کلی، ایالت‌های آبی (دموکرات) مشارکت رأی‌دهندگان بالاتری نسبت به ایالت‌های قرمز (جمهوری‌خواه) داشتند. پانزده ایالت از بیست ایالت برتر از نظر مشارکت رأی‌دهندگان، در انتخابات ۲۰۲۰ به دموکرات‌ها رای دادند.

پنج ایالت در انتخابات ۲۰۲۰ از جمهوری‌خواه به دموکرات تغییر موضع دادند: آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین. همه این ایالت‌ها، به جز جورجیا، در نیمه بالای ایالت‌ها از نظر مشارکت رأی‌دهندگان قرار داشتند و ویسکانسین و آریزونا در میان ۱۰ ایالت برتر بودند.

با در نظر گرفتن اینکه تنها ۴۴,۰۰۰ رأی در ویسکانسین، آریزونا و جورجیا، بایدن و ترامپ را از تساوی در کالج‌های انتخاباتی جدا می‌کرد، می‌توان با اطمینان گفت که مشارکت رأی‌دهندگان در این ایالت‌های چرخشی برای پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ بسیار حیاتی بود.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn