تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 23:53
7 بازدید
کد خبر : 351279

رونمایی از محصول دانش بنیان برای آزمون‌های تنش

رونمایی از محصول دانش بنیان برای آزمون‌های تنش

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دستگاه چند منظوره دو محوره آزمون‌های تنش- کرنش، ابزاری پیشرفته و ضروری برای ارزیابی خواص مکانیکی مواد است که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین رونمایی شد.  این دستگاه به ‌ویژه برای محققان، مهندسان و متخصصان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تحقیقاتی طراحی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دستگاه چند منظوره دو محوره آزمون‌های تنش- کرنش، ابزاری پیشرفته و ضروری برای ارزیابی خواص مکانیکی مواد است که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین رونمایی شد. 

این دستگاه به ‌ویژه برای محققان، مهندسان و متخصصان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تحقیقاتی طراحی شده و می‌تواند به عنوان یک ابزار کلیدی در تضمین کیفیت و ایمنی مواد مورد استفاده قرار گیرد. 

این دستگاه آزمایش مکانیکی چند منظوره، قادر به انجام چهار آزمون کلیدی به این شرح است: 

آزمون تنش کم (TENSILE STRESS LOW):

این آزمون برای بررسی رفتار مواد تحت تنش‌های کم طراحی شده است و می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره کشش ابتدایی و میزان انعطاف‌پذیری مواد ارائه دهد.

بررسی رفتار مکانیکی مواد تحت شرایط استرس حدی (TEST FAILURE AND YIELD):

این تست به بررسی نحوه‌ی تغییر شکل مواد تحت بار‌های حداکثری و شرایط بحرانی می‌پردازد. این اطلاعات برای مهندسان در ارزیابی ایمنی و عملکرد سازه‌ها در برابر بار‌های ناشی از زلزله، باد و سایر عوامل مهم است.

آزمون مواد با نیروی ثابت (TEST LOAD CONSTANT):

در این آزمون، نیروی ثابت به مواد اعمال می‌شود تا رفتار آنها تحت بار ثابت بررسی گردد. این امر به درک نحوه‌ی عملکرد مواد در شرایط عملیاتی کمک شایانی می‌کند.

آزمون مواد با کشش ثابت (ELONGATION CONSTANT):

این آزمون به بررسی تغییرات طول مواد تحت کشش ثابت می‌پردازد و می‌تواند به تحلیل مقاومت و الاستیسیته مواد کمک کند.

دستگاه طراحی شده دارای دقت بسیار بالایی است که این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا نتایج آزمایشات را به راحتی دریافت و تحلیل کنند. طراحی کاربر پسند این دستگاه، موجب آسانی در استفاده می‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی با آن کار کنند.

این دستگاه به‌ویژه برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، صنایع تولیدی و مراکز کالیبراسیون مناسب است. همچنین، با قابلیت تنظیم بار و سرعت با دقت بالا، امکان تست تحت شرایط مختلف و متنوع نیز وجود دارد.

دستگاه چند منظوره دو محوره آزمون‌های تنش-کرنش به مهندسان و محققان کمک می‌کند تا در انتخاب مواد و طراحی سازه‌ها با اطمینان بیشتری عمل کنند. این فناوری نه تنها به بهبود کیفیت محصولات و سازه‌ها کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌ها در مراحل تولید و طراحی نیز منجر شود. از این رو، این دستگاه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای هر شرکت یا مؤسسه تحقیقاتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn