تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 0:31
11 بازدید
کد خبر : 351310

شگرد‌های تبلیغاتی برای ریکاوری روحی ارتش رژیم صهیونیستی

شگرد‌های تبلیغاتی برای ریکاوری روحی ارتش رژیم صهیونیستی

نویسنده منصور حقیقت پور کارشناس مسائل سیاست دفاعی یکی از این شگرد‌های تبلیغاتی برجسته کردن استقرار موشک‌های تاد در اراضی اشغالی طی چند روز اخیر است. واقعیت این است که موضوع سامانه ضد موشک پدافندی تاد چیز تازه‌ای نیست و قبلا هم رژیم صهیونیستی از این سامانه برخوردار بوده و طی روز‌های اخیر هم ایالات

نویسنده منصور حقیقت پور کارشناس مسائل سیاست دفاعی

یکی از این شگرد‌های تبلیغاتی برجسته کردن استقرار موشک‌های تاد در اراضی اشغالی طی چند روز اخیر است. واقعیت این است که موضوع سامانه ضد موشک پدافندی تاد چیز تازه‌ای نیست و قبلا هم رژیم صهیونیستی از این سامانه برخوردار بوده و طی روز‌های اخیر هم ایالات متحده آمریکا در کنار ارسال دیگر تجهیزات نظامی، چند سامانه را برای رژیم صهیونیستی فرستاده است که به صورت نمایشی پیاده سازی می‌شود. 
با توجه به این همه جنجال‌های رسانه‌ای به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی بواسطه ضربات سخت و دقیقی که بخاطر حملات حزب الله محتمل شده و همچنین بعد از اصابت موفق موشک‌های جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق ۲ به اهداف از پیش تعیین شده نظامی و ناکامی گنبد آهنین و دیگر سامانه‌های پدافندی رژیم اشغالگر قدس در رهگیری این موشکها در حال حاضر ارتش کودک کش اسرائیل در شرایط اضطراب و استرس بسر می‌برد و بنابراین انتشار اخبار مربوط به استقرار سامانه پدافندی تاد بیشتر به یک بازی رسانه‌ای و برای سرگرم کردن افکار عمومی در داخل اراضی اشغالی و همچنین ریکاوری روحی برای نظامیان رژیم صهیونیستی است و اثر و ثمر دیگری ندارد. 
مسلم است که اگر رژیم اشغالگر قدس تاکنون از همه توان خود استفاده کرده و به نظر نمی‌رسد که دیگر این هیاهو‌ها بجایی برسد. 
به این نکته باید توجه داشت که در حال حاضر رژیم حاکم بر اسرائیل آمادگی اینکه دارای ظرفیتی باشند که در یک جنگ فراگیر شرکت بکنند به هیچ وجه ندارند و تنها اقدامی که از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی بر می‌آید این است که تمام توان خود را بکار برند تا با انجام عملیات‌های ویژه و محدود ترورپایه را انجام بدهند و شخصیت‌هایی از محور مقاومت شامل نیرو‌هایی از جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و رزمندگان حماس را به شهادت برسانند. رویکردی که البته طی دو سه ماه اخیر دنبال کردند و در عین حال توانستند برخی از شخصیت‌های مهم مرتبط با محور مقاومت مثل شهیدان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، سیدحسن نصرالله سید محور مقاومت و دبیر کل حزب الله لبنان و برخی دیگر از فرماندهان این جریان را در پی عملیاتی جنایتکارانه به شهادت برسانند.
 با این وصف آنچنان که شواهد نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قدس آمادگی یک جنگ فراگیر را ندارد و باید توجه داشت که اساسا جنگ فراگیر روی زمین اتفاق می‌افتد و تعیین تکلیف درباره نتیجه آن روی زمین رخ می‌دهد نه روی هوا. کاربرد سامانه پدافندی ضد موشک تاد هم در عملیات هوایی است و رژیم اشغالگر قدس به هیچ وجه آمادگی درگیری گسترده در روی زمین را ندارد.
اخبار منتشر شده از نبرد میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی حقیقت ماجرا را آشکار کرده است. در حال حاضر نیرو‌های رزمنده حزب الله لبنان وارد مرحله جدیدی از درگیری شده و دست به انجام عملیات‌های فوق ویژه زده است و تاکنون توانسته است که در روی زمین با استفاده از ظرفیت‌های پهبادی و موشکی و نیرو‌های پیاده خود نظامیان رژیم اشغالگر قدس را به ستوه دربیاورد و این رویارویی‌ها بخوبی نشان داده است که ارتش رژیم صهیونیستی توانایی اجرایی کردن اهداف خود را در لبنان ندارند و بنابراین با توجه این شرایط چگونه می‌توانند در یک پهنه بزرگتری وارد شود که اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران بسیار گسترده‌تر از آنچیزی است که در عملیات وعده صادق ۲ از خود نشان داد.
البته این احتمال وجود دارد که ارتش رژیم صهیونیستی بخواهد شیطنتی انجام دهد و چند نقطه در کشورمان را مورد تهدید قرار دهد، اما معتقدم که نظامیان رژیم اشغالگر قدس بیشتر از این غلطی نمی‌توانند بکنند. 
در کنار این مساله همان طور که در برخی از خبر‌ها هم آمده بود برخی از کشور‌هایی که در صورت انجام عملیات احتمالی رژیم صهیونیستی لاجرم باید این موشک‌ها از حریم هوایی آن‌ها عبور کند مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. طبعا بسیاری از این دولت‌ها بخوبی می‌دانند که اگر رژیم صهیونیستی قصد داشته باشد جنگ افزار‌های نظامی خود را از فضای هوایی آن‌ها عبور دهد این کشور‌ها برای جمهوری اسلامی به منزله اهداف ثابتی خواهند بود که برای پاسخ به آن‌ها لازم نیست که ایران دیگر از موشک‌های هایبرسونیک و فوق پیشرفته خود استفاده کنند بلکه با همین جنگ افزار‌های معمولی هم می‌توان آن‌ها را تنبیه کرد. 
نکته آخر اینکه همه مجموعه مرتبط با محور مقاومت شامل حزب الله لبنان و انصارالله یمن و دیگر رزمندگانی که در حال حاضر از ظرفیت‌های موشکی استفاده می‌کنند هنوز از توانمندی‌های نظامی اساسی خود بهره نبردند و همچنان باید صبر کرد و دید که محور مقاومت چگونه توان رژیم صهیونیستی را مضمحل خواهد کرد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn