تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 10:10
12 بازدید
کد خبر : 351656

ایران و قطر؛ دوباره جنجال

ایران و قطر؛ دوباره جنجال

هواداران این تیم در پایان مسابقه، با تحریک و تشویق بازیکنان تیم‌ملی‌شان، شروع به توهین عجیبی به ایرانی‌ها کردند. مهدی طارمی در آن لحظه احساس وظیفه کرد مقابل آنها بایستد، بنابراین عرض زمین را دوید تا به آنها علامت هیس نشان دهد. این آغاز یک درگیری بود. اتفاقی که بدون شک تا سال‌ها می‌تواند بازی‌

هواداران این تیم در پایان مسابقه، با تحریک و تشویق بازیکنان تیم‌ملی‌شان، شروع به توهین عجیبی به ایرانی‌ها کردند. مهدی طارمی در آن لحظه احساس وظیفه کرد مقابل آنها بایستد، بنابراین عرض زمین را دوید تا به آنها علامت هیس نشان دهد. این آغاز یک درگیری بود. اتفاقی که بدون شک تا سال‌ها می‌تواند بازی‌ ایران و قطر را تحت تاثیر قرار دهد. وقتی طارمی مقابل آنها ایستاد، بازیکنان قطر دسته‌جمعی به مهدی حمله کردند و حتی یقه او را گرفتند واکرم عفیف بدتر ازهمه. جهانبخش، چشمی، ترابی و… خود را به محل درگیری رساندند تا پشت طارمی دربیایند. درهمین لحظه گلرقطر دوباره به سمت تماشاگران برگشت تا شعارها را ادامه دهند. حرکت آخر را هم اکرم عفیف کرد. وقتی به سمت طرفداران قطری دوید و با حرکات دست متوالی و تحریک‌آمیز از آنها خواست شعارها راسریع‌تر و بلندتر بگویند… .طارمی آن شب وقتی ازرختکن خارج شد،گفت: «به ایرانی‌ها بی‌احترامی ‌کردند. برای دفاع از مردمم و ایران این کار را کردم.» 
 
طارمی حرف از انتقام زد
۸ ماه بعد، زمان انتقام بود. امیر قلعه‌نویی قبل از مسابقه گفت: «اصلا بحث انتقام نیست.» اما مهدی طارمی در رختکن تیم با زبان بی‌زبانی گفت باید هرطور شده انتقام آن مسابقه و رفتارهای زننده قطری‌ها و بازیکنان‌‎شان را بگیرند. او خطاب به بازیکنان گفت: «در این مسابقه فقط برای کسانی بازی کنید که دوستتان دارند. خانواده‌هایتان اینجا هستند. خیلی از خانواده‌ها هم از تلویزیون بازی را می‌بینند. شاید به خاطر شکست جام ملت‌ها داغی بر دل‌شان باشد. فقط به خاطر آنها بازی کنید. امیرخان گفت بحث انتقام نیست ولی مردم همیشه می‌گویند انتقام بگیرید. شاید حرفه‌ای نباشد ولی این کار را می‌کنیم.»  اتفاقی که باید، افتاد. تیم‌ملی در یک شب کاملا برتر با اقتدار قطر را درهم کوبید. بازیکنان حریف بهت‌زده، به این فکر می‌کردند که در پایان مسابقه، چه خواهد شد. آیا قرار است ایرانی‌ها هم همان رفتاری را کنند که آنها کردند؟ سردار آزمون وقتی گل سوم تیم‌ملی را زد شادی گلی کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تصویر آن را روی صفحه رسمی خود قرار داد. همین دو هفته قبل اکرم عفیف که با ایرانی‌ها خصومت دارد، بعد از گلزنی برابر استقلال حرکت معروف بریدن سر را نشان داد. سردار آزمون به نوعی خواست جواب همه این بدرفتاری‌ها را بدهد. او بعد از مسابقه هم گفت: «شادی گلم نوش جانم.» او اضافه کرد: «فکر نمی‌کردیم بازی اینقدر آسان باشد!» 
 
واکنش بچگانه
هواداران ایرانی هم به حمایت از تیم‌ملی در فضای مجازی حملاتی به قطری‌ها داشتند. مهدی طارمی، کاپیتان تیم ملی اما در واکنش به این حملات، طرفداران را به آرامش دعوت کرد و نوشت: «من، هم‌تیمی‌ها و دوستان خوبی در این تیم (تیم‌ملی قطر) دارم. به همه برادرانم احترام می‌گذارم و شبکه‌های اجتماعی جایی برای واکنش‌های بچگانه نیست، اما همه می‌دانند که چرا بعد از بازی آن رفتار را داشتیم. ‌فوتبال خیلی بزرگ‌تر از این واکنش‌های بی‌مورد است اما… برای هم‌تیمی‌های سابقم در آینده بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.» 
 
آسیا لذت برد؟!
امیرقلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی فارغ ازجنجال‎ها بار دیگر با اگزجره همیشگی‌اش گفت:«آسیا از این فوتبال لذت برد.» او توضیح داد: «یکی از روزهای خوب ما بود و ۴ گل زدیم و چندین موقعیت گلزنی هم ایجاد کردیم. در مجموع بازی بسیار خوبی بود. قطر فوتبال بازی کرد، به آنها هم تبریک می‌گویم. یکی از بازی‌های خوب گروه بود و آسیا از این فوتبال لذت برد. در جام ملت‌ها هم که باختیم آن روز هم کم شانس و هم بدشانس بودیم.» علیرضا بیرانوند، گلر تیم ملی اما بحث انتقام را پیش کشید و اضافه کرد: «تحت فشار بودیم و از قطری‌ها انتقام گرفتیم.» 

خواسته جهانبخش از هافبک‌هابه مهاجم‌ها توپ بدهید
علیرضا جهانبخش قبل از آغاز بازی با قطر در رختکن حرف‌هایی زد که دقیقا حرف کارشناسان بود. خیلی‌ها اعتقاد داشتند اگر خط حمله تیم ملی گل نمی‌زند به دلیل ضعف هافبک‌هاست. جهانبخش پیش از ورود ایران به زمین خطاب به هافبک‌ها گفت: «به سردار، قایدی، محبی و طارمی توپ برسانید. خودتان هم به آنها اضافه شوید.» اتفاقی که در زمین رخ داد و تیم‌ملی توانست در یک بازی کاملا برتر قطر را شکست دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn