تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 14:39
18 بازدید
کد خبر : 351884

قهرمانی پرسپولیس به لطف گلزنی مردی که پروین را مدیر فنی کرد! 

قهرمانی پرسپولیس به لطف گلزنی مردی که پروین را مدیر فنی کرد! 

به گزارش آفتاب نو، پرسپولیس ۳۳ سال قبل در ۲۶ مهر سال ۱۳۷۰ تنها کاپ قهرمانی خود در پیکارهای آسیایی را به دست آورد. کاپی که البته  فوق العاده مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.  حذف کردن الهلال  پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در پیکارهای جام در جام باشگاههای آسیا مسابقات خود در این عرصه را

به گزارش آفتاب نو، پرسپولیس ۳۳ سال قبل در ۲۶ مهر سال ۱۳۷۰ تنها کاپ قهرمانی خود در پیکارهای آسیایی را به دست آورد. کاپی که البته  فوق العاده مهم و ارزشمند تلقی می‌شود. 

حذف کردن الهلال 

پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در پیکارهای جام در جام باشگاههای آسیا مسابقات خود در این عرصه را از پاییز سال ۱۳۶۹ با حذف کردن پنجاب پاکستان آغاز کرد اما وقوع جنگ خلیج فارس موجب تعویق چند ماهه مسابقات مذکور شد. قرمزپوشان ایرانی باید اوایل تابستان سال ۷۰ به مصاف تیمی تحت عنوان دائو رویال کره جنوبی می‌رفتند اما این حریف شرقی حاضر به حضور در منطقه خاورمیانه نشد و تاکید داشت که مسابقاتش باید در زمین بی‌طرف انجام شود ولی کنفدراسیون زیر بار نرفت و حریف کره‌ای حذف شد تا پرسپولیس به نیمه نهایی برسد و دو مسابقه فوق العاده حساس مقابل الهلال عربستان پیش روی خود داشته باشد. هر دو جدال در اواسط تابستان آن سال برگزار شد و قرمزپوشان که در ریاض به تساوی بدون گل رسیده بودند، در تهران به لطف گل تاریخی مرتضی کرمانی مقدم حریف عربستانی را حذف کردند. 

قهرمانی به لطف ضربه کاشته 

پرسپولیس به فینال رسید و پاییز سال ۷۰ باید دو مسابقه رفت و برگشت با المحرق بحرین برگزار می‌کرد. مسابقه رفت با نتیجه صفر بر صفر تمام شد و در جدال برگشت که  ۲۶ مهر با حضور ۱۰۰ هزار تماشاچی در ورزشگاه آزادی انجام شد، نماینده کشورمان با ضربه کاشته دیدنی محمد حسن انصاری فرد بازی را با یک گل به نفع خود تمام کرد و قهرمان جام در جام آسیا شد. 
نکته جالب اینکه ۱۴ سال پس از این قهرمانی که با هدایت علی پروین محقق شد، انصاری فرد تحت عنوان مدیر ارشد باشگاه پرسپولیس تصمیم به استخدام یک سرمربی نام آشنای هلندی به نام آری هان گرفت و به پروین حکم مدیریت فنی را داد اما علی آقا در مصاحبه‌ای معروف با ذکر این جمله که: “مدیر فنی یعنی کشک” این پست را نپذیرفت تا از پرسپولیس جدا شد!

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn