تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 15:56
8 بازدید
کد خبر : 351949

انگلیس خواستار افزایش اعضای دائم شورای امنیت شد

انگلیس خواستار افزایش اعضای دائم شورای امنیت شد

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش ایسنا، در پی اظهارات «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس، «ریچارد هرمر» دادستان کل این کشور هم گفت بریتانیا برای اصلاح این شورا با اضافه کردن نمایندگان دائمی از آفریقا، برزیل، هند، ژاپن و آلمان تلاش خواهد کرد. این تعداد، اعضای دائم فعلی شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش ایسنا، در پی اظهارات «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس، «ریچارد هرمر» دادستان کل این کشور هم گفت بریتانیا برای اصلاح این شورا با اضافه کردن نمایندگان دائمی از آفریقا، برزیل، هند، ژاپن و آلمان تلاش خواهد کرد.

این تعداد، اعضای دائم فعلی شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده را دو برابر می‌کند، هرچند که شامل ۱۰ عضو غیردائم هم می‌شود که برای دوره‌های ۲ ساله توسط مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می‌شوند.

او در یک سخنرانی در مرکز حاکمیت قانون بینگهام گفت: «ما از اصلاحات در شورای امنیت دفاع خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که کسانی که در بالای میز می‌نشینند، واقعا نماینده جامعه جهانی هستند.»

این اظهارات منعکس‌کننده پیشنهادات مشابهی هستند که «جیمز کلورلی» در زمانی که وزیر امور خارجه انگلیس بود و خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل بود، مطرح می‌کرد. این شورا نهاد سازمان ملل متحد است که وظیفه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد. این سازمان مسئولیت تعیین محل استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را دارد.

با این حال، کر استارمر از بابت تداوم حمایت از این پیشنهاد در داخل با مخالف‌هایی روبرو شده است. برخی از قانونگذاران انگلیسی او را به تلاش برای تضعیف جایگاه لندن در عرصه جهانی متهم می‌کنند.

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn