تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 18:16
11 بازدید
کد خبر : 352056

کمک ۴۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

کمک ۴۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

رئیس‌جمهور ایالات متحده از بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۴۲۵ میلیون… رئیس‌جمهور ایالات متحده از بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار رونمایی کرد و وعده حمایت بیشتر در آینده را داد. به گزارش ایسنا؛ این بسته شامل موشک‌های سامانه‌های دفاع هوایی «ناسامز» (NASAMS) و «استینگر» (Stinger)، موشک‌های

رئیس‌جمهور ایالات متحده از بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۴۲۵ میلیون…

رئیس‌جمهور ایالات متحده از بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار رونمایی کرد و وعده حمایت بیشتر در آینده را داد.

به گزارش ایسنا؛ این بسته شامل موشک‌های سامانه‌های دفاع هوایی «ناسامز» (NASAMS) و «استینگر» (Stinger)، موشک‌های پرتابگر‌های «هیمارس» (HIMARS) و گلوله‌های توپخانه است.

کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده به همکاری با «حدود ۵۰ متحد و شریک» برای «برآوردن الزامات فوری اوکراین در میدان نبرد» ادامه خواهد داد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تلفنی گفتگو کرد و قول داد «برنامه‌ریزی کمک‌های امنیتی را در کنار شرکای بین‌المللی تشدید کند تا اطمینان حاصل شود که اوکراین تجهیزات مورد نیاز برای پیروزی را دارد.»

زلنسکی از حمایت آمریکا تشکر کرد و در تلگرام نوشت: رهبری رئیس‌جمهور بایدن در اتحاد جهان و حمایت قاطع ۲ حزب در آمریکا بسیار مهم بوده و به اوکراین کمک کرد تا پیروز شود و بتواند از استقلال خود دفاع کند.»

رهبر اوکراین روز چهارشنبه همچنین از یک «طرح پیروزی» پنج ماده‌ای رونمایی کرد که هنوز به طور رسمی توسط حامیان غربی کی‌یف تایید نشده است. کشور‌های ناتو تاکنون درخواست‌های زلنسکی برای دعوت فوری از اوکراین برای پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا یا لغو محدودیت‌ها در استفاده از تسلیحات دوربرد غرب برای حملات در عمق روسیه را رد کرده‌اند.

اوکراین استدلال می‌کند که این محدودیت‌ها، همراه با تأخیر در تحویل تسلیحات، به شکست‌های اخیر این کشور در میدان نبرد کمک کرده است، و این در حالیست که نیرو‌های روسی به طور پیوسته در دونباس به پیشروی‌هایی دست پیدا می‌کنند.

در همین حال «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پیشنهادات زلنسکی را رد کرده و آن را «مجموعه‌ای از شعار‌های نامنسجم» خواند. مسکو بار‌ها گفته است که این مناقشه تنها بر اساس شرایط آن قابل حل است. 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn