تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 21:30
6 بازدید
کد خبر : 352219

قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری

قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش برنا، فراری F80 قدرتمندترین خودروی جاده‌ای است که این شرکت تاکنون معرفی شده است که به زودی تولید آن آغاز شود، با قدرتی معادل ۱۱۸۴ اسب بخار! برای دستیابی به این قدرت، در این خودرو از نسخه‌ای  موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربو با زاویه ۱۲۰ درجه استفاده شده

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش برنا، فراری F80 قدرتمندترین خودروی جاده‌ای است که این شرکت تاکنون معرفی شده است که به زودی تولید آن آغاز شود، با قدرتی معادل ۱۱۸۴ اسب بخار! برای دستیابی به این قدرت، در این خودرو از نسخه‌ای  موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربو با زاویه ۱۲۰ درجه استفاده شده است که با سه موتور الکتریکی همراه است. F80 همچنین ویترینی از جدیدترین فناوری هیبریدی توسعه‌یافته توسط فراری است.

F80 نماد نهایت توانایی فراری در خلق ابرخودرو‌های جاده‌ای است، خودرویی که به گفته جیانماریه فولجنزی، مدیر توسعه محصول، “رانندگی با آن شما را هیجان‌زده می‌کند؛ تجربه‌ای غیرقابل‌وصف. “، اما به همان اندازه مهم، این خودرو نمادی از آینده فراری از نظر مهندسی و طراحی است؛ خودرویی که فلسفه “فراری برای همیشه” را به نمایش می‌گذارد.

معرفی فراری F80: قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری

چالش‌های الکتریکی شدن برای فراری

به گفته انریکو گالیرا، مدیر ارشد بازاریابی و تجاری فراری، منظور از “برای همیشه” توانایی فراری در ارائه راهکاری است که مشتریان بتوانند خودروی خود را برای دهه‌ها حفظ و نگهداری کنند. با ظهور عصر خودور‌های الکتریکی، چالش‌های جدیدی برای خودروسازان ایجاد شد.

گالیرا و تیمش از همان ابتدا فهمیدند که باید قطعات کلیدی را خودشان تولید کنند. این تصمیم به آنها اجازه می‌دهد که به‌طور کامل از خودرو‌هایی مانند F80 در سال‌های طلایی آنها پشتیبانی کنند. استقلال از تأمین‌کنندگان خارجی یکی از نکات کلیدی این استراتژی بود.

معرفی فراری F80: قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری

قدرتمند و قابل پیش‌بینی

نتایج این تصمیمات در F80 به ثمر رسیده است. سیستم‌های کلیدی الکتریکی این خودرو به‌طور کامل توسط تیم مارانلو طراحی، مهندسی و تولید شده است. از جمله این سیستم‌ها، باتری ۸۰۰ ولتی و ۲.۳ کیلووات‌ساعتی است که به‌جز سلول‌های لیتیوم که از خارج تأمین شده‌اند، تماماً ساخت فراری است.

فراری با استفاده از محفظه فیبر کربن جدید و به‌روزرسانی سلول‌ها، توانست حدود ۳۸ کیلوگرم وزن باتری را کاهش دهد. این باتری در قسمت پایینی محفظه موتور نصب شده و وظایف اصلی آن تأمین قدرت برای چرخ‌های جلو و سیستم تعلیق فعال خودرو است.

معرفی فراری F80: قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری

سیستم چهارچرخ محرک الکتریکی  فراری

در قسمت جلوی F80، سیستم چهارچرخ محرک الکتریکی فراری (E-4WD) قرار دارد که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. دو موتور که هرکدام وظیفه هدایت یکی از چرخ‌های جلو را بر عهده دارند و به‌همراه اینورتر خودرو به‌طور کامل توسط فراری طراحی شده‌اند. موتور‌های جلو در واقع اولین موتور‌هایی هستند که به‌طور کامل توسط خود فراری تولید شده‌اند. علاوه بر این، یک موتور دیگر در قسمت عقب خودرو قرار دارد که به‌طور عمده وظیفه بازیابی انرژی از ترمز‌ها و شارژ باتری را بر عهده دارد و در مواقع نیاز به افزایش گشتاور نیز کمک می‌کند. در مجموع، این سه موتور حدود ۲۹۶ اسب بخار به قدرت ۸۸۸ اسب بخاری موتور شش سیلندر توئین توربو F80 اضافه می‌کنند.

معرفی فراری F80: قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری

تغییرات در موتور F80

موتور بنزینی F80 به‌طور کامل بازطراحی شده است و اجزای داخلی آن شامل میل‌لنگ جدید، شاتون‌ها و پیستون‌های اصلاح‌شده است. علاوه بر این، سیستم توربوشارژ الکترونیکی موتور نیز به‌گونه‌ای تنظیم شده است که به‌طور پویا گشتاور موتور را در هر دنده بهینه کند. نوآوری‌ای که فراری ادعا می‌کند برای اولین بار در خودرو‌های جاده‌ای اجرا شده است. هدف این است که گشتاور موتور توربوشارژ به‌گونه‌ای تنظیم شود که در تمام دور‌های موتور به نزدیک‌ترین حالت ممکن به یک موتور تنفس طبیعی برسد.

سیستم ترمز و تایر‌های

تمام قدرت F80 به یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار دوکلاچه منتقل می‌شود که به گفته فراری، در هنگام تعویض دنده در حالت رانندگی با سرعت بالا مانند خودرو‌های مسابقه‌ای عمل می‌کند. برای متوقف کردن سریع این هیولای قدرتمند، فراری از سیستم ترمز سرامیکی جدیدی با نام CCM-R Plus استفاده کرده است که با همکاری شرکت برمبو توسعه یافته است.

تایر‌های F80 نیز از نوع Michelin Pilot Sport Cup ۲ یا Pilot Sport Cup ۲R هستند که فراری به‌همراه شرکت میشلن آنها را توسعه داده است. هر دو تایر در جلو به اندازه ۲۸۵/۳۰ R۲۰ و در عقب به اندازه ۳۴۵/۳۰ R۲۱ هستند. تایر‌ها به دور رینگ‌های فیبرکربنی پنج پره‌ای نصب شده‌اند که در سه طرح متفاوت در دسترس خواهند بود.

معرفی فراری F80: قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ فراری

عملکرد F80

ارقام عملکرد اولیه که فراری از F80 ارائه داده است، حیرت‌انگیز هستند! شتاب صفر تا ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل) در حدود ۲.۱ ثانیه، توقف از ۹۶.۵ تا صفر کیلومتر در ۲۷.۷ متر و سرعت نهایی حدود ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت. این اعداد به قدری جذاب هستند که قطعاً هر راننده‌ای را دچار هیجان و شوق خواهند کرد.

آئرودینامیک و سیستم تعلیق فعال

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه F80، حدود ۲۳۱۵ پوند نیروی Downforce در سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت است. رقمی بسیار بالا که به ندرت در خودرو‌های جاده‌ای دیده می‌شود. برای دستیابی به این عدد، تیم فراری از تکنیک‌های پیشرفته آئرودینامیک استفاده کرده‌اند که پیش‌تر در خودرو‌های مسابقه‌ای فراری به‌کار گرفته شده بود.

کابین F80 کاملاً به راننده محور است و همانند دیگر خودرو‌های فراری، سبک مسابقه‌ای را به نمایش می‌گذارد. فرمان شبیه به فرمان خودرو‌های فرمول وان طراحی شده و مواد سبک‌وزنی همچون فیبر کربن و آلومینیوم در سراسر کابین استفاده شده‌اند.

فراری F80 با قدرت و فناوری بی‌نظیر خود، در حال تبدیل شدن به یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین خودرو‌های جاده‌ای تاریخ فراری است و تنها ۷۹۹ دستگاه از این خودرو با قیمت ۳.۹۲۵ میلیون دلار ساخته خواهد شد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn