تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 21:35
7 بازدید
کد خبر : 352223

تاثیر انتقال پیام رهبر توسط حاج قاسم در جنگ ۳۳ روزه لبنان

تاثیر انتقال پیام رهبر توسط حاج قاسم در جنگ ۳۳ روزه لبنان

ماجرای انتقال پیام رهبر انقلاب به مقاومت لبنان توسط حاج قاسم سلیمانی و تاثیر آن در جنگ توسط وحید فرجی، مستندساز از روزهای جنگ ۳۳ روزه لبنان روایت می‌شود.    تجاوز همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان در ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ (۲۲ تیرماه سال ۱۳۸۵ ) آغاز شد و این رژیم در این

ماجرای انتقال پیام رهبر انقلاب به مقاومت لبنان توسط حاج قاسم سلیمانی و تاثیر آن در جنگ توسط وحید فرجی، مستندساز از روزهای جنگ ۳۳ روزه لبنان روایت می‌شود. 


تجاوز همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان در ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۶ (۲۲ تیرماه سال ۱۳۸۵ ) آغاز شد و این رژیم در این تجاوز خسارت فراوانی را به مردم لبنان وارد کرد؛ سرانجام بعد از گذشت ۳۳ روز مقاومت و ایستادگی مردم این سرزمین و حزب‌الله، رژیم صهیونیستی متحمل شکستی سنگین شد.

پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، مرحله نوینی از پیروزی های مقاومت را در برابر دشمن صهیونیستی رقم زد.

در بحبوحه این جنگ، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تهدید کرد در صورت ادامه بمباران حومه جنوبی بیروت، حیفا را موشک باران خواهد کرد.

در اجرای این تهدید، حزب الله حدود ۱۲۰ موشک به طرف رژیم صهیونیستی شلیک کرد و ۲۰ شهر را هدف قرار داد که برای اولین بار حیفا یکی از این شهرها بود.

نهایتا سید حسن نصرالله از حمله به ناو جنگی اسرائیلی ساعر ۵ خبر داد که به همین دلیل رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از موشک باران یگان های دریایی اش، مجبور شد شناورهای خود را از ساحل دور کند.

پس از ۳۳ روز، در ۱۴ اوت ۲۰۰۶، آتش بس مندرج در قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اجرا شد. حمله رژیم صهیونیستی از حمایت کامل آمریکا برخوردار بود که قول داده بود بمب های هدایت شونده بسیار دقیق را برای تل آویو ارسال کند.

پس از آن کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا درخواست های بین المللی برای آتش بس فوری را رد و اعلام کرد که عملیات “اسرائیل” از پیش طراحی شده و در انتظار تولد نوزادش است، به ویژه پس از اظهارات رایس که کشتار در خاورمیانه را درد زایمان خاورمیانه جدید دانست.

 

 

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn