تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 0:41
8 بازدید
کد خبر : 352354

ملی‌پوشان عربستانی در لیگ بازی نمی‌کنند

ملی‌پوشان عربستانی در لیگ بازی نمی‌کنند

محمدرضا ولی‌زادهخبرنگار  تیم ملی عربستان در جام ملت‌های آسیا دستاورد مهمی نداشت و در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. مثل تمام ادوار اخیر از جام ۹۶ امارات. در مقدماتی جام جهانی هم اوضاع بهتر نیست. با یک تساوی برابر اندوزی، برد سخت مقابل چین برانکو، شکست ۲ گله از ژاپن و تساوی بدون‌گل مقابل بحرین.

محمدرضا ولی‌زادهخبرنگار

 تیم ملی عربستان در جام ملت‌های آسیا دستاورد مهمی نداشت و در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. مثل تمام ادوار اخیر از جام ۹۶ امارات. در مقدماتی جام جهانی هم اوضاع بهتر نیست. با یک تساوی برابر اندوزی، برد سخت مقابل چین برانکو، شکست ۲ گله از ژاپن و تساوی بدون‌گل مقابل بحرین. تیم «مانچو» این‌روزها نه نتیجه می‌گیرد و نه فوتبال فوتبال خوبی بازی می‌کند. اما این رویکرد ناامیدکننده ابعاد مهم‌تری از ایرادات فنی تیم هم دارد.

در مدل جدید توسعه فوتبال عربستان که با سرمایه دولتی و وسیعی ترسیم شده، حضور پرتعداد ستاره‌های بین‌المللی نه‌تنها فرصت بازی را بازیکنان جوان عربستانی گرفته، بلکه امروز بخش مهمی از بازیکنان ملی‌پوش هم جایگاه ثابتی در تیم‌هایشان ندارند. این اتفاق در تغییر کیفیت تیم مانچینی به‌صورت شفاف دیده می‌شود و حتی در آینده می‌تواند موجب تضعیف تیم ملی عربستان هم شود. 

در ۴ بازی اخیر تیم ملی عربستان در مقدماتی جام جهانی، مانچینی در هر بازی تغییرات بسیار گسترده‌ای داشته و از ۲۲ بازیکن بازی گرفته، از این تعداد ۲۰ بازیکن شاغل در لیگ حرفه‌ای این کشور هستند که تنها ۸ بازیکن در بیش از نیمی از ۶ بازی لیگ، بازی کرده‌اند! یعنی بیش از ۲۷۰ دقیقه! ۱۲ بازیکن هم نیمی از بازی‌های لیگ نیمکت‌نشین بوده‌اند. نکته عجیب این آمار جایی است که ۸ بازیکن از این فهرست هم کمتر از ۱۰۰ دقیقه فرصت بازی در تیم‌های باشگاهی‌شان را داشته‌اند که می‌تواند تصویر شفافی از عمده دلایل ناکامی تیم ملی عربستان ارائه دهد.

رویکرد صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در فوتبال شاید بتواند به چشم‌انداز خود در تصاحب امتیاز میزبانی جام جهانی دست پیدا کند یا در راهبرد اهداف سیاسی این کشور هم راهگشا باشد، حتی با صرف هزینه‌های کلان‌تر رسیدن به جمع ۱۰ لیگ برتر دنیا هم برای سعودی‌ها ممکن است اما هیچ‌کدام از اینها تضمینی برای موفقیت تیم ملی عربستان نیست و با تداوم این وضعیت، فوتبال این کشور با پروژه جدید کار دشواری برای موفقیت در سطح ملی خواهد داشت.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn