تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 9:21
19 بازدید
کد خبر : 352621

کشف هزار خودروی خارجی احتکار شده در ورامین

کشف هزار خودروی خارجی احتکار شده در ورامین

بازدید:۲۲۵ صد آنلاین | کشف هزار و ۸۰ خودروی ون فوتون صفر کیلومتر بدون پلاک در یک پارکینگ غیرقانونی در ورامین؛ آیا ایران‌خودرو دیزل در این ماجرا نقش دارد؟ به گزارش صد آنلاین،در پی گزارش‌های اطلاعاتی و رصد دقیق مأموران پلیس امنیت اقتصادی، یک شبکه بزرگ احتکار خودروهای خارجی در شهرستان ورامین، واقع در جنوب شرق

کشف هزار خودروی خارجی احتکار شده در ورامین | ایران‌خودرو دیزل در مظان اتهام؟

بازدید:۲۲۵

صد آنلاین | کشف هزار و ۸۰ خودروی ون فوتون صفر کیلومتر بدون پلاک در یک پارکینگ غیرقانونی در ورامین؛ آیا ایران‌خودرو دیزل در این ماجرا نقش دارد؟

به گزارش صد آنلاین،در پی گزارش‌های اطلاعاتی و رصد دقیق مأموران پلیس امنیت اقتصادی، یک شبکه بزرگ احتکار خودروهای خارجی در شهرستان ورامین، واقع در جنوب شرق تهران، شناسایی و متلاشی شد.

 

 

در این عملیات، بیش از هزار و ۸۰ دستگاه خودروی ون فوتون صفر کیلومتر کشف شد که به‌طور غیرقانونی و بدون پلاک در یک پارکینگ نگهداری می‌شدند. ارزش این خودروها بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است. در این پرونده، یک نفر متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

 

عملیات کشف خودروهای احتکار شده

سردار دلاور القاصی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، روز پنجشنبه در جریان تشریح جزئیات این عملیات گفت که پس از ماه‌ها تلاش اطلاعاتی و رصد دقیق فعالیت‌های مشکوک، پلیس امنیت اقتصادی به اطلاعاتی مبنی بر احتکار تعداد زیادی خودرو خارجی توسط فردی سودجو دست یافت. پس از هماهنگی با مراجع قضائی و همکاری با پلیس تهران بزرگ، عملیاتی غافلگیرانه برای ورود به این محل صورت گرفت.

 

این عملیات منجر به کشف هزار و ۸۰ دستگاه خودروی ون “فوتون” شد که همگی فاقد پلاک و مجوز قانونی بودند. بررسی‌های اولیه نشان داد که این خودروها بدون ثبت در سامانه‌های مربوطه و به‌صورت غیرقانونی در این محل نگهداری می‌شدند.

 

ارتباط پارکینگ با ایران‌خودرو دیزل

یکی از نکات قابل‌توجه این ماجرا، استیجاری بودن پارکینگ کشف‌شده است. طبق گزارش‌های پلیس، این پارکینگ به شرکت ایران‌خودرو دیزل اجاره داده شده بود. پس از دریافت لیست خودروها و استعلام از اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، مشخص شد که این پارکینگ در سامانه صمت ثبت نشده و به‌عنوان یک پارکینگ غیرمجاز فعالیت می‌کرده است.

 

این موضوع بر ابهامات موجود در پرونده افزود و پرسش‌هایی را درباره نقش شرکت ایران‌خودرو دیزل در این احتکار مطرح کرد. آیا این شرکت در جریان این احتکار بوده یا صرفاً محلی را برای نگهداری خودروها به اجاره داده است؟ این پرسش‌ها همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند و تحقیقات بیشتر برای روشن‌شدن جزئیات این ماجرا ادامه دارد.

 

ارزش خودروهای احتکار شده

طبق برآوردهای کارشناسان اقتصادی، ارزش خودروهای ون “فوتون” کشف‌شده در این پارکینگ بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است. این رقم نشان‌دهنده حجم عظیم این احتکار و ضربه بزرگی است که به نظام اقتصادی کشور وارد شده است. خودروهای ون “فوتون” از برندهای معتبر در حوزه حمل‌ونقل هستند و احتکار این تعداد از خودروها می‌تواند تأثیرات جدی بر بازار خودرو بگذارد.

 

اتهام اخلال در نظام اقتصادی

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اعلام کرد که فرد متهم به احتکار این خودروها به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر شده و به مراجع قضائی تحویل داده شده است. این پرونده به دلیل گستردگی و اهمیت اقتصادی آن، به‌طور ویژه از سوی نهادهای مربوطه پیگیری می‌شود و انتظار می‌رود که با دستگیری سایر افراد مرتبط، ابعاد بیشتری از این شبکه احتکار فاش شود.

 

 

رابطه ایران‌خودرو دیزل و پارکینگ غیرمجاز | نقش شرکت در این پرونده چه بوده است؟

استیجاری بودن پارکینگ به نام شرکت ایران‌خودرو دیزل، پرسش‌هایی را درباره دخالت یا آگاهی این شرکت از احتکار ایجاد کرده است. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

ضربه بزرگ به بازار خودرو با کشف هزار دستگاه ون احتکارشده

بیش از هزار خودرو ون “فوتون” بدون پلاک و مجوز قانونی کشف شد که ارزش آن‌ها بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است. این کشف ضربه مهمی به فعالیت سودجویان در بازار خودرو محسوب می‌شود.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn