تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 11:28
7 بازدید
کد خبر : 352712

شفاف‌سازی قارداشی در مورد عضویتش در هیات رییسه جهانی تنیس روی میز – آفتاب نو | اخبار ورزشی

شفاف‌سازی قارداشی در مورد عضویتش در هیات رییسه جهانی تنیس روی میز – آفتاب نو |  اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته و در جریان رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان، مجمع کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا با حضور «پترا سورلینگ» رئیس فدراسیون جهانی و «خلیل المهندی» رئیس کنفدراسیون تنیس روی‌میز آسیا برگزار شد و نسبت به انتخاب اعضای آسیایی هیات رئیسه

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته و در جریان رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا به میزبانی آلماتی قزاقستان، مجمع کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا با حضور «پترا سورلینگ» رئیس فدراسیون جهانی و «خلیل المهندی» رئیس کنفدراسیون تنیس روی‌میز آسیا برگزار شد و نسبت به انتخاب اعضای آسیایی هیات رئیسه فدراسیون جهانی رأی گیری انجام شد.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در این انتخابات با کسب ۲۳ رأی از ۲۹ رأی مأخوذه برای دومین دوره متوالی به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی (ITTF) برگزیده شد. این انتخاب اما همچون انتخاب دوره قبل با ابهاماتی مبنی بر عدم اطلاع رسانی درست و عدم عضویت قارداشی در این ترکیب همراه بود.

رییس فدراسیون تنیس روی میز در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه توضیح داد و گفت: فدراسیون جهانی تنیس روی میز ترکیبی به نام هیات اجرایی دارد که محدود به رییس، نواب رییس، دبیرکل و مدیرعامل می شود. ترکیبی هم به نام هیات رییسه دارد که متشکل از ۳۰ نفر است. این نفرات به نمایندگی از ۲۲۷ کشوری که از ۵ قاره عضو فدراسیون جهانی هستند، وارد این ترکیب می شوند.

وی ادامه داد: تعداد نمایندگان هر قاره در این ترکیب متفاوت است. برای دوره جدید قاره آسیا ۶ نماینده دارد و بنده برای دومین دوره متوالی با رای اعضای کنفدراسیون آسیا به عنوان عضو هیات رییسه جهانی انتخاب شدم. البته هنوز حکم این عضویت صادر نشده است اما حکم قبلی که اعتبار آن تا سال ۲۰۲۵ میلادی ادامه دارد، موجود است. آن حکم امضای رییس سوئدی فدراسیون جهانی، مدیرعامل استرالیایی و دبیرکل اسپانیایی فدراسیون جهانی را دارد و همین مسئله نشان دهنده اهمیت موضوع است در حالیکه آن زمان هم انتخاب بنده ابهامات زیادی را برای برخی افراد ایجاد کرده بود.

شفاف‌سازی قارداشی در مورد عضویتش در هیات رییسه جهانی تنیس روی میز

حکم اولین دوره عضویت مهرداد علی قارداشی در هیات رییسه فدراسیون جهانی تنیس روی میز

قارداشی تاکید کرد: موضوعات کلان تنیس روی میز جهان در همین ترکیب هیات رییسه فدراسیون جهانی بررسی و برای آنها تصمیم گیری می شود. پیشنهاد ایران در مورد سرویس دوبل و اینکه از دو گوشه میز امکان زدن سرویس به صورت قانونی وجود داشته باشد در همین هیات رییسه بررسی و با ۸۶ درصد آرا به تصویب رسید.

وی در مورد صدور حکم برای عضویت دوباره اش در هیات رییسه جهانی نیز گفت: هر ۵ قاره در این ترکیب نماینده دارند. رای گیری برای نمایندگان هر قاره به صورت مجزا انجام می شود و بعد از اتمام همه آنها، برای اعضای جدید حکم صادر می شود. هنوز انتخابات برخی قاره ها انجام نشده است.

رییس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: عضویت در هیات رییسه فدراسیون جهانی موفقیت بزرگی است که در کمتر رشته ای اتفاق می افتد. این گام بزرگ با حمایت دیگر کشورها و به واسطه نگرش و نگاه مثبتی که به تنیس روی میز ایران دارند، برداشته شده است. دلیل این نگاه مثبت هم موفقیت های مختلفی است که تنیس روی میز ایران طی سال های گذشته در ابعاد مختلف کسب کرده است. این در حالی است که ما هم مانند بسیاری رشته ها با کمبودهای مختلفی مواجه هستیم اما همواره تلاش مان برطرف کردن موانع برای رسیدن به جایگاه های بالاتر بوده است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn