تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 13:40
33 بازدید
کد خبر : 352813

نتایج بررسی؛ کشته شدن افغان ها در مرز ایران صحت ندارد

نتایج بررسی؛ کشته شدن افغان ها در مرز ایران صحت ندارد

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش‌های دریافتی از ولایت نیمروز، هیئت تحقیق حکومت طالبان که شامل نمایندگان وزارت‌های دفاع، کشور و امور خارجه است، پس از بررسی‌های دقیق، اعلام کرده است، ادعای کشته شدن اتباع و مهاجرین افغانستان در مرز با ایران به دلیل تیراندازی نیروهای مرزبانی این کشور، بی‌اساس و نادرست

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش‌های دریافتی از ولایت نیمروز، هیئت تحقیق حکومت طالبان که شامل نمایندگان وزارت‌های دفاع، کشور و امور خارجه است، پس از بررسی‌های دقیق، اعلام کرده است، ادعای کشته شدن اتباع و مهاجرین افغانستان در مرز با ایران به دلیل تیراندازی نیروهای مرزبانی این کشور، بی‌اساس و نادرست است.

یکی از مسئولان محلی ولایت نیمروز در این خصوص به آوا گفته است: «رسانه‌ها به طور مداوم از ما درباره کشتار این مهاجرین سؤال می‌کردند و ما در پاسخ اعلام می‌کردیم که تحقیقات در حال انجام است. اما نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که برخی رسانه‌های مغرض فقط به دنبال ایجاد اختلاف و سوءاستفاده از احساسات مسلمانان هستند».

این مسئول همچنین اطمینان داد که هیچ تلفاتی از مهاجرین افغان در ایران واقعیت ندارد و این اخبار توسط دشمنان افغانستان منتشر می‌شود.

یکی از نیروهای مرزبانی در افغانستان نیز تأکید کرد که اخبار مربوط به تلفات مهاجرین افغان در مرز پاکستان و ایران حقیقت ندارد و ویدیوهای منتشر شده در این مورد، قدیمی و مربوط به جای دیگر است.

وی افزود: «اگر در مرز کلگان مهاجرین کشته می‌شدند، حداقل باید یک جنازه به دست می‌آمد، اما چنین چیزی وجود ندارد».

این نیروی مرزبانی افغانستان همچنین تاکید کرد باید هوشیار باشیم و فریب تبلیغات دشمنان را نخوریم، زیرا آنها در تلاشند تا بین دو کشور اسلامی نفاق ایجاد کنند. مسئولان امارت اسلامی هنوز به صورت رسمی نتایج این بررسی‌ها را منتشر نکرده‌اند، اما تأکید بر لزوم دقت در اخبار و جلوگیری از گسترش شایعات را دارند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند که این وضعیت نشان‌دهنده نیاز به همکاری و همبستگی بیشتر بین دو کشور اسلامی و تلاش برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های رسانه‌ای است.

انتهای پیام/

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn