تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 19:10
11 بازدید
کد خبر : 353067

با شرکای تجاری کلیدی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید + اینفوگرافیک

با شرکای تجاری کلیدی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید + اینفوگرافیک

با در نظر گرفتن تمام ۲۷ کشور عضو، اتحادیه اروپا از نظر اسمی دومین اقتصاد بزرگ جهان و از نظر برابری قدرت خرید (که معیاری برای مقایسه قدرت خرید ارزهای مختلف است) سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود. این بازار عظیم با کدام کشورها تجارت می‌کند؟ اینفوگرافیک زیر، شرکای تجاری کلیدی اتحادیه اروپا را بر

با در نظر گرفتن تمام ۲۷ کشور عضو، اتحادیه اروپا از نظر اسمی دومین اقتصاد بزرگ جهان و از نظر برابری قدرت خرید (که معیاری برای مقایسه قدرت خرید ارزهای مختلف است) سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود. این بازار عظیم با کدام کشورها تجارت می‌کند؟ اینفوگرافیک زیر، شرکای تجاری کلیدی اتحادیه اروپا را بر اساس واردات و صادرات، مطابق با داده‌های مرکز آمار اتحادیه اروپا تا جولای ۲۰۲۴، به تصویر می‌کشد.

شرکای تجاری کلیدی اتحادیه اروپا

ایالات متحده و چین – دو اقتصاد بزرگ جهان – در مجموع تقریباً یک سوم از تجارت بین‌المللی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند. چین بزرگترین منبع واردات اتحادیه اروپا (۴۶ میلیارد یورو) و ایالات متحده، بزرگترین بازار برای صادرات اتحادیه اروپا (۴۷ میلیارد یورو) است.

الکترونیک، بزرگترین دسته کالاهایی است که اتحادیه اروپا از چین وارد می‌کند، از جمله تلفن‌های همراه، کامپیوترها، تبلت‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی. در همین حال، اتحادیه اروپا عمدتاً دارو و خودرو به آمریکا و همچنین به چین صادر می‌کند، که نشان‌دهنده صادرات قوی کلی در این دو بخش است.

جالب اینجاست که همان کشورها به عنوان شرکای عمده واردات و صادرات برای اتحادیه اروپا ظاهر می‌شوند، که انعکاسی از روابط تجاری دوجانبه قوی است. همانطور که انتظار می‌رود، این کشورها یا جزو بزرگترین اقتصادهای جهان هستند یا بخشی از توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

یک کشور قابل توجه که در این فهرست غایب است، روسیه است. واردات و صادرات اتحادیه اروپا با این کشور در جولای به نزدیک ۳ میلیارد یورو یا حدود ۱% رسید. تحریم‌های مختلف پس از حمله روسیه به اوکراین منجر به کاهش تجارت بین این دو نهاد شده است.

در نهایت، اتحادیه اروپا در ماه جولای مازاد تجاری به میزان ۲۱ میلیارد یورو داشت.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn