تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1403 - 19:22
8 بازدید
کد خبر : 353075

سقوط سرمایه در بازار سرمایه

سقوط سرمایه در بازار سرمایه

بازدید:۳۵۳ صد آنلاین | پس از ۱۱ روز خروج بی‌امان سرمایه، آیا بازار بورس دوباره به وضعیت بحرانی بازمی‌گردد؟در ادامه بخوانید. بورس در دوراهی | ورود و خروج بازار سرمایه در یک هفته به گزارش صد آنلاین،بازار سرمایه ایران در هفته منتهی به ۲۵ مهرماه با تحولات عجیبی روبه‌رو بود. در این هفته، بورس پس از

سقوط سرمایه در بازار سرمایه | پیش‌بینی آینده بورس چگونه است؟

بازدید:۳۵۳

صد آنلاین | پس از ۱۱ روز خروج بی‌امان سرمایه، آیا بازار بورس دوباره به وضعیت بحرانی بازمی‌گردد؟در ادامه بخوانید.

بورس در دوراهی | ورود و خروج بازار سرمایه در یک هفته

به گزارش صد آنلاین،بازار سرمایه ایران در هفته منتهی به ۲۵ مهرماه با تحولات عجیبی روبه‌رو بود. در این هفته، بورس پس از ۱۱ روز متوالی خروج سرمایه، به طور موقت شاهد ورود پولی محدود بود، اما این روند پایدار نماند و بازار دوباره با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شد. گزارش زیر به بررسی دقیق‌تر وضعیت بازار سرمایه در این هفته و عواملی که بر آن تأثیر گذاشته است می‌پردازد.

 

روند بازار سرمایه

شنبه: روز طلایی بازار:بازار سرمایه در روز شنبه با ورود ۱ میلیارد تومان نقدینگی و افزایش ارزش معاملات خرد به ۴هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان، روزی خوش برای سرمایه‌گذاران بود. این روز که به عنوان روز طلایی بازار لقب گرفت، شاهد شکسته شدن طلسم خروج سرمایه پس از ۱۰ روز بود.

 

یکشنبه: بازگشت به وضعیت قبل:در روز یکشنبه، بازار سرمایه با ارزش معاملات کل ۲۶ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان مواجه شد. با این حال، ورود پولی که در روز شنبه مشاهده شده بود، متوقف شد و سرمایه‌گذاران ۳۲۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی را از دست دادند.

 

دوشنبه: افت شدید معاملات:بازار روز دوشنبه به شدت تحت فشار قرار گرفت و ارزش معاملات خرد به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسید. این در حالی بود که ۹۷ درصد از کل معاملات مربوط به اوراق مشارکت بود و ۵۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

 

سه‌شنبه: ادامه روند منفی:در روز سه‌شنبه، باز هم شاهد خروج ۴۳۱ میلیارد تومان از سرمایه حقیقی بودیم. ارزش کل معاملات به ۳۰ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان رسید، اما تنها ۲۲۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به معاملات خرد سهام بود.

 

چهارشنبه: تداوم خروج سرمایه:بازار در روز چهارشنبه نیز با ۲۲۲ میلیارد تومان خروج سرمایه مواجه شد و ارزش کل معاملات به ۱۳ هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان کاهش یافت. با این حال، معاملات خرد نسبت به روز گذشته رشد داشت.

 

بازگشت ریسک سیستماتیک

در حالی که بازار سرمایه به استقبال هفته جدید می‌رود، به نظر می‌رسد که احتمال تنش‌ها دوباره شدت گرفته است. تحلیلگران نسبت به ادامه ریزش‌ها و احتمال محدودیت مجدد دامنه نوسان هشدار می‌دهند. در صورتی که شرایط به همین منوال ادامه یابد، بازار سرمایه در وضعیت دشواری قرار خواهد گرفت.

 

 

بازار سرمایه ایران در هفته اخیر تجربه‌ای متناقض را پشت سر گذاشت. ورود و خروج سرمایه به طور مداوم تغییر می‌کند و این امر نگرانی‌هایی را درباره آینده بورس به وجود آورده است. در هفته آینده باید دید آیا شرایط بهبود خواهد یافت یا بورس دوباره به سوی رکود و خروج سرمایه حرکت خواهد کرد.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn