تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 10:09
6 بازدید
کد خبر : 353678

تصمیم مهم حماس پس از شهادت یحیی سنوار

تصمیم مهم حماس پس از شهادت یحیی سنوار

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۳۴ کدخبر: ۱۲۴۵۸۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰ سیاست در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم. به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press News) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت: ادامه درگیری‌ها میان

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۳۴

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تصمیم مهم حماس پس از شهادت یحیی سنوار


به گزارش تیتر کوتاه – خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press News) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت:

  • ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس پس از مرگ یحیی سینوار

پس از تأیید خبر شهادت یحیی سنوار، رهبر حماس، توسط نیروهای رژیم صهیونیستی، تنش‌ها در غزه همچنان در حال افزایش است. حماس با تأکید بر این که گروگان‌های اسرائیلی که یک سال پیش به اسارت گرفته شده‌اند، تا برقراری آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی آزاد نخواهند شد، موضع سرسخت خود را اعلام کرد. این واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که اعلام کرده بود ارتش تا زمان آزادی گروگان‌ها به نبرد ادامه خواهد داد، صورت می‌گیرد.

شهادت سنوار که به عنوان یکی از معماران اصلی حمله سال گذشته حماس به اسرائیل شناخته می‌شد، ممکن است سرنوشت جنگ را تغییر دهد. در همین حال، حزب الله لبنان نیز با اعلام آغاز مرحله جدیدی از جنگ و استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده به تنش‌ها دامن زده است. این جنگ که به ویرانی گسترده غزه و آواره شدن ۹۰ درصد از جمعیت آن منجر شده، تاکنون جان بیش از ۴۲ هزار فلسطینی را گرفته است.

رهبران جهانی، از جمله جو بایدن، به این امید هستند که مرگ السنوار فرصتی برای بازگشایی مذاکرات آتش‌بس فراهم آورد. در اسرائیل، خانواده‌های گروگان‌ها خواستار استفاده از این فرصت برای ازسرگیری مذاکرات هستند.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • نبرد برای کاخ سفید / آیا غول‌های فناوری نتیجه انتخابات را تغییر می‌دهند؟

گزارش‌هایی از مشکلات کمپین سیاسی تحت حمایت ایلان ماسک برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا منتشر شده است. به گفته اعضای فعال این کمپین، گروه “آمریکا PAC” که از سوی ماسک تأمین مالی می‌شود، با چالش‌هایی مواجه شده اند. داوطلبان در ایالت‌هایی مانند ویسکانسین و نوادا نتوانسته‌اند به اهداف تعیین‌شده برای ملاقات با رأی‌دهندگان برسند و ادعاهایی نیز مبنی بر ارائه آمار نادرست توسط برخی از آنان مطرح شده است.

آلیشیا مک‌میلان، یکی از کارکنان این کمپین در ویسکانسین، هشدار داده که در صورت ادامه این روند، دستیابی به ۴۵۰,۰۰۰ رأی‌دهنده تا روز انتخابات ممکن نخواهد بود. او همچنین اظهار داشته که مشکلات موجود ممکن است به شکست دونالد ترامپ منجر شود. با این حال، منابع نزدیک به کمپین اعلام کرده‌اند که این ادعاها نادرست است و به اهداف تعیین‌شده خواهند رسید.

این کمپین با حمایت مالی قابل‌توجه ماسک که تاکنون ۷۵ میلیون دلار به PAC کمک کرده، سعی دارد رأی‌دهندگان مردد را متقاعد کند تا به نفع ترامپ رأی دهند.

خبرگزاری سی ان ان (CNN نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • غزه: مرگ سنوار تغییری در وضعیت کنونی ایجاد نخواهد کرد

در پی ترور یحیی سنوار، رهبر حماس توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، ساکنان غزه همچنان نسبت به موضع خود مبنی بر اخراج نیروهای رژیم صهیونیستی از سرزمینشان تاکید کردند. ابو محمد، یکی از اهالی اردوگاه آوارگان دیر البلح، با چشمانی پف‌کرده و غمگین در میان بقایای بمباران‌های اسرائیل ایستاده است. وی گفت: «جنگ با شهادت او پایان نخواهد یافت» و از شنیدن خبر ترور سنوار ابراز تأسف کرد. 

سنوار، که به عنوان یکی از افراد تحت تعقیب این رژیم شناخته می‌شد، در روز چهارشنبه توسط ارتش اسرائیل در رفح به شهادت رسید. سما، یکی دیگر از ساکنان، تصریح کرد: «ترور رهبران تغییری در اوضاع ایجاد نمی‌کند و ما تنها آرزوی زندگی در صلح و امنیت را داریم.»





منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn