تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 13:21
16 بازدید
کد خبر : 353856

شکست اسرائیل‌‌ در جنگ روایت

شکست اسرائیل‌‌ در جنگ روایت

به‌گونه‌ای که به‌گواه آمارهای عددی گوگل ترندز که محتوای جست‌وجو‌شده در موتور جست‌وجوگر گوگل را استخراج و نمایش می‌دهد، کلیدواژه جنگ از پرتکرارترین کلماتی بوده که از سوی کاربران وب در یک‌ماهه اخیر سرچ شده است.تحلیل و رصد محتوای مربوط به طرف رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد تحرکات گسترده صفحات توییتری منتسب به اسرائیل قابل‌توجه بوده

به‌گونه‌ای که به‌گواه آمارهای عددی گوگل ترندز که محتوای جست‌وجو‌شده در موتور جست‌وجوگر گوگل را استخراج و نمایش می‌دهد، کلیدواژه جنگ از پرتکرارترین کلماتی بوده که از سوی کاربران وب در یک‌ماهه اخیر سرچ شده است.تحلیل و رصد محتوای مربوط به طرف رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد تحرکات گسترده صفحات توییتری منتسب به اسرائیل قابل‌توجه بوده است.اکانت یا حساب «اسرائیل فارسی» با ۵۵۲ هزار دنبال‌کننده، صفحه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل در توییتر فارسی بوده که درباره سیاست‌ها و فعالیت‌های رژیم‌صهیونیستی تولید محتوا کرده است. حدود ۲۷درصد از محتوای بررسی شده، (با بالاترین فراوانی) به «ادعای حمایت و همراهی با مردم ایران» اختصاص دارد. القای همراهی، همدلی و دوستی میان اسرائیل و مردم ایران و جدا‌ دانستن مردم از حکومت، ادعای دست‌داشتن حکومت ایران در اقدامات تروریستی منطقه، از جمله محتواهای این محور بوده است.

 

نسبت‌دادن «جنگ‌طلبی به حزب‌ا… 
و حماس» با ۴۹.۲۴درصد از محتوا، دومین مضمون پرتکرار در بررسی این اکانت توییتری بود. انتشار محتوای تصویری از حمله حماس به اسرائیل، ادعای تروریست‌بودن حزب‌ا…وحماس و توهین به شهید سید‌حسن نصرا… از جمله محتواهای تولید‌شده با مضمون فوق در این صفحه بوده است.حساب توییتری منتسب به نخست‌وزیر اسرائیل با ۱۱۵هزار دنبال‌کننده، یکی از صفحات  بنیامین نتانیاهو در توییتر فارسی است که دیدگاه‌ها و اقدامات وی را انعکاس داده است. 
بیش از نیمی از محتوای این صفحه به اطلاع‌رسانی درباره «بازدیدهای روزانه، نظامی و امنیتی نتانیاهو» اشاره دارد. دیدار با گروگان‌های آزادشده و نظامیان و اشاره به قدرت تسلیحاتی و جنگی از جمله محتواهای تولید‌شده در این محور بوده است. تقریبا یک‌چهارم از محتوای توییت‌های پرلایک، مربوط به «القای روحیه شکست‌ناپذیری سربازان اسرائیلی» بوده است. بیان شرایط به‌نفع اسرائیل و القای پیروزی در حملات و بی‌رحم و جنایتکار جلوه‌دادن نیروهای حماس از جمله محتواهای اصلی تولید‌شده در این زمینه بوده است.اکانت یا حساب توییتری منتسب به ارتش دفاعی اسرائیل با حدود ۵۵ هزار دنبال‌کننده، یکی دیگر از صفحات منتسب به رژیم‌صهیونیستی در توییتر فارسی است که به‌نفع سیاست‌های این رژیم تولید محتوا کرده است. 
«القای توان نظامی اسرائیل»ازاولویت‌های اصلی گردانندگان این صفحه بوده، زیرا بیش از یک‌سوم محتواهای این اکانت به این مضمون اشاره داشته و تقریبا به‌میزان ۵.۱برابرمضمون دوم این طبقه‌بندی، درارتباط با موضوعات نظامی اسرائیل توییت زده شده است.بررسی‌کیفی چهاراکانت توییتری پربازدیدوفعال منتسب به رژیم‌صهیونیستی درتوییترفارسی نشان‌می‌دهدکه سه‌مضمون کلی در این حساب‌های توییتری به‌طور مشخص قابل ردیابی ودریافت است:نخست، رجزخوانی علیه ایران و به‌طور کلی مسلمانان؛ دوم، ادعای همراهی و دوستی با ملت ایران؛سوم،نفرت‌پراکنی علیه مقام‌های عالی‌رتبه ایران، حزب‌ا…و حماس. 

شکست اسرائیل‌‌ در جنگ روایت

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn