تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 18:34
25 بازدید
کد خبر : 354166

استقلال و پرسپولیس با هم مساوی شدند!/ افزایش ۵۰ درصدی سرمربیان خارجی لیگ برتر

استقلال و پرسپولیس با هم مساوی شدند!/ افزایش ۵۰ درصدی سرمربیان خارجی لیگ برتر

به گزارش خبر ورزشی، هنگامی که بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آغاز شد، فوتبال ایران ۴ سرمربی خارجی داشت و به لحاظ آماری ۲۵ درصد از تیم‌های حاضر در این مسابقات توسط مردان غیر ایرانی هدایت می‌شدند اما این آمار حالا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از گاریدو تا مورایس و اسکوچیچ

به گزارش خبر ورزشی، هنگامی که بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آغاز شد، فوتبال ایران ۴ سرمربی خارجی داشت و به لحاظ آماری ۲۵ درصد از تیم‌های حاضر در این مسابقات توسط مردان غیر ایرانی هدایت می‌شدند اما این آمار حالا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

از گاریدو تا مورایس و اسکوچیچ

لیگ بیست و چهارم در حالی شروع شد که پرسپولیس با خوان کارلوس گاریدو کار را آغاز کرد و دراگان اسکوچیچ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز دوباره به ایران برگشت تا هدایت تراکتور را بر عهده بگیرد. به این نفرات باید بژوویچ سرمربی استقلال خوزستان و البته مورایس سکاندار سپاهان را نیز اضافه کرد. آنها درهفته اول فصل فکر نمی‌کردند تعدادشان افزایش پیدا خواهد کرد چون معمولاً تیم‌هایی که در خلال رقابت‌ها سرمربیان خود را عوض می‌کنند، سراغ گزینه‌های داخلی می‌روند اما داستان در لیگ بیست و چهارم متفاوت شد.

دو چهره جدید

پس از سپری شدن چند هفته، رضا مهاجری از هدایت خیبر کنار گذاشته شد و مارکو اورلیو دستیار خارجی او هدایت تیم را بر عهده گرفت. استقلال هم پس از بحرانی که با جواد نکونام داشت، سرانجام پس از فراز و نشیب فراوان با پیتسو موسیمانه به توافق رسید تا تعداد سرمربیان خارجی شاغل در لیگ برتر ایران به عدد ۶ برسد و البته استقلال و پرسپولیس برخلاف وضعیت خود در جدول لیگ برتر، از بابت در اختیار داشتن همزمان سکانداران خارجی در شرایط برابری قرار بگیرند.

تغییرات ۳ گانه

تا اینجای کار در لیگ برتر شاهد ۳ تغییر بوده‌ایم. در مورد رضا مهاجری و جواد نکونام نوشتیم اما فراموش نکنیم که محرم نوید کیا نیز از هدایت مس رفسنجان کناره گیری کرده است و فعلا امیرحسین پیروانی این تیم را تمرین می دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn