تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 18:36
12 بازدید
کد خبر : 354170

سیستم جمینگ پهپادی BriteStorm

سیستم جمینگ پهپادی BriteStorm

شرکت هوافضای Leonardo از یک سیستم جمینگ (پارازیت) جدید به نام BriteStorm رونمایی کرده است که جلوتر از هواپیماهای خودی پرواز می کند تا در دفاع هوایی دشمن اختلال ایجاد کند. این محصول به اندازه کافی کوچک خواهد بود که بر روی پهپادها سوار شده و همچنین به گونه ای طراحی شده است که مقرون

شرکت هوافضای Leonardo از یک سیستم جمینگ (پارازیت) جدید به نام BriteStorm رونمایی کرده است که جلوتر از هواپیماهای خودی پرواز می کند تا در دفاع هوایی دشمن اختلال ایجاد کند. این محصول به اندازه کافی کوچک خواهد بود که بر روی پهپادها سوار شده و همچنین به گونه ای طراحی شده است که مقرون به صرفه و یکبار مصرف باشد.

سیستم جمینگ پهپادی BriteStorm

لئوناردو سیستم جمینگ BriteStorm را معرفی کرد

با توجه به بیانیه این کمپانی، BriteStorm می‌تواند جلوتر از نیروی اصلی «جمینگ نزدیک ایستا» را انجام دهد و اساساً قابلیت اعمال پارازیت رو به جلو را برای ایجاد اختلال در سیستم‌های دفاع هوایی یکپارچه دشمن ارائه می کند. این متمایز از سیستم‌های پارازیت «دورایستا» معمول است – مانند EA-37B Compass Call یا Boeing EA-18G Growler – که در فاصله ای ایمن از سیستم های دفاعی دشمن عمل می‌کنند.

این سیستم توسط لئوناردو انگلستان در پایگاه تحقیقاتی و تولیدی جنگ الکترونیک آن در لوتون، انگلستان توسعه یافته است. لئوناردو با مشارکت دفتر قابلیت‌های سریع نیروی هوایی بریتانیا (RCO)، از قبل BriteStorm را با موفقیت آزمایش کرده است، سیستمی که برای سازگاری با “گسترده ترین طیف ممکن از پهپادها و اثرات پرتابی” ساخته شده است.

به گزارش دیفنس نیوز، ظاهراً خود این محصول به اندازه شش قوطی کوکاکولا است و وزنی در حدود ۲.۵ کیلوگرم خواهد داشت. این دستگاه از فناوری حافظه فرکانس رادیویی دیجیتال (DRFM) ساخت لئوناردو برای “تشخیص و ارزیابی محیط تهدید جنگ الکترونیک” استفاده خواهد کرد و دارای طیف گسترده ای از قابلیت ها برای گیج کردن سیستم های دشمن خواهد بود.

برخلاف سیستم BriteCloud لئوناردو – که از فناوری مشابهی برای مختل کردن سیستم های هدایت راداری موشک استفاده می کند – BriteStorm برای فلج کردن رادارهای زمینی دشمن طراحی شده است و از استفاده آن ها از رادار برای ردیابی هواپیماهای خودی جلوگیری می کند. این ترفند شامل جعل ردپای «شبح گونه» جت جنگنده – که اساساً سیستم های دشمن را فریب می دهد تا هواپیماهای شبح را ردیابی کند – یا با نویزهای الکترونیکی این سیستم ها را خسته نماید.

سیستم جمینگ پهپادی BriteStorm

هزینه هر واحد چندان زیاد نیست

در حالی که بدیهی است سرمایه گذاری در فناوری های موثری مانند BriteStorm خوب است، هزینه هر واحد یکی از موارد مهم در این زمینه به شمار می آید. در این مورد، لئوناردو می‌گوید این سیستم بسیار مقرون‌به‌صرفه و در نتیجه قابل مصرف خواهد بود، به این معنی که اگر پهپادهایشان سرنگون شود، اپراتورها پول پول زیادی نمی‌دهند. به نقل از دیفنس نیوز، مایکل لی، معاون بخش فروش جنگ الکترونیک لئوناردو بریتانیا، گفته است:

«قیمت آن به گونه‌ای است که می‌توان آن را به عنوان یک دارایی قابل مصرف در نظر گرفت، بنابراین در صورت سرنگونی، شما را ورشکسته نمی‌کند یا باعث ایجاد یک مشکل استراتژیک بزرگ نمی‌شود.»

سیستم جمینگ پهپادی BriteStorm

محصول پایه شامل یک آنتن مخصوص پلتفرم، ماژول های گیرنده و فرستنده و ژنراتور Miniature Technique ساخت لئوناردو خواهد بود. این شرکت BriteStorm را در همایش انجمن ارتش ایالات متحده (AUSA) در واشنگتن این هفته به نمایش می گذارد و مدعی شده که وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) را به عنوان مشتری کلیدی بالقوه این سیستم می بیند و همچنین انتظار جلب توجه مشتریان در اروپا،خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه را نیز دارد.

بسیاری از کشورها به عنوان بخشی از نسل ششم جنگنده مفهومی خود، بر روی توسعه پلتفرم های هوایی بدون سرنشین پیشرفته تمرکز کرده اند و محصولاتی مانند BriteStorm یک مکمل کلیدی برای چنین پلتفرم هایی خواهد بود. ایالات متحده در حال توسعه مفهوم هواپیمای رزمی مشترک (CCA) خود برای همراهی با جنگنده نسل بعدی تسلط هوایی (NGAD) است، در حالی که بریتانیا، ایتالیا و ژاپن برنامه مشترکی برای برنامه هوایی رزمی جهانی (GCAP) دارند.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn