تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 22:57
9 بازدید
کد خبر : 354406

مردم به پزشکیان صادق و شفاف رای دادند؛ تعارف و رودربایستی به نام دوم «وفاق ملی» تبدیل نشود

مردم به پزشکیان صادق و شفاف رای دادند؛ تعارف و رودربایستی به نام دوم «وفاق ملی» تبدیل نشود

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش پارسینه و به نقل از اعتماد آنلاین؛ سهراب مرادی نوشت: «۸ دستورکار همتی برای اقتصاد، بودجه و بورس» این تیتر توییتی است که دیشب در خروجی خبرگزاری و سایت های خبری کشور قرار گرفت. عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در این توییت به وضوح و روشنی به مردم توضیح داد

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش پارسینه و به نقل از اعتماد آنلاین؛ سهراب مرادی نوشت: «۸ دستورکار همتی برای اقتصاد، بودجه و بورس» این تیتر توییتی است که دیشب در خروجی خبرگزاری و سایت های خبری کشور قرار گرفت. عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در این توییت به وضوح و روشنی به مردم توضیح داد که مشکلات اقتصادی مملکت ناشی از چیست. در ادامه نیز با امیدبخشی به جامعه اطمینان داد که به فکر چاره اندیشی است و راهکارهایی را برای حل این مشکلات مطرح کرد.

ار نظر محتوایی توییت وزیر اقتصاد حاوی چند نکته است که قابل تامل است:

۱. وزیر اقتصاد پیامی کوتاه داد که خواندنش خارج از حوصله نباشد و در فضایی پیام داد که مخاطبان، همتی قبل از وزرات را هم در همین شبکه فضای مجازی دنبال می کردند؛ این یعنی ارتباط درست.

۲. روشن و واضح مشکلات اقتصادی مملکت را گفت و از زیاده‌گویی و تعارفات دوری کرد. او از «بى‌سابقه بودن مشکلات» و کسری بودجه و ناترازی های که « قدرت عمل دولت را شدیداً محدود کرده » نوشت و از اینکه رسانه های جریان مقابل همین ها را سوژه کنند و علیه اش به کار گیرند نترسید و بدون لکنت بیان شان کرد؛ این یعنی شفافیت.

 

۳. چاره اصلی حل گره‌های اقتصادی را در «انجام اصلاحات جدی اقتصادی و تلاش براى کاهش تحریم‌ها» دانست و راهکارهای منطقی را در آخر توییت آورد و از دادن امید واهی و تئوری های آبکی پرهیز کرد؛ این یعنی صداقت.

 

همتی یا هر وزیر و مدیر دیگری در این شرایط می تواند مشکلات یک سال اول وزارتش را به گردن وزیر و دولت قبلی بیندازد و رسانه ها و مطالبه گران را به صبوری و پاسخگویی در آینده دعوت کند. هر چند بر همگان مشخص است که همتی وزارتخانه ای فشل و فربه شده از نیروهای خودی و اقتصادی بیمار را تحویل گرفته است که این را نه نیاز به گفتن است و نه نیاز به نگفتن، بلکه با نگاهی به کف و صف جامعه و سفره های مردم به راحتی می توان درک کرد.

وزیر اقتصاد «دولت وفاق» ضمن رعایت و حمایت از شعار دولت پیامی را به جامعه می دهد که وضعیت کنونی وزارت خانه اش را مردم بدانند. کاری که باید دولت هم در همه سطوح انجام دهد.

از سخنگو دولت تا شورای اطلاع رسانی و معاون اطلاع رسانی و …. عناوینی دیگری که این روزها با عنوان تیم رسانه ای و مشاوران در کنار دولت اند، قطعا کاربلد هستند اما انگار تعارف دارند و می خواهند همه را راضی نگه دارند. واقعیت هایی که هست را نمی گویند و یا فکر می کنند با نگفتنش وفاق بین همه گروه های سیاسی را حفظ کرده اند.

 

آقای پزشکیان شما به عنوان رئیس جمهور ایران و رئیس این تیم رسانه ای یادتان باشد که وفاق بین ملت و دولت مهم تر و کارایی بیشتری از وفاق با همه گروه های سیاسی دارد؛ همین گروه های سیاسی که ماه عسل شان با شما تمام شود جور دیگری تا می کنند.

اگر امروز شما برای وفاق و حجب و حیایی که دارید از مخروبه های دولت پیشین نمی گویید، فردا روز از این نگفتن های شما بهره می برند و این مخروبه ها را به نام شما سند می زنند و در بوق و کرنا می کنند.

یادتان نرفته که هنوز دولت تان شروع به کار نکرده، شبانه مجوز سایت و روزنامه صادر کردند و «اسب زین شده» را علم کردند تا فرصت انتقاد را از خودشان بگیرند، الان هم در کمین هستند و به زودی شر همین ها دامن دولت تان را می گیرد.

 

جناب رئیس جمهور صداقت و شفافیت شما در انتخابات بار دیگر مردم خسته از دورغ و نیرنگ های سیاسی را پای صندوق رای آورد؛ الان هم صادقانه از مشکلات بگوئید و شفاف توضیح دهید.

لطفا، لطفا و لطفا به اسم وفاق ملی با دشمنان مردم نسازید و رای ما را هم نسوزانید. نگذارید دلمان بسوزد از اینکه آمدیم و پای صداقت و شفافیت شما ایستادیم.

رئیس جمهور محبوب، همان طور که همتی از مشکلات صادقانه گفت و از راهکارها برای حل شان نوشت؛  بقیه کابینه هم بنویسیند و شفاف بگویند چرا فیلترینگ برداشته نمی شود؟ چرا  فلان استاندار را منصوب کردیم؟ چرا فلان مسئول را برکنار نکردیم و هزاران چرا و سوال دیگر.

 

چطور آنها به راحتی می گویند فلانی را برکنار کنید و یا فشار می آورند که به فلانی سمت بدهید… یا حتی ظریف را که یک پای رای آوردنتان بود را به عزل و زندان تهدید می کنند.

دکتر بزرگوار اگر وفاقی هم بوده شما در زمان تعیین کابینه و  انتخاب وزرا با نگه داشتن برخی از وزیران دولت سیزدهم وفاق را تمام و کمال انجام دادید و دینی که از اول هم برگردنتان نبود را ادا کردید، پس لطفا دیگر مماشات نکنید و واقعیت ها را بگویئد.

 


+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn