تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 23:02
7 بازدید
کد خبر : 354411

اینجا نقد، آزادِ آزاد است

اینجا نقد، آزادِ آزاد است

فرهیختگان: راهی که از سال ۱۳۹۹ در دانشگاه آزاد برای تقویت روحیه آزاداندیشی در دانشجویان آغاز شده بود امسال به شکل جدی‌تری دنبال و اولین دوره «کرسی‌های آزاداندیشی» به شکل سراسری برگزار شد. برگزاری موفق سه دوره رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی مسئولان دانشگاه را به این فکر انداخت تا چهارمین دوره را به شکلی

فرهیختگان: راهی که از سال ۱۳۹۹ در دانشگاه آزاد برای تقویت روحیه آزاداندیشی در دانشجویان آغاز شده بود امسال به شکل جدی‌تری دنبال و اولین دوره «کرسی‌های آزاداندیشی» به شکل سراسری برگزار شد. برگزاری موفق سه دوره رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی مسئولان دانشگاه را به این فکر انداخت تا چهارمین دوره را به شکلی سراسری برگزار کنند و این بار دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز در آن حضور داشته باشند. بر همین اساس افتتاحیه مرحله کشوری اولین رویداد سراسری کرسی‌های آزاد‌اندیشی دانشجویی ۲۱ مهرماه در سالن همایش‌های غدیر مجتمع دانشگاهی سردار سلیمانی تهران مرکزی برگزار شد و فردا (یکشنبه ۲۹ مهرماه) نیز مراسم اختتامیه این دوره برگزار می‌شود. سال گذشته کرسی‌های آزاد‌اندیشی در چهار محور برگزار شد اما در این دوره تیم‌های دانشجویی در شش محور سلامت، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و هنر و معماری به رقابت پرداختند. در هر محور ۱۶ تیم از هر محور کشوری ورود پیدا کردند. یعنی مجموعا ۹۶ تیم از ۸ هزار تیم ثبت‌نام‌کننده در مرحله نهایی حاضر و از ۲۱ تا ۲۸ مهرماه به رقابت پرداختند. نکته مهم اینکه در این دوره منتقد و موافق وجود نداشت؛ به عبارت بهتر هر تیم از گزاره‌ای که خود ارائه کرده، دفاع و داوران براساس قدرت استدلال تیم‌ها در دفاع از گزاره‌شان امتیازدهی کردند. در این رویداد در محور اقتصادی تیم توسعه دانش‌بنیان از دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان تیم اول،  تیم عصر روشنگری دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزدپناه یاسوج به‌عنوان تیم دوم و تیم عمار از دانشگاه آزاد واحد علوم‌وتحقیقات عمار به‌عنوان تیم سوم شناخته شد. در محور اجتماعی نیز تیم اندیشه‌ورزان اتوپیا از دانشگاه تبریز، به‌عنوان تیم اول، تیم طلسم از واحد علوم‌وتحقیقات مقام دوم و تیم جوان ایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین به‌عنوان تیم سوم شناخته شد. نتایج دیگر محورها هم تا فردا مشخص خواهد شد تا در روز اختتامیه برگزیدگان نخستین دوره سراسری رویداد کرسی‌ها معرفی شوند.

گزارش سارا طاهری- پرنیا ناصری، گروه دانشگاه در گفت‌وگو با داوران، دانشجویان و اساتید مشاور این رویداد به جزئیات کیفیت برگزاری، نقاط ضعف و قدرت و پیشنهادهای آنان برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد پرداخته‌ایم که در مطالب زیر بخوانید.

رئیس کمیته نظارت بر کرسی‌های آزاد‌اندیشی: برخی از تیم‌ها مطالعات خود را از سال قبل آغاز کردند

رئیس هیئت‌داوران محور اجتماعی کرسی‌های آزاد اندیشی: داوران را از افراد صاحب‌نظر و بدون تعلقات دانشگاهی انتخاب کردیم

سرگروه تیم «جوان ایرانی» از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره): امکان تماشای کرسی‌ها برای عموم مردم فراهم شود

استاد مشاور تیم توسعه دانش‌بنیان دانشگاه تربیت مدرس: اساتید پای‌کار بیایند، اتفاقات خوبی در حوزه آزاداندیشی می‌افتد

استاد مشاور تیم شهید فخری‌زاده دانشگاه آزاد بروجرد: رویداد کرسی‌ها دانشجویان را به تفکر و شنیدن واداشت

سرگروه تیم نخست حوزه اقتصادی رویداد سراسری کرسی‌ها:هیچ محدودیتی برای بیان مطالب وجود نداشت

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn