تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 23:24
10 بازدید
کد خبر : 354427

پایان غم‌انگیز اسطوره تنیس / شکست نادال در آخرین بازی مقابل جوکوویچ | اخبار ورزشی

پایان غم‌انگیز اسطوره تنیس / شکست نادال در آخرین بازی مقابل جوکوویچ | اخبار ورزشی

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسابقات “شش پادشاه” با حضور ۶ تن از ستارگان بزرگ تنیس جهان، نواک جوکوویچ، رافائل نادال، کارلوس آلکاراس، یانیک سینر، دنیل مدودف و هولگر رونه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مهر در ریاض، پایتخت عربستان در حال برگزاری است. جاه‌طلبی‌ سعودی‌ها تمامی ندارد و مقامات

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسابقات “شش پادشاه” با حضور ۶ تن از ستارگان بزرگ تنیس جهان، نواک جوکوویچ، رافائل نادال، کارلوس آلکاراس، یانیک سینر، دنیل مدودف و هولگر رونه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مهر در ریاض، پایتخت عربستان در حال برگزاری است.

جاه‌طلبی‌ سعودی‌ها تمامی ندارد و مقامات این کشور در ادامه طرح‌های بلندپروازانه خود در دنیای ورزش، به دنبال برگزاری یک تورنمنت نمایشی تنیس در شهر ریاض هستند؛ قهرمان شش میلیون دلار جایزه خواهد گرفت که تقریباً معادل ۲ برابر قهرمانی در یک گرند اسلم است و رقمی بی‌سابقه در تاریخ تنیس محسوب می‌شود. سایر بازیکنان حاضر هم حداقل ۱/۵ میلیون دلار دستمزد دریافت خواهند کرد.

امروز (شنبه) آلکاراس و سینر، ستاره‌های نسل جدید تنیس در دیدار فینال به مصاف هم خواهند رفت و رافائل نادال و نواک جوکوویچ اسطوره‌های تکرارنشدنی تنیس نیز دیدار رده‌بندی را برگزار کردنپ. اتفاقی که به شکلی نمادین از پایان یک عصر و آغاز دورانی نو در تنیس حکایت دارد.

رافائل نادال و نواک جوکوویچ ۲ قهرمان بزرگ دنیای تنیس که سال‌های متمادی زمین‌های تنیس را به میدان نبرد و افتخار بدل کردند، روز شنبه در پایتخت عربستان برای شصت‌ویکمین و آخرین بار مقابل هم به میدان رفتند.

ست اول با برتری قاطع جوکوویچ با نتیجه ۶ بر ۲ همراه بود. اما نادال که نمی‌خواست ملاقات آخر با رقیب دیرینه‌اش به یک مصاف یک‌طرفه بدل شود، در ست دوم تلاش مضاعفی کرد و به ویژه در لحظات پایانی بازی با فورهندهای استثنایی خود هواداران را به وجد آورد. اما این ست هم سرانجام در تایبریک به سود جوکوویچ به پایان رسید تا پرونده رقابت این ۲ برای همیشه بسته شود.

برنده این مسابقه اگرچه جوکوویچ ۳۷ ساله بود اما این بار و به‌رغم تمام نبردهای قبلی، پیروزی کم‌ترین اهمیت را داشت. چراکه با خداحافظی نادال ۳۸ ساله در پایان فصل می‌دانیم این رقابت دیگر تکرار نخواهد شد و از این پس فقط می‌توانیم با مرور تقابل‌های فراموش‌نشدنی‌شان دلمان را خوش کنیم.

جدال نادال و جوکوویچ یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین رقابت‌های تاریخ تنیس بود. جدالی که از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی کلید خورد و به مدت ۱۸ سال در بالاترین سطح ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn