تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 0:09
6 بازدید
کد خبر : 354466

۶۰۵ هزار تُن کالا در سال جاری از گیلان صادر شده است

۶۰۵ هزار تُن کالا در سال جاری از گیلان صادر شده است

جامعه ورزشی آفتاب نو: به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ تیمور پورحیدری عصر شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان در رشت اظهار کرد: توسعه اقتصادی از روی ریل صادرات می‌گذرد و لذا این بخش باید مورد توجه قرار گیرد. مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حوزه صادرات اضافه کرد:

جامعه ورزشی آفتاب نو:

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ تیمور پورحیدری عصر شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان در رشت اظهار کرد: توسعه اقتصادی از روی ریل صادرات می‌گذرد و لذا این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حوزه صادرات اضافه کرد: امروز به مناسبت فرارسیدن روز ملی صادرات؛ از ۱۳ شرکت صنعتی صادرکننده نمونه استان تجلیل می شود و افزایش صادرات محصولات گیلان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

پورحیدری با اشاره به چالش‌های حوزه صادرات در گیلان بیان کرد: تحریم‌ها، امورات گمرکی و عدم هماهنگی در این بخش، کیفیت محصولات، آموزش تجارت، مهارت زبان خارجی، مشکلات و نوسانات ارزی و محدودیت‌های انتقال ارز تنها بخشی از چالش‌های صادرات است.

وی از انتخاب یک واحد تولیدی قطعات یدکی خودرو  از گیلان به عنوان صادر کننده ملی خبر داد و افزود: از یک واحد تولیدی فرآوری و ساخت گیلان به عنوان صادرکننده برتر کشور در همایش روز ملی صادرات تجلیل می‌شود که این درخشش صادراتی باعث افتخار است.

مدیرکل صمت گیلان از انجام ۶۰۵ هزار تن صادرات در این استان خبر داد و بیان کرد: ارزش این مقدار صادرات که در شش ماهه سال جاری صورت‌گرفته به ۳۴۳ هزار میلیون دلار می‌رسد.

پورحیدری از انجام ۱۱۵۳ هزار تن واردات به گیلان در شش ماهه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ارزش ریالی این مقدار واردات به ۶۸۷ میلیون دلار می‌رسد.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۳ صادر کننده نمونه استان گیلان به ترتیب؛شرکت ستاره نادی /شرکت گروه صنعتی نگین نادری/ شرکت تولیدی شکوه نادی/شرکت تولیدی نگین ناب /شرکت پدیده طلای سبز لنگرود / شرکت سبحان آنکولوژی/شرکت داروسازی کاسپین تامین/شرکت چوب کاران عصر نوین منطقه آزاد انزلی /شرکت تولیدی دستکش گیلان / صنایع ماشین سازی امیدی کارن لاهیجان /کارخانجات صنایع فلزی و میخسازی رشت /فولاد آناهیتا گیلان /کارآفرینان نسیم گیلان با اهدا لوح و تندیس توسط استاندار گیلان در جمع کثیری از تجار و صادر کنندگان ،تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

 

انتهای پیام/

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn