تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 9:16
14 بازدید
کد خبر : 354821

شکارچی جام‌ها روی نیمکت آبی

شکارچی جام‌ها روی نیمکت آبی

پیتسو سابقه خوبی در مربیگری دارد. ۵ بار قهرمان لیگ برتر آفریقای جنوبی شده، لیگ قهرمانان و سوپرجام قاره را برده، در مصرهمراه با الاهلی یک بار قهرمان لیگ شده، یک بار جام‌حذفی را برده، دو بار همراه این تیم به قهرمانی قاره رسیده و دو بار هم فاتح سوپرجام آفریقا شده است.پیتسو بعد از

پیتسو سابقه خوبی در مربیگری دارد. ۵ بار قهرمان لیگ برتر آفریقای جنوبی شده، لیگ قهرمانان و سوپرجام قاره را برده، در مصرهمراه با الاهلی یک بار قهرمان لیگ شده، یک بار جام‌حذفی را برده، دو بار همراه این تیم به قهرمانی قاره رسیده و دو بار هم فاتح سوپرجام آفریقا شده است.پیتسو بعد از درو کردن موفقیت‌ها در قاره سیاه، عازم خاورمیانه شد و توانست با الاهلی عربستان به لیگ برتر این کشور صعود کند. او موفقیت‌های فردی زیادی هم دارد. ۵ بار مربی سال آفریقای جنوبی شده و یک بار هم عنوان بهترین مربی سال قاره آفریقا را به دست آورده است. او در سال جاری میلادی هم موفق شد به علت مشارکت چشمگیر در زمینه ورزش و قدرت راهبری، از دانشگاه ژوهانسبورگ دکترای افتخاری بگیرد. به جرات می‌توان گفت موسیمانه یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ آفریقای جنوبی است که از دوستان کارلوس کی‌روش هم به حساب می‌آید. 
   
اشتباه سهراب
پیتسو حالا قراراست پادرسرزمینی بگذاردکه فوتبالش با همه جای دنیا فرق دارد.بدون شک به اواطلاعات دقیقی درباره ایرانی‌ها و همین‌طور حواشی عجیب و غریب فوتبال اینجا داده‌اند.همین حالا پیتسو درحالی به استقلال ملحق می‌شود که بحران بزرگی در این تیم به وجود آمده است. آنها جمعه شب در ورزشگاه شهر قدس، با سه گل مغلوب ذوب‌آهنی شدند که خودش در بحران بود. سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی موقت این تیم تلاش کرد بهترین ترکیب را در زمین بگذارد ولی یک اشتباه کلیدی داشت. در حالی که تیم‌های دیگر حاضر در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان ترجیح دادند برای کاهش فشار، بازی‌های لیگ خود را لغو کنند اصرار سهراب باعث شد بازی با ذوب‌آهن برگزار شود و چنین شکستی رقم بخورد. 
   
فرار از شعار!
بلافاصله بعد از این شکست پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد. چرا؟ به دلیل حمله سنگین هواداران به فرشید سمیعی مدیرعامل و احمد شهریاری رئیس هیات مدیره این باشگاه. در همان دقایق اولیه بازی استقلال و ذوب‌آهن، هواداران این باشگاه علیه مدیریت شعار دادند و آنها از ترس این‌که مبادا در پایان مسابقه اتفاق بدتری پیش چشم‌شان رخ دهد، دقیقه ۷۵ ورزشگاه را ترک کردند و رفتند! از سویی هواداران سیدحسین حسینی کاپیتان تیم را روی سکو دیدند و این موضوع باعث تحریک بیشترشان شد. احمد شهریاری به دلیل این‌که حسینی گفته بود استقلال غرامتی ۱۰ میلیارد تومانی به کیوسفسکی (گلر بوسنیایی که قراردادش فسخ شد) پرداخت کرده، از باشگاه اخراج کرده است. امروز هم قرار است آبی‌ها راهی امارات شوند تا برای بازی با النصر آماده شوند. این‌که سیدحسین همراه تیم خواهد بود، تا دیروز مشخص نبود زیرا زمان برگزاری جلسه کمیته انضباطی به او اعلام نشد. 
   
پیتسو کی می‌آید؟ 
موسیمانه مربی سخت‌گیری است و گویا اولین و مهم‌ترین هدفش بازگرداندن نظم به استقلال است. می‌گویند شهریاری علاقه‌مند است در امور فنی نظر بدهد. در دوران نکونام این اتفاق رخ نداد. سهراب بختیاری‌زاده هم تلاش کرد بگوید شهریاری در ارنج دخالتی ندارد ولی موسیمانه قطعا به هیچکس اجازه دخالت نمی‌دهد.او در بدو ورود به کسی اعتماد نخواهد داشت چون شک نکنید چیزهای زیادی درباره فضای کار در فوتبال ایران و استقلال به او گفته‌اند. یکی از خواسته‌های این مربی رد کردن بازیکنان در نیم فصل و سپس جذب بازیکنان جدید است. طبق توافق صورت گرفته پیتسو چهار مربی همراه خود به ایران می‌آورد. ماهیر داویدز، کابلو رانگواگا، موسی ماتلابا و کایل سولومون، نفراتی هستند که قرار است در استقلال مشغول فعالیت شوند. احتمالا سهراب بختیاری‌زاده تنها کسی است که از کادر فنی در تیم می‌ماند چون می‌گویند شهریاری رابطه خوبی با بهزاد غلامپور هم ندارد! همچنین خبرها حکایت از آن دارد که موسیمانه بعد از دیدار با النصر به ایران خواهد آمد تا به صورت رسمی کارش را با استقلال آغاز کند. 

واکنش رسانه‌های خارجی به آمدن پیتسو 
خبر آمدن پیتسو موسیمانه، سرمربی سرشناس اهل آفریقای‌جنوبی به استقلال بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت و موسیمانه را به یکی از برجسته‌ترین مربیان حال حاضر لیگ برتر خلیج فارس تبدیل کرد.رسانه‌هایی آفریقایی و عربی در گزارش‌های خود به اهمیت این انتصاب پرداختند و تاکید کردند که موسیمانه نه تنها در لیگ داخلی، بلکه در رقابت‌های قاره‌ای چون لیگ نخبگان آسیا، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. همچنین این رسانه‌ها از چالش‌هایی که درانتظار او و تیم فنی‌اش است، مانند بهبود عملکرد دفاعی استقلال و بازگرداندن تیم به جایگاه مناسب در جدول لیگ، صحبت کردند. در ادامه به مهم‌ترین واکنش‌ها نگاهی کوتاه می‌اندازیم: 

رسانه تایمز لایو آفریقای جنوبی ‌:
موسیمانه هدایت این باشگاه فوق‌العاده ایرانی را با تیم فنی‌اش شامل ماهیر دیویدز، کابلو رانگواگا، موسی ماتلابا و کایل سولومون بر عهده می‌گیرد. استقلال در حال حاضر در میانه جدول قرار دارد و در عین حال به دنبال موفقیت قاره‌ای در لیگ قهرمانان آسیاست. 

خبرگزاری سنترال نیوز‌:  
پیتسو موسیمانه، یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال آفریقا، رسما با استقلال، باشگاه تاریخی فوتبال ایران قرارداد امضا کرد. این تیم که قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیاست موسیمانه را همراه با تیم فنی مورد اعتمادش به خدمت گرفته است. این نقطه عطفی جدید برای سرمربی معتبر اهل آفریقای جنوبی است که به دلیل رکورد استثنایی خود در فوتبال بین‌المللی شناخته شده است.  لیگ قهرمانان آسیا یکی از رقابت‌های سخت جهان فوتبال است و تجربه موسیمانه در مسابقات قاره‌ای برای استقلال بسیار ارزشمند خواهد بود؛ زیرا این تیم به دنبال افزودن ستاره سوم به لوگوی خود است. 

سایت معتبر گل:
پیتسو موسیمانه پس از دوره‌ای در عربستان سعودی به یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال ایران پیوست. استقلال در حال حاضر در رده یازدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ‌برتر خلیج فارس قرار دارد و فقط هشت امتیاز از هفت بازی ابتدایی خود، شامل سه شکست و دو پیروزی، کسب کرده است. آبی‌های پایتخت یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران هستند و تا‌کنون ۹ بار قهرمان لیگ برتر ایران، ۷ بارقهرمان جام حذفی و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند. این باشگاه موسیمانه را به خدمت گرفته تا سرنوشت تیم را تغییر دهد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn