تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 9:54
7 بازدید
کد خبر : 354850

اگر از لایحه عفاف و حجاب خبر دارید، به ما هم بگویید

اگر از لایحه عفاف و حجاب خبر دارید، به ما هم بگویید

روز گذشته در جریان نشست خبری هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان پرسشی در رابطه با آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف مطرح شد. وی در این نشست گفت: «در این مدت چندنفر از نمایندگان مجلس در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده‌اند و دیگر نیازی به این موضوع نبود. این مصوبه جهت طی مراحل قانونی خود در

روز گذشته در جریان نشست خبری هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان پرسشی در رابطه با آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف مطرح شد. وی در این نشست گفت: «در این مدت چندنفر از نمایندگان مجلس در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده‌اند و دیگر نیازی به این موضوع نبود. این مصوبه جهت طی مراحل قانونی خود در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.»

این لایحه که اکنون توسط شورای نگهبان تأیید شده و در مسیر ابلاغ دولت قرار گرفته، ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ توسط قوه قضائیه تهیه و پس از بررسی و تصویب هیئت‌دولت در ۲۷ اردیبهشت‌ماه به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. مجلس‌نشینان در بررسی این لایحه به‌صورت یک‌فوریت با ۱۸۵ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

با وجود اینکه روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب، سخنانی مطرح کرده بود اما ظاهراً شورای نگهبان همچنان ترجیحش این است که موضع خود را نسبت به این لایحه مبهم نگه دارد.

علی‌رغم اینکه مرسوم بود شورای نگهبان پس از ارسال لوایح و طرح‌های مختلف، در رابطه با تأیید و ردشان موضع‌گیری صریح و شفافی داشته باشد اما برآیند کلی و مواضع اتخاذشده این بار در رابطه با لایحه حجاب دارای ابهام و دوپهلو است و شفافیت لایحه را به عهده نمایندگان محول کرده‌اند، از سمتی نمایندگان مجلس در رابطه با ابلاغ این لایحه گفتگو می‌کنند و در سمت دیگر ماجرا ترجیح شورای نگهبان این است که سرنوشت لایحه از سوی خود مجلس شفاف شود. 

سرگردانی مردم و رسانه‌ها دراین‌بین میان سرنوشت مبهم لایحه عفاف و حجاب، قابل‌توجه است. نهادهای مرتبط با تصویب لایحه عفاف و حجاب به‌عنوان قانون، اگر از سرنوشت نهایی این لایحه خبر دارند، برای اطلاع‌رسانی مردم از ماجرا به رسانه‌ها خبر نهایی را ارسال کنند!

متن کامل گزارش گروه نقد روز را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn