تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 10:05
8 بازدید
کد خبر : 354858

عراقچی: رایزنی‌های دیپلماتیک با سفر رئیس‌جمهور به کازان وارد سطح عالی‌ خواهد شد

عراقچی: رایزنی‌های دیپلماتیک با سفر رئیس‌جمهور به کازان وارد سطح عالی‌ خواهد شد

به نفع صلح و امنیت منطقه؛ وزیرامورخارجه کشورمان، گفت: رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد یافت و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد. به گزارش خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی که صبح

به نفع صلح و امنیت منطقه؛

وزیرامورخارجه کشورمان، گفت: رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد یافت و با سفر رئیس جمهور به کازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی که صبح امروز یکشنبه ۲۹ مهر، در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به اشتراک گذاشت، اظهار داشت: چهارمین دور سفر به کشور‌های منطقه از چهارشنبه (۲۵ مهرماه) آغاز و با سفر به سه کشور اردن، مصر و ترکیه تکمیل شد.

وی افزود: در دیدار با آقایان ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور مصر و ترکیه با اشاره به وضعیت خطرناک منطقه در پی تشدید جنگ‌افروزی و بسط دامنه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان و نسل‌کشی در غزه، تلاش‌های فعالانه اخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در غرب آسیا را تشریح کردم.

عراقچی تأکید کرد: در دیدار با همتایانم از اردن، مصر و ترکیه علاوه بر بررسی چشم‌انداز تعمیق روابط و توسعه مناسبات دوجانبه، بر لزوم اقدام جمعی به منظور جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و حراست از ثبات، امنیت و منافع ملی کشور‌های منطقه تاکید شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: در سفر به استانبول همچنین در اجلاس وزرای امور خارجه کشور‌های حوزه قفقاز جنوبی و همسایگان موسوم به (۳+۳) شرکت کردم و با استقبال از پیشرفت در روند مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مواضع کشورمان مبتنی بر ضرورت عدم دخالت کشور‌های خارجی در منطقه، احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، مرز‌های شناخته شده بین‌المللی و اجتناب از توسل یا تهدید به استفاده از زور را به عنوان لازمه صلح پایدار در این منطقه دانستم.

وی در ادامه عنوان داشت: در حاشیه این اجلاس با آقای آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز به گفتگو و تبادل‌نظر نشستیم.

عراقچی همچنین گفت: در پایان نیز رایزنی‌های مفیدی با برخی از اعضای شورای سیاسی جنبش مقاومت حماس در موضوعات مرتبط با تحولات غزه داشتم.

وزیر امور خارجه در پایان این پیام تأکید کرد: رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد شد و با سفر رئیس جمهور به کازان در روز‌های آینده وارد سطح عالی خواهد شد.

ناگفته نماند که شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روزهای اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود و «مسعود پزشکیان» به عنوان یکی از سران کشورهای عضو بریکس بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه در این نشست حضور خواهد داشت.

منبع:+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn