تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 10:33
10 بازدید
کد خبر : 354881

از نظر روانشناسی دنیای زنان بعد از تولد فرزند دگرگون می‌شود؟

از نظر روانشناسی دنیای زنان بعد از تولد فرزند دگرگون می‌شود؟

جامعه ورزشی آفتاب نو: کد خبر: ۲۷۱۲۱۸ تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ – ۰۶:۵۴ به گزارش بهداشت نیوز، محمدحسین افشاری در خصوص پذیرش تغییرات بعد از مادر شدن اظهار کرد: این تغییرات تنها محدود به تغییرات فیزیکی مانند خستگی و کمبود خواب نیست، بلکه تغییرات عمیق‌تر روحی و روانی را نیز شامل می‌شود، تغییراتی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

کد خبر: ۲۷۱۲۱۸

تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ – ۰۶:۵۴

به گزارش بهداشت نیوز، محمدحسین افشاری در خصوص پذیرش تغییرات بعد از مادر شدن اظهار کرد: این تغییرات تنها محدود به تغییرات فیزیکی مانند خستگی و کمبود خواب نیست، بلکه تغییرات عمیق‌تر روحی و روانی را نیز شامل می‌شود، تغییراتی که می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، چرا که زندگی دیگر همچون گذشته نخواهد بود و برنامه‌ریزی‌های گذشته به هم می‌ریزد. 

وی با بیان اینکه مادران باید این تغییرات را بپذیرند و به جای مقاومت در برابر آن‌ها، خود را با شرایط جدید وفق دهند، گفت: اولین گام برای بهتر بودن مادر مراقبت از خود است، وقتی که مادر زمانی را به خود اختصاص داده و به سلامت روحی و جسمی خود اهمیت می‌دهد، توانایی بیشتری خواهد داشت تا از فرزندان مراقبت کرده تا آن‌ها را به خوبی تربیت کند، همچنین انرژی بیشتری برای رویارویی با چالش‌های مادری داشته باشد.

این روانشناس و پژوهشگر حوزه دین با بیان اینکه مادر بودن یکی از مهم‌ترین و چالش‌ برانگیزترین نقش‌های زندگی است، گفت: اگر مادران به نیازهای خودشان توجه نکنند، به مرور زمان ممکن است دچار خستگی و استرس شوند. 

افشاری ادامه داد: مراقبت از خود نه تنها یک ضرورت بوده، بلکه اولین گام برای تبدیل شدن به یک مادر بهتر است. 

وی تاکید کرد: اولویت دادن به خود، نشانه خودخواهی نیست، بلکه روشی است که کمک می‌کند بهتر و مؤثرتر نقش خود را ایفا کند.

آیا دنیای مادران بعد از تولد فرزند دگرگون می‌شود؟

راهکارهای ایجاد تعادل میان نیازهای فردی و خانوادگی

این روانشناس و پژوهشگر حوزه دین برنامه‌ریزی مناسب را از راهکارهای ایجاد تعادل میان نیازهای فردی و خانوادگی دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی روزانه یا هفتگی می‌تواند به مادران کمک کند تا زمان مناسبی برای خود و نیازهایشان در نظر بگیرند.

افشاری ادامه داد: این برنامه باید شامل زمان‌هایی برای استراحت، تفریح و فعالیت‌های فردی باشد، همچنین تقسیم وظایف با سایر اعضای خانواده می‌تواند به کاهش فشار بر مادران کمک کند.

به گفته وی درخواست کمک نیز یکی دیگر از راهکارهای ایجاد تعادل میان نیازهای فردی و خانوادگی دانست و افزود: مادران باید یاد بگیرند که از درخواست کمک هراس نداشته باشند، همسر، خانواده یا دوستان می‌توانند در مدیریت مسئولیت‌های خانوادگی کمک کنند و به مادران این امکان را بدهند که زمانی برای خودشان پیدا کنند.

افشاری در مورد اختصاص زمان برای خود، توضیح داد: زمانی که مادران برای خودشان در نظر می‌گیرند، می‌تواند به بهبود روحیه و افزایش انرژی آن‌ها کمک کند، این زمان می‌تواند شامل ورزش، مدیتیشن، خواندن کتاب یا حتی یک ملاقات ساده با دوستان باشد.

وی تعادل میان نقش‌های مختلف را نیز برای مادران مهم دانست و خاطرنشان کرد: مادران اغلب نقش‌های مختلفی از جمله مادر، همسر، کارمند، دوست را در زندگی ایفا می‌کنند، یافتن تعادل میان این نقش‌ها اهمیت زیادی دارد و به آن‌ها کمک می‌کند که بدون احساس گناه، به هر یک از این نقش‌ها به اندازه کافی توجه کنند.

منبع: ایسنا

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn