تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 11:12
8 بازدید
کد خبر : 354921

رسانه‌های سعودی در خدمت روایت رژیم

رسانه‌های سعودی در خدمت روایت رژیم

علی ملکیخبرنگار شیطنت‌های پی‌درپی رسانه‌های سعودی‌ بالاخره کار دستشان داد و جوانان عراقی شامگاه جمعه، مقابل دفتر یکی از آنها در بغداد تجمع کرده و آن را به آتش کشیدند. جرقه این اتفاق را شبکه MBC عربستان با انتشار گزارشی توهین‌آمیز درباره رهبران مقاومت زد و آتش آن دامن دفتر نمایندگی این شبکه را گرفت

علی ملکیخبرنگار

شیطنت‌های پی‌درپی رسانه‌های سعودی‌ بالاخره کار دستشان داد و جوانان عراقی شامگاه جمعه، مقابل دفتر یکی از آنها در بغداد تجمع کرده و آن را به آتش کشیدند. جرقه این اتفاق را شبکه MBC عربستان با انتشار گزارشی توهین‌آمیز درباره رهبران مقاومت زد و آتش آن دامن دفتر نمایندگی این شبکه را گرفت و نهایتا این مستند از کارتابلشان حذف شد. ماجرای تغییر رفتار رسانه‌های سعودی اما محدود به شبکه ام‌بی‌سی و این مستند نیست.

شهادت سید مقاومت علاوه‌بر سوگ و اندوه برای محور مقاومت، موج گسترده‌ای از شایعات با هدف نفرت‌پراکنی‌ها میان این محور را به دنبال داشت. یکی از کانون‌های اصلی این نفرت‌پراکنی‌ها شبکه العربیه عربستان بود. همزمان با آن جمعه سیاه و عملیات کمربند آتشی که منجر به شهادت سیدحسن نصرالله، سردار عباس نیلفروشان و دیگر نیروهای مقاومت شد، این شبکه مصاحبه‌ای را با یک کارشناس منتشر کرد که در آن ایران متهم به لو دادن اطلاعات مقاومت شده بود! 

حرکت خلاف جهت العربیه پس از این رسوایی متوقف نشد و «بی‌خبری از سردار قاآنی» آنها را به فکر کلیدزدن پروژه جدید انداخت. ابتدا رسانه‌های مختلف ضدایرانی این بی‌خبری را حاکی از شهادت او می‌دانستند و بعدتر متوجه شدند که می‌شود آورده‌های بهتری از فقدان سردار ایرانی داشته باشند. بنابراین ماجرای مضحک جاسوس‌ بودن او مطرح شد و حتی در رسمی‌ترین و جدی‌ترین حالت اعلام کردند قاآنی جاسوس اسرائیل بوده و الان تحت بازجویی نیروهای لبنان است. موضوعی که چندروزی دستمایه طنز کاربران شده بود. 

شبکه سعودی MBC اما در میزان تولید اخبار ضدایرانی و ضدمقاومت اسلامی به پای العربیه نمی‌رسد اما این رسانه نیز در منازعات اخیر مستندها و سریال‌هایی تولید یا پخش کرده که خشم و انتقادهای گسترده‌ای در پی داشته است. تازه‌ترین عملیات روانی آنها مربوط به پخش مستندی خیالی تحت عنوان «هزاره رهایى از تروریست‌ها» بود که در آن به رهبران شهید مقاومت ازجمله شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» و «ابومهدى المهندس» پرداخته و این شهدا را مؤسس تعدادى از گروه‌هاى شبه‌نظامى و در ادعایی موهوم آنها را عامل تعدادى از ترورهاى عراق و سایر کشورها و «نماد تروریست و عامل جنگ و ویرانى» توصیف و ادعا کرد: «فعالیت‌هاى «بیهوده» سردار سلیمانی در سال ۲۰۲۰ در بغداد پایان یافت.» 

این رسانه‌های سعودی درحالی چنین‌ ادعاهای پوچ و بی‌اساسی را علیه فرماندهان نظامی مقاومت مطرح می‌کنند که سران کشورشان جمال خاشقچی، روزنامه‌‌نگاری را که مثل آنها فکر نمی‌کرد، در سرکنسولگری عربستان در ترکیه کشتند و حتی جسدش را در اسید حل کردند. در هر صورت این ادبیات زننده و کثیف که آنها به فرماندهان غیور مقاومت منسوب کرده‌اند، خشم حامیان مقاومت را برانگیخت و جوانان عراقی در اعتراض به این پخش این مستند از سوی رسانه عربستانی، ساختمان مربوط به این شبکه در بغداد را به آتش کشیدند و پس از آن MBC مجبور به حذف این مستند شد. 

متن کامل گزارش علی ملکی، خبرنگار گروه نقدروز را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn