تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 13:42
39 بازدید
کد خبر : 355058

پرسپولیس – السد در سالروز تاسیس باشگاه قطری

پرسپولیس – السد در سالروز تاسیس باشگاه قطری

جامعه ورزشی آفتاب نو: تیم فوتبال پرسپولیس تا کنون ۳۰ بار مقابل تیم‌های قطری به میدان رفته است و مصاف فردا (دوشنبه)، هشتمین رویارویی دو تیم خواهد بود که در سالروز تاسیس آن باشگاه انجام می‌شود. به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ سرخپوشان ایران در سال‌های اخیر بارها مقابل تیم‌های قطری قرار گرفته‌اند و نگاهی

جامعه ورزشی آفتاب نو:

تیم فوتبال پرسپولیس تا کنون ۳۰ بار مقابل تیم‌های قطری به میدان رفته است و مصاف فردا (دوشنبه)، هشتمین رویارویی دو تیم خواهد بود که در سالروز تاسیس آن باشگاه انجام می‌شود.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس؛ سرخپوشان ایران در سال‌های اخیر بارها مقابل تیم‌های قطری قرار گرفته‌اند و نگاهی به بعضی آمارها و اعداد، جالب توجه خواهد بود.
نخستین باشگاه قطری که مقابل پرسپولیس به میدان رفت، تیم العربی قطر بود. دو تیم در جریان پنجمین حضور سرخ‌ها در رقابت‌های قاره‌ای و جام برندگان جام آسیا، در ۱۹ شهریور سال ۱۳۷۲ به مصاف هم رفتند و به نتیجه یک بر یک رضایت دادند. گل پرسپولیس در این پیکار، توسط حمید درخشان به ثمر رسید.
پرسپولیس و باشگاه‌های قطری تا کنون ۳۰ مصاف رسمی با یکدیگر داشته‌اند که حاصل آن برای سرخ‌ها، ۱۵ پیروزی، ۵ تساوی، ۱۰ شکست، ۴۵ گل زده و ۳۵ گل خورده است.
و اما جالب خواهد بود بدانید که باشگاه السد، تیمی که فردا روبه‌روی آن قرار می‌گیریم، چند ماه پس از آن شکل گرفت که پرسپولیس نخستین حضور آسیایی خود را رقم زده بود.
پرسپولیس در واقع، فردا در سالروز تاسیس این باشگاه رو به‌روی آنها قرار خواهد گرفت. چندی پیش هم دربی در حالی برگزار شد که باشگاه استقلال، سالروز تاسیس خود را گرامی داشته بود.
۴ دانشجوی جوان قطری که تمایلی به حضور در تیم‌های دیگر نداشتند در ۲۱ اکتبر سال ۱۹۶۹، رسما باشگاه السد را به شکل ابتدایی آن شکل دادند.
عجیب این که پرسپولیس و السد به عنوان قدرت‌های برتر در فوتبال ایران و قطر تا سال ۲۰۱۸ در میادین فوتبال رو به روی هم قرار نگرفته بودند. به این ترتیب، نخستین مصاف به تاریخ یکم اسفند سال ۱۳۹۶ برگزار شد. متاسفانه آن بازی با ناکامی سه بر یک برای ما همراه بود. ژاوی هرناندز و اکرم عفیف در آن بازی پاس گل داده بودند. در بازی برگشت البته سرخ‌ها جبران کردند. بازی را بردند و سر گروه شدند. در نهایت دو تیم در نیمه نهایی هم مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در آن جا نیز برتری با پرسپولیس بود. شاگردان برانکو با غلبه بر السد، قهرمان رقابت‌های منطقه غرب لیگ قهرمان شدند و به فینال مسابقات رفتند. این در حالی است که السد تنها باشگاه قطری دارای عنوان قهرمانی در آسیا است که این عنوان را نیز دو بار از آن خود کرد.
دو تیم تاکنون ۷ بار با یکدیگر پیکار داشته‌اند که حاصل آن؛ ۴ پیروزی برای پرسپولیس و دو پیروزی برای السد بوده است.

منبع: +

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn