تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1403 - 22:33
12 بازدید
کد خبر : 355570

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

از Dead Boy Detectives تا Chucky، بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴ ثابت می‌کنند که اورجینال ترین و جذاب ترین محصولات این ژانر فقط به سینما محدود نمی‌شود. اگرچه سریال های مشهوری مانند The Last of Us هنوز بازنگشته‌اند، اما هیچ کمبودی برای ترس‌های تلویزیونی وجود ندارد. در واقع، ۲۰۲۴ روند عالی ۲۰۲۳ را در این

از Dead Boy Detectives تا Chucky، بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴ ثابت می‌کنند که اورجینال ترین و جذاب ترین محصولات این ژانر فقط به سینما محدود نمی‌شود. اگرچه سریال های مشهوری مانند The Last of Us هنوز بازنگشته‌اند، اما هیچ کمبودی برای ترس‌های تلویزیونی وجود ندارد. در واقع، ۲۰۲۴ روند عالی ۲۰۲۳ را در این زمینه ادامه می دهد. در ادامه این مطلب شما را با ۱۰ مورد از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۴ آشنا خواهیم کرد.

بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۴

  • ۱۰- Inspector Rishi
  • ۹- The Walking Dead: The Ones Who Live
  • ۸- Dead Boy Detectives
  • ۷- THEM: The Scare
  • ۶- Evil
  • ۵- Chucky
  • ۴- Joko Anwar’s Nightmares and Daydreams
  • ۳- Parasyte: The Grey
  • ۲- True Detective: Night Country
  • ۱- Interview With The Vampire
بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۱۰- Inspector Rishi

سریال بازرس ریشی، یک درام جنایی ترسناک به زبان تامیلی است که توسط جی اس ناندینی ساخته شده است. این سریال آمازون پرایم ویدیو در مورد ریشی ناندان (نوین چاندرا)، بازرسی است که بینایی خود را در جریان یک تیراندازی از دست می دهد. پس از این درگیری که زندگی اش را تغییر می دهد، ریشی به جنگلی دورافتاده منتقل می شود. در آنجا، بازرس هندی وظیفه دارد پرونده هایی را که به نظر می رسد با اسطوره های محلی گره خورده است، حل کند.

برای مثال، در اپیزود ابتدایی می بینیم که یک روح جنگلی باعث مرگ یک عکاس شده است. اگرچه بازرس ریشی بهترین سریال تریلر یا پلیسی جنایی سال ۲۰۲۴ نیست، اما با موضوع اساطیری اش هوشمندانه برخورد می‌کند و یک مجموعه ۱۰ قسمتی جذاب را خلق می کند که از تماشایش لذت خواهید برد. پرونده ها با آنچه که یک افسر پلیس معمولی با آن ها برخورد می کند فاصله زیادی دارد، زیرا او با جن زدگی، مراسمات مذهبی مرگبار، ارواح مرموز، حشرات ماوراء الطبیعه تاردوز و غیره سروکار دارد. این سریال به عنوان سریالی متفاوت از هر چیز دیگری در ژانر ترسناک تامیلی نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۹- The Walking Dead: The Ones Who Live

The Walking Dead: The Ones Who Live که توسط اسکات گیمپل ساخته شده و اندرو لینکلن و دانای گوریرا در آن نقش آفرینی می کنند، تازه ترین اسپین آف سریال ترسناک پسا آخرالزمانی بسیار محبوب شبکه AMC است. داستان سریال مردگان متحرک؛ آن هایی که زنده اند که بعد از پایان روایت های سریال اورجینال مردگان متحرک اتفاق می‌افتد، ودر کانون خود یک داستان عاشقانه است – عاشقانه ای بین دو شخصیت مورد علاقه طرفداران، ریک گرایمز (لینکلن) و میشون شمشیر زن (گوریرا).

این مینی سریال در طول شش قسمت کوتاه خود، به گذشته و حال این فرنچایز می پردازد، در حالی که با بازی های قدرتمند ستارگان و بودجه خیره کننده ۱۳.۷ میلیون دلاری اش برای هر قسمت تقویت می شود. از میان همه اسپین‌آف‌های دنیای مردگان متحرک، این همان چیزی بود که طرفداران بیشتر از همه می‌خواستند، زیرا ریک، ستاره اصلی سریال اورجینال، خیلی زود و مدت ها قبل، داستان را ترک کرده بود. این اسپین آف به مردگان متحرک اجازه می دهد تا داستان ریک را به پایان برساند، او و میشون را دوباره کنار هم قرار دهد و پایان خوش آنها را در دنیای The Walking Dead رقم بزند. این سریال نقدهای مثبتی دریافت کرده و به اسپین آف های آینده اجازه می دهد داستان های جدیدی را شروع کنند.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۸- Dead Boy Detectives

سریال کارآگاهان پسر مرده اسپین آف سریال محبوب نتفلیکس Sandman است که این سرویس استریمینگ اخیرا آن را نیز اقتباس کرده است. درست مانند The Sandman، این سریال نیز کار فوق العاده ای را برای زندگی بخشیدن به بخش هایی از دنیای دی کامیکس نیل گایمن انجام می دهد. این سریال کارآگاهی ماوراء الطبیعه که به عناصر ترسناک و رمزآلود متمایل است، بر روی ماجراهای ارواح چارلز رولند (جیدن روری) و ادوین پین (جورج رکسترو) متمرکز است.

هر دو شخصیت از ماجراهای پس از مرگ خود اجتناب کره و در عوض انتخاب می کنند که تحقیقات بسیاری از جنایات ماوراء طبیعی روی زمین را برعهده بگیرند. بهتر از همه اینکه، Dead Boy Detectives دارای ایستر اگ های متعددی از Sandman است که این فرنچایز را بیشتر متحد می کند. سریال دوستان و منتقدان متفق القول این سریال را دوست داشتند، در حالی که در راتن تومیتوز دارای ۹۲ درصد نرخ محبوبیت و تقریباً ۹۱ درصد از امتیاز تماشاگران است، اما متأسفانه، یک فصل تمام چیزی است که از این سریال خواهیم دید، زیرا نتفلیکس ادامه کارآگاهان پسر مرده را در ماه آگوست ۲۰۲۴ کنسل کرد.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۷- THEM: The Scare

در حالی که THEM: Covenant در سال ۲۰۲۱ پر سروصدا شد، دومین بخش از این سریال آنتالوژی ترسناک، THEM: The Scare، پیشرفت بزرگی به نظر می رسد. نمی توان انکار کرد که سریال اورجینال دارای بازی های باکیفیت و سبک بصری ترسناکی بود، اما متأسفانه، از رویکرد بدون محدودیت و بیش از حد خشونت‌آمیز خود رنج می‌برد که باعث تضعیف نقد اجتماعی تند و تیز داستان بود.

THEM: The Scare با رتبه‌بندی ۱۰۰ درصد تازگی در راتن تومیتوز، نگاهی دقیق به آسیب‌های نسلی داشته و از ترومای ترسناک برای تقویت نقطه‌نظر خود استفاده می‌کند. The Scare با بازی های به یاد ماندنی از دبورا آیورینده و پم گریر یکی از بهترین های سال های ترسناک سال ۲۰۲۴ است. فصل دوم این سریال در ۲۰۲۴ در مورد یک کارآگاه لس آنجلسی است که پرونده جدیدی به او داده شده و در ادامه متوجه می شود که ممکن است این ماجرا به نوعی به گذشته خودش مرتبط باشد. این سریال خیلی ترسناک بوده و از آنجایی که نسبت به فصل ۱ کمی دقیق تر و پرجزییات تر بود، عملکرد خیلی بهتری داشت.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۶- Evil

درام ماوراء الطبیعه محبوب Evil برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه CBS پخش شد و سپس برای فصول بعدی به Paramount+ رفت. در سال ۲۰۲۴، با فصل چهارم خود، Evil همچنان از فرمول X-Files به خوبی استفاده می کند و دکتر کریستن بوچارد (کاتیا هربرز) روانشناس قانونی شکاک را با کشیش کاتولیکی به نام دیوید آکوستا (مایک کولتر) و یک پیمانکار فناوری به همان اندازه شکاک، بن شاکر (آسیف مندوی) همبازی می کند. سرویس Paramount+ اعلام کرده که این فصل آخرین فصل این سریال خواهد بود.

فصل آخر به وضوح مسابقه ای است با زمان. دیوید رویایی می بیند که در آن جهان در ۳۸ روز به پایان می رسد، یک شتاب دهنده با قابلیت بالقوه پایان دادن به جهان در ۳۸ روز آنلاین می شود و کریستن قرار است تا ۳۸ روز دیگر نوزاد خود را به دنیا بیاورد. با امتیاز ۱۰۰ درصد در راتن تومیتوز، فصل ۴ Evil بازگشته تا این سریال محبوب را در اوج کیفیت و محبوبیت به پایان برساند. این سریال با رازهای اپیزودیک پیچیده‌تر و روایتی بزرگ‌تر که متفکرانه به پیش می رود، به یک پایان عالی ختم می شود. با این حال، فصل چهارم به اندازه کافی داستان های باز باقی گذاشهت تا اگر شبکه دیگری در آینده آن را انتخاب کند، بتواند این سریال را ادامه دهد.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۵- Chucky

سریال تلویزیونی چاکی که توسط دان مانچینی ساخته شده است، هشتمین قسمت اصلی از مجموعه کالت کلاسیک Child’s Play با حضور شخصیت چاکی است. این سریال دنباله‌ای بر Cult of Chucky در سال ۲۰۱۷ است که آخرین اعمال مرگبار چاکی را روایت می‌کند – که این بار در شهر هکنسک، نیوجرسی روایت می شود. اگرچه این سریال سه فصلی ممکن است برای طرفداران قدیمی این فرانچایز همان حال و هوای ترسناک همیشگی را داشته باشد، نمی توان انکار کرد که چاکی دارای برخی از بهترین طنزهای تاریک تاریخ تلویزیون نیز هست- حتی اگر در رویکردش اغلب غرق در خونریزی و کاملاً عجیب باشد.

بخش دوم فصل سوم و آخر چاکی بهترین جنبه های سریال را ادامه می دهد، کمدی ترسناک را به کاخ سفید می برد و رهبران کشور را درگیر ماجراها می سازد، اما به طرز هوشمندانه ای اکشن را بیشتر بر روی نوجوانان متمرکز نگه می دارد. فصل آخر، مانند دو فصل قبل، بازخوردهای بسیار مثبتی را دریافت کرد، و امتیاز ۱۰۰ درصد را از راتن تومیتوز دریافت کرد، و با یک پایان باز خاتمه یافت که به چاکی و تیفانی اجازه داد زنده بمانند و یک سکانس پرتعلیق پایانی را با جیک و دوستانش خلق کرد.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۴- Joko Anwar’s Nightmares and Daydreams

یک سریال ترسناک ماوراالطبیعه با یک داستان علمی-تخیلی از یک نویسنده و کارگردان مطرح ترکیب می شود، و بدین ترتیب Joko Anwar’s Nightmares and Daydreams یک مجموعه آنتالوژی دیوانه کننده است که به خوبی جای خالی Black Mirror را پر می کند، مخصوصاً برای طرفداران ژانر ترسناک. داستان‌های Nightmares و Daydreams با حضور گروه بزرگی از بازیگران با مضامین و فرمول‌های روایی مشابهی مرتبط هستند. بیشتر اوقات، شخصیت ها سخت تلاش می کنند تا از عزیزانشان در برابر پدیده های دگر جهانی محافظت نمایند.

برای کسانی که عاشق یک جهان مشترک هستند، اپیزودهای مستقل دارای ارتباطات فراوانی هستند که باعث می‌شود جنبه‌های ترسناک بیش از پیش جذاب‌تر شوند. این سریال اندونزیایی دارای هفت قسمت است که هر قسمت بر روی افراد عادی تمرکز دارد که با پدیده های ماوراء الطبیعی و وحشتناک روبرو می شوند. در حالی که این یک سریال آنتالوژی است، داستان ها همچنان به هم متصل می شوند تا در پایان فصل یک پیام تأثیرگذار را ارائه دهند. منتقدان و بینندگان به یک اندازه این سریال را دوست داشتند، و به ترتیب امتیاز ۸۸ درصد و ۸۱ درصد را در روتن تومیتوز از این دو گروه دریافت کرده است.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۳- Parasyte: The Grey

بهترین نمونه از وحشت جسد دزدی در سال ۲۰۲۴، سریال کره‌ای Parasyte: The Grey راهی عالی برای پر کردن خلأ Last of Us است. به عنوان اقتباس و اسپین آفی از مجموعه مانگای هیتوشی ایواکی، Parasyte موجوداتی انگلی را نشان می دهد که به انسان ها حمله کرده و از آنها تغذیه می کنند. این انگل های فرازمینی به شکل ویژه ای ترسناک هستند زیرا می توانند سر میزبان خود را به انواع چیزهای وحشتناک تبدیل کنند.

Parasyte: The Grey یک موفقیت جهانی بزرگ برای نتفلیکس بود و اگر چه گاهی اشتقاقی به نظر می رسد، اما به اندازه کافی ترس، هیجان، و تصاویر سرگرم کننده دارد تا خود را در یک دنیای تلویزیونی پر از زامبی ها متمایز کند. فصل اول این سریال تنها شش قسمت دارد، اما موفقیت چشمگیری داشت و منتقدان در راتن تومیتوز به آن امتیاز کامل ۱۰۰ درصد داده اند. همچنین با ۳۱.۵ میلیون دقیقه تماشا در هفته اول در نتفلیکس و ۴۹ میلیون دقیقه تماشا در هفته دوم، سریالی بسیار پربیننده بوده است.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۲- True Detective: Night Country

در حالی که سریال کارآگاه حقیقی لحظات بسیار ترسناکی داشته، همیشه یک سریال درام جنایی بوده است. با این حال، همه چیز در فصل چهارم این سریال قدیمی HBO تغییر کرد. True Detective: Night Country اولین باری است که توسط نویسنده و شورانر، ایسا لوپز، که شجاعانه به سمت عناصر ماوراءالطبیعه تر فرانچایز متمایل است، ساخته می شود. در حالی که مسیر داستان ممکن است برای بینندگانی که ماهیت غیر ماوراء الطبیعی روایت قبلی True Detective را ترجیح می دهند متفاوت باشد، سرزمین شب در ایجاد فضایی واقعاً ترسناک و متمایز بسیار خوب عمل می کند.

نایت کانتری با بازی‌های خارق العاده جودی فاستر و کالی ریس، یک سریال تلویزیونی است که باید دید و بهترین برند ترسناک برای طرفداران سریال هایی مانند Twin Peaks است. اما نظر طرفداران در مورد این فصل از کارآگاه حقیقی متفاوت بوده و نیک پیزولاتو، خالق این داستان، از این فصل انتقاد کرد، اما این باعث نشد که در زمره یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۴ قرار نگیرد. این سریال ۱۹ نامزدی جایزه Primetime Emmy را به خود اختصاص داد که بیشترین نامزدی در همه فصول سریال بود. فاستر نیز به خاطر بازی اش در این سریال برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

بهترین سریال های ترسناک ۲۰۲۴

۱- Interview With The Vampire

مصاحبه با خون آشام بر اساس مجموعه رمان پرفروش آن رایس به نام The Vampire Chronicles، این عاشقانه کلاسیک گوتیک را به دوران معاصر پیوند می زند. این سریال بسیار شبیه به فیلمی با همین نام در سال ۱۹۹۴ بوده، داستان دو خون آشام به نام های لوئی دو پونت دو لاک (جیکوب اندرسون) و لستات د لیونکور (سم رید) را دنبال می‌کند، اما با رویکردی تازه، این سریال شخصیت‌ها و داستان‌های عجیب و غریب منبع اصلی را بازروایی می کند.

با دنبال کردن رویکرد فصل اول، فصل دوم سریال ترسناک مصاحبه با خون‌آشام در راتن تومیتوز دارای امتیاز تقریباً کامل است که به لطف طراحی زیبای تولید و شخصیت‌های بسیار دقیقش بدست آمده است. دنیای آن رایس در شبکه AMC شامل این مجموعه و همچنین سریال The Mayfair Witches می شود و موفقیت این فرنچایز منجر به ساخت فصل سوم مصاحبه با خون آشام نیز خواهد شد که رمان دوم به نام The Vampire Lestat را پوشش می دهد. اگر تعداد بینندگان این سریال همچنان بالا بماند، کیفیت آن به اندازه‌ای بالا هست که این امکان را فراهم می‌کند که احتمالاً با عمر طولانی The Walking Dead در شبکه AMC رقابت کند.

در پایان تماشای سریال ترسناک From را که اخیراً فصل سوم آن آغاز شده به شما توصیه می کنیم که یکی از بهترین سریال های ترسناک دهه اخیر به نظر می رسد.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn