تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 0:11
6 بازدید
کد خبر : 355654

جادوی چهل انجیر خشک، چهل روز در روغن‌زیتون

جادوی چهل انجیر خشک، چهل روز در روغن‌زیتون

 اختصاصی «تابناک با تو»؛ ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون یک ترکیب با قدمتی طولانی در خاورمیانه و شمال آفریقا است. در ایام کهن کاروان‌هایی که در بیابان رفت و آمد می‌کردند، ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون را مصرف می‌کردند تا انرژی کافی برای تحمل شترسواری‌های طاقت‌فرسا در گرمترین روزهای سال را داشته باشند.

 اختصاصی «تابناک با تو»؛ ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون یک ترکیب با قدمتی طولانی در خاورمیانه و شمال آفریقا است. در ایام کهن کاروان‌هایی که در بیابان رفت و آمد می‌کردند، ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون را مصرف می‌کردند تا انرژی کافی برای تحمل شترسواری‌های طاقت‌فرسا در گرمترین روزهای سال را داشته باشند. امروزه تحقیقات اثرات این ترکیب جادویی را بیش از پیش ثابت کرده‌است. 

 فواید انجیر خشک با روغن زیتون در ناشتا بسیار است و حتی برخی تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها جادویی عمل کند.

انجیر خشک با روغن زیتون حاوی مس و ویتامین B6 است که به سلامت مغز و متابولیسم بدن کمک می‌کند و کاروتنوئیدها و ویتامین A این ترکیب را به گزینه‌ای عالی برای ارتقای سلامت چشم تبدیل می‌کند.

 همچنین انجیر خشک با روغن زیتون فواید زیادی برای سلامت مو دارد. این مخلوط حاوی مواد معدنی مانند منیزیم و ویتامین های A، C و E است که عناصر ضروری برای تغذیه و رشد مو را فراهم می‌کنند.

مخلوط انجیر خشک با روغن زیتون، «قلیایی» در نظر گرفته می‌شود که به تعادل سطح اسیدیته خون کمک می‌کند و از بدن در مقابل بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند. 

جادوی چهل انجیر خشک، چهل روز در روغن‌زیتون

در سال ۲۰۱۷ میلادی، یک مقاله پژوهشی ارائه شده در حاشیه نهمین کنفرانس بین المللی علوم پایه در دانشگاه الازهر در قاهره به فواید انجیر خشک با روغن زیتون، تحت عنوان «اثرات پیشگیرانه ترکیب روغن زیتون با انجیر خشک» پرداخت. نتیجه مقاله نشان میداد، عصاره حاصل از ترکیب این دو ماده، به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی روی برخی پارامترهای بیوشیمیایی و خونی افراد اثر گذاشته است. 

نتایج نشان داد که این ترکیب می‌تواند به کاهش شدت عوارض جانبی که ممکن است در بیماران سرطانی در حین انجام شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی، به‌ویژه در برابر درمان با دوکسوروبیسین ظاهر می‌شود، کمک کند.

انجیر خشک با روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به محافظت از بدن در برابر آسیب بافت‌هایی که در طول شیمی درمانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند کمک می کند و همچنین می‌تواند از خطر بیماری‌های مزمن جلوگیری کند.

از دیگر فواید ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون: 

تقویت استخوان‌ها: 

انجیر خشک منبع خوبی از کلسیم و پتاسیم است. این مواد معدنی می‌توانند تراکم استخوان را بهبود بخشند و از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری کنند.

مفید برای روده‌ها: 

یکی از فواید انجیر خشک با روغن زیتون با معده خالی این است که انعطاف روده را افزایش می‌دهد و از یبوست جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، به دلیل فیبر موجود در دو ماده به احساس سیری کمک می‌کند.

برای سلامت قلب مفید است:

 انجیر خشک حاوی فیبر محلول است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. همچنین حاوی فنل، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که از قلب در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. از طرفی روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

تسهیل زایمان طبیعی: 

انجیر خشک و روغن زیتون به تسهیل زایمان طبیعی کمک می‌کند. از آنجایی که یک منبع گیاهی عالی از کلسیم است، می‌تواند یک جایگزین عالی برای درمان کسانی باشد که از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند.

طرز تهیه انجیر خشک با روغن زیتون در خانه بسیار آسان است و به مواد اضافی نیاز ندارد:

جادوی چهل انجیر خشک، چهل روز در روغن‌زیتون

چهل عدد انجیر خشک را بعد از اینکه انجیرها را از وسط نصف کردید یا به شکل دلخواه درآوردید در یک کاسه بزرگ و دهان گشاد بریزید.

مقداری روغن زیتون اضافه کنید تا انجیرها کاملاً در آن فرو بروند. 

 بالای ظرف را کمی خالی بگذارید، زیرا انجیر به مرور روغن را جذب می‌کند و باعث پف کردن انجیر می‌شود.

در ظرف را محکم ببندید و به مدت چهل روز در جای خنک و بدون نور قرار دهید زیرا گرما و نور خورشید ممکن است باعث خراب شدن روغن شود و تغییرات ناخوشایندی در طعم و بوی آن رخ بدهد.

بعد از چهل روز می‌توانید از خوردن انجیر خشک با روغن زیتون لذت ببرید. 

می‌توانید فلفل یا سیر به آن اضافه کنید تا طعم خاصی بگیرد و کمی تندتر شود و به دلخواه مقدار آن را کم یا زیاد کنید. 

برای بهره مندی از فواید انجیر خشک با روغن زیتون، مصرف آن به عنوان میان وعده در بین وعده های غذایی اصلی توصیه می‌شود.

 

+

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn