تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 6:24
18 بازدید
کد خبر : 355922

یعقوب براجعه؛ محصل امروز، رامین فردا!

یعقوب براجعه؛ محصل امروز، رامین فردا!

به گزارش آفتاب نو، یعقوب براجعه متولد ۶ بهمن ۱۳۸۴ در کاشان است. او در پست دفاع راست برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران و باشگاه فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند. روزی که تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی بازی باخته ۲-۰ را در نیمه دوم با برد ۳-۲ عوض

به گزارش آفتاب نو، یعقوب براجعه متولد ۶ بهمن ۱۳۸۴ در کاشان است. او در پست دفاع راست برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران و باشگاه فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند.

روزی که تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی بازی باخته ۲-۰ را در نیمه دوم با برد ۳-۲ عوض و سپس تاریخسازی کرد و به دور حذفی راه یافت، یک ستاره جدید در آسمان فوتبال ایران متولد شد.

وی در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۳ با امضای قراردادی ۴ ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. یعقوب براجعه در سال ۲۰۲۳ با نظر حسین عبدی سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران ملی پوش شد و در جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا و جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۲۳ بازی کرد.

اصالت یعقوب براجعه به آبادان بر می‌گردد و خانواده او از جمله کسانی بودند که در دهه ۶۰ راهی کاشان شده و او در این شهر در ژانویه ۲۰۰۶ متولد شد. یعقوب بزرگ شده شهر کاشان است و فوتبال را با باشگاه جاوید کاشان، یکی از باشگاه‌های پایه فوتبال کاشان به مربیگری جعفر حفیظی آغاز کرد.

او خیلی علاقه ای به تحصیل نداشت و مثل تمام خوزستانی‌ها فوتبال در خونش بود. از هر فرصت استفاده و بجای درس و مدرسه او را می‌شد همیشه در زمین فوتبال پیدا کرد. درخشش در مسابقات مدارس باعث جلب توجه استعدادیاب‌های باشکاه مس کرمان شد و یعقوب جوان راهی این باشگاه شد.

فوتبال رسمی و باشگاهی یعقوب در تیم‌های پایه مس کرمان شکل گرفت و از همین جا مورد توجه حسین عبدی مربی وقت تیم ملی نوجوانان قرار گرفت و به این تیم دعوت شد.

یعقوب براجعه در تست‌های فراوان کاپیتان سابق پرسپولیس موفق و به همراه تیم ملی کشورمان در تورنمنت کشور ژاپن شرکت کرد، در ترکیب ثابت تیم ملی نوجوانان کشورمان به میدان رفت و موفق شد که مدال نقره این مسابقات را بر گردن بیاویزد.

با اینکه درهای تیم ملی نوجوانان تا دو هفته به شروع جام جهانی بروی استعدادها باز بود اما براجعه جایگاه خود را در ترکیب تیم ملی حفظ و در جام جهانی زیر ۱۷ سال که در سال ۲۰۲۳ در اندونزی برگزار شد گل اول ایران به برزیل را در دقیقه ۵۴ را به ثمر رساند تا ایران کامبک زده و با نتیجه ۳ بر ۲ مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

این پیروزی بزرگ باعث شهرت بازیکنان این تیم شد و براجعه نیز به چهره ای در فوتبال ایران تبدیل شد. بلافاصله پس از جام جهانی او به همراه بقیه به تیم جوانان دعوت و وارد اردوهای این تیم شد. در تابستان امسال هم که مربی اسپانیایی پرسپولیس او را پسندید و با تیم رویاهایش قرارداد بست.

براجعه به عنوان ذخیره ایوب العملود در پرسپولیس حضور و قرار است در آینده جای رامین رضاییان را برای طرفداران پر کند. در طول هفته‌هایی که از لیگ ۲۴ می‌گذرد او بیشتر در اختیار تیم ملی جوانان بوده و کمتر فرصت همراهی با پرسپولیس را داشته است.

حتی وقتی ایوب آسیب دید براجعه با تیم ملی در اردوی امارات بود و گاریدو به اجبار از فرجی در دفاع راست استفاده کرد که در دربی درخشید. او ذخیره ای برای آینده فوتبال ایران و پرسپولیس است.

+

آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn